אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ענקית הממתקים מונדלז משנה אסטרטגיית שיווק: תקצה יותר כסף לפרסום בדיגיטל מאשר על פרסום בטלוויזיה צילום: איי פי

ענקית הממתקים מונדלז משנה אסטרטגיית שיווק: תקצה יותר כסף לפרסום בדיגיטל מאשר על פרסום בטלוויזיה

החברה שבבעלותה המותגים אוראו, טובלרון וקדבורי קיצצה את הוצאות השיווק שלה בתחילת משבר הקורונה בניסיון לחסוך בעלויות. כעת היא חוזרת להשקיע בשיווק על מנת לשמור על העלייה במכירות בצפון אמריקה ולתמרץ ביקוש בשווקים אחרים

07.10.2020, 12:43 | שירות כלכליסט
ענקית הממתקים מונדלז (Mondelez) משנה את אסטרטגיית השיווק שלה, ולראשונה תקצה יותר כסף לפרסום דיגיטלי מאשר לפרסום בטלוויזיה. לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, החברה שבבעלותה המותגים אוראו, טובלרון וקדבורי, קיצצה את הוצאות השיווק שלה בתחילת משבר הקורונה בניסיון לחסוך בעלויות. כעת היא חוזרת להשקיע בשיווק על מנת לשמור על העלייה במכירות בצפון אמריקה ולתמרץ ביקוש בשווקים אחרים, כך לפי הודעת סמנכ"ל הכספים לוקה זארמלה.

עוגיות אוראו , צילום: איי פי עוגיות אוראו | צילום: איי פי עוגיות אוראו , צילום: איי פי

המכירות בצפון אמריקה עלו ברבעון השני ב-17.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-2.02 מיליארד דולר. אולם, בעוד שהמכירות במדינות המפותחות עלו ב-5.4% ברבעון, בשווקים המתעוררים נרשמה ירידה של 15.6%. "אנחנו רוצים להשקיע יותר בתקשורת שלנו עם הלקוחות", הסביר זארמלה. בעקבות זאת, כספים שהוקצו במקור למימון נסיעות, ייעוץ ורכישות נדל"ן, יועברו לשיווק. עוד הוסיף כי הכסף שיוקצה לפרסום מקוון וגם בטלוויזיה יהיה "גבוה מאי פעם". עם זאת, הוא סרב לפרט לגבי גובה הסכום. בשנה שעברה הוציאה החברה 1.21 מיליארד ד ולר על פרסום, עלייה מ-1.17 מיליארד דולר ב-2018, כך לפי הדו"ח השנתי האחרון שפרסמה.

לפי רוב דיקרסון מחברת הייעוץ ג'פריס, הסיבה לעלייה בהוצאות הפרסום היא שחברות מזון כמו מונדלז מעוניינות להישאר בתודעת הצרכנים גם לאחר הפתיחה מחדש של מסעדות. "יש צורך לכל החברות הללו לתמוך במוצרים ובמותגים שלהן", הסביר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות