אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניר ארז: "התסריט הסופי? לפתוח את אפליקציית מוביט בבוקר ולהזמין רכב אוטונומי"

כנס אינטל

ניר ארז: "התסריט הסופי? לפתוח את אפליקציית מוביט בבוקר ולהזמין רכב אוטונומי"

המנכ''ל והמייסד המשותף של מוביט אמר את דברים במסגרת כנס אינטל שנערך היום. סגן נשיא אסטרטגיה ומוצרים במובילאיי, ארז דגן: "להכניס את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית לתוך קונטקסט של עיר מסוימת זה דבר שאי אפשר לבצע בלי התובנות של הדרישות"

14.09.2020, 16:33 | רפאל קאהאן
"אינטל עמדה בראש הרשימה שלי מבחינת רכישה, והיו עוד שתי אלטרנטיבות - אבל מדובר בסך הכל בשלב עסקי נוסף מבחינת ההתקדמות"; כך אמר היום (ב') ניר ארז, מנכ''ל ומייסד משותף של מוביט, בשיחה שהתקיימה במסגרת כנס אינטל. מוביט נרכשה בידי אינטל עבור כמיליארד דולר במאי השנה, ופעילותה שולבה בתוך חטיבת מובילאיי - שנרכשה גם היא ב-2017 עבור כ-15 מיליארד דולר. "זכיתי להיות בחדר בשתי הרכישות", מחייך ארז דגן, סגן נשיא אסטרטגיה ומוצרים במובילאיי.

קראו עוד בכלכליסט

ארז דגן ארז דגן ארז דגן

ארז מסביר את העתיד של התחבורה החכמה בשילוב של שני נושאים עיקריים: לדעת להיכן אנשים נוסעים ולספק להם את האמצעים להגיע ליעדם. "להכניס את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית לתוך קונטקסט של עיר מסוימת זה דבר שאי אפשר לבצע בלי התובנות של הדרישות", מסביר דגן את השילוב של הטכנולוגיה של מוביט במסגרת חטיבת מובילאיי. ארז מתאר את תסריט השימוש הסופי כ"לפתוח את אפליקציית מוביט בבוקר ולהזמין רכב אוטונומי".

אך כדי לייצר תסריט שימוש כזה נדרש מידע מקדים, כמו למשל "היכן אתה מפזר את הרכבים האוטונומיים בשעות מסוימות כדי להגדיל את הנצילות שלהם", מסביר ארז. "הרכב מציע החלטות ומפעיל מרחוק מאשר אותן", מוסיף דגן. לדבריו, המעבר לממשק בו לא יהיה נהג מכריח לחשוב מחדש את תפעול מערך התחבורה. "למשל מה אתה עושה אם מישהו פתאום מרגיש רע תוך כדי נסיעה. יש כבר כיום כסטנדרט כפתור עצירה שמאפשר לעצור את הרכב בבטחה בהזדמנות הראשונה, כמו כן יש לך אפשרות ליצור קשר עם מפעיל אנושי", מרחיב דגן. 

ניר ארז ניר ארז ניר ארז

עוד מסביר דגן שהמטרה היא להגיע למצב אופטימלי מבחינה תפעולית, שמאפשר להציע את הנסיעה במחיר הנמוך ביותר האפשרי. לדבריו, ניהול של צי רכבים אוטונומיים אינו פשוט כלל. "צריך לדאוג למשל להביא אותם לטעינה ובדרך לא לפספס שום עלייה בדרישה לרכבים זמינים - ולזה משמשים הנתונים של מוביט". ארז מצידו מעריך שרכבים אוטונומיים יפעלו כאמצעי תחבורה ציבורי לפני שהם יגיעו למגזר הפרטי. הוא מאמין שהרכב יהפוך לתחביב - אולי ספורטיבי - יותר מאשר אמצעי להגיע ממקום למקום. "המודל של מוניות או תחבורה שיתופית הרבה יותר קל מאשר ציוד של רכב פרטי באמצעים לנהיגה אוטונומית", מוסיף דגן.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות