אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיכון ובינוי זכתה במכרז של הרכבת לעבודות תשתית ב-390 מיליון שקל צילום: אתגר הנדסה וייעוץ

שיכון ובינוי זכתה במכרז של הרכבת לעבודות תשתית ב-390 מיליון שקל

המכרז עסק בחיבור מסילת הרכבת בין ראשון לציון לאזור מודיעין; מדובר בחלק מפרויקט "מסילות 431" שאמור ליצור קשר ישיר לאזור דרום גוש דן; העבודות כוללות ביצוע עבודות תשתית, מנהור וקירות תומכים באחד ממקטעי הפרויקט

16.09.2020, 14:37 | ליאור גוטמן

רכבת ישראל הודיעה היום (ד') שחברת שיכון ובינוי זכתה במכרז לחיבור מסילת הרכבת בין ראשון לציון לאזור מודיעין. מדובר בפרויקט "מסילות 431" שאמור ליצור קשר מסילתי ישיר בין אזור דרום גוש דן (ראשל"צ) לירושלים ומודיעין, לרבות בניית תשתית לקליטת מסילות בקו ב"ש-ירושלים וקשת רחובות.

קראו עוד בכלכליסט

 , צילום: אתגר הנדסה וייעוץ צילום: אתגר הנדסה וייעוץ  , צילום: אתגר הנדסה וייעוץ

העבודות כוללות ביצוע עבודות תשתית, מנהור וקירות תומכים באחד ממקטעי הפרויקט, כאשר תקופת ההתקשרות עם שיכון ובינוי נקבעה ל-42 חודש, עם תאריך השלמה לשנת 2026. עוד טוענים ברכבת שהיקף ההתקשרות עם הזוכה מסתכם ב-390 מיליון שקל, זאת מתוך סך של כ-3.5 מיליארד שקל שהוקצבו למיזם כולו.

מבחינת רכבת ישראל פרסום המכרז מגיע בתזמון נוח - הסגר שיוטל על המדינה משישי הקרוב יצמצם את פעילות החברה בעשרות אחוזים, כך שכלל תנועת הרכבות תפסק בכל יום ב-10 בלילה, וזו שתוכננה לימי שיש ומוצאי שבת לא תצא לדרך עד להודעה חדשה. ברכבת אולי מודעים להתכווצות הצפויה בהכנסות החברה, אולם מנגד הם מצהירים על האצת עבודות התשתית והפיתוח תחת הידיעה שהשטח פנוי יחסית.

בחודש הבא יפתח קו הרכבת הישיר והחשמלי בין ירושלים להרצליה, שקודם במהלך הסגר הקודם בחודשים מרץ ואפריל. הנסיעה הישירה בין הרצליה לירושלים תארך כ-55 דקות.

תגיות