אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בית שמש: מירי רגב התגאתה בדאגה לנהגים, משתמשי האוטובוסים נשארו בתחנה צילום: אלכס קולומויסקי

בלעדי לכלכליסט

בית שמש: מירי רגב התגאתה בדאגה לנהגים, משתמשי האוטובוסים נשארו בתחנה

שרת התחבורה התגאתה שלשום בפתיחת מחלף חדש שאושר עוד בימי ישראל כץ, בזמן שבחירת זוכה במכרז התחבורה הציבורית החדש בעיר, שאמור לשפר דרמטית את רמת השירות, מתעכבת כבר חודשיים. משרד התחבורה: "מכרז מסובך, נכריז בימים הקרובים"

13.10.2020, 10:46 | אודי עציון

בזמן ששרת התחבורה מירי רגב מתגאה בפתיחת מחלף חדש בבית שמש לטובת תושבי העיר, משרדה מעכב כבר חודשים את בחירת מפעילת תחבורה ציבורית חדשה שכניסתה תשפר דרמטית את שירותי האוטובוסים לתושבים שאינם מחזיקים ברכב פרטי.

קראו עוד בכלכליסט

ביום ראשון הכריז משרד התחבורה על פתיחתו של מחלף בית שמש, שנבנה כחלק מהרחבת כביש 38, בעלות של 430 מיליון שקל לקטע ולמחלף החדשים, שנבנו כתנאי לאישור בניית 10,000 יחידות דיור בדרום העיר. "הפכנו כביש אדום שגבה קורבנות רבים, לעורק תחבורה שוקק חיים שמביא תנופת פיתוח אדירה לאזור המדהים הזה", התגאתה רגב בפרויקט, שאושר עוד בימים שבהם היה ישראל כץ שר התחבורה, ב-2014. "המחלף החדש מאפשר את איכלוסן של שכונות חדשות שיספקו פתרונות לאלפי משפחות, מחבר את אזור התעשיה שייצר מקומות עבודה חדשים, ומקרב את הפריפריה לירושלים ולגוש דן", הוסיפה השרה רגב.

מחלף בית שמש , צילום: דני שכטמן מחלף בית שמש | צילום: דני שכטמן מחלף בית שמש , צילום: דני שכטמן

אולם לתושבים באזור שלא מחזיקים ברכב פרטי, משרד התחבורה לא ממהר לדאוג. ביוני פרסם המשרד מכרז חדש להפעלת אשכול התחבורה הציבורית באזור ובקווים ממנו לירושלים, שכולל הוספת קווים חדשים והגדלת תדירות הקווים הקיימים, עבור מי שעובדים ולומדים מחוץ לבית שמש. מדובר במכרז שהתעכב במשך יותר משנתיים בשל הליכים משפטיים ועתירות של יצרניות האוטובוסים, בשאלה האם תחייב המדינה את הזוכים לרכוש אוטובוסים שמורכבים בישראל.

לאחר שהעליון הכריע כי לא תהיה חובה כזאת, פורסם המכרז ב-11 ביוני, עם תאריך אחרון להגשת הצעות קרוב יחסית, ב-26 ביולי. פער הזמנים הקצר נתפס בענף כתוצאה של העיכוב שנוצר במכרז, ורצון של משרד התחבורה לסגור אותו.

אולם למרות שמאז הגשת ההצעות בידי מפעילות האוטובוסים חלפו כבר יותר מחודשיים וחצי, טרם פרסם משרד התחבורה את זהות החברה הזוכה במכרז. יצויין כי המפעיל החדש, גם אם תהיה זאת המפעילה הקיימת, חברת סופרבוס, יידרש לתקופת התארגנות לתנאי המכרז החדש, שבה יירכשו אוטובוסים חדשים וייגויסו מאות נהגים חדשים, תקופה שתימשך קרוב לשנה.

למרות זאת במשרד התחבורה לא ממהרים לבחור זוכה. "גם בתנאים של מאבק בקורונה, של היעדר ראש רשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, והיעדר ראש אגף תקציבים באוצר, יותר מחודשיים לפרסום זוכה במכרז כזה הוא פרק זמן בהחלט חריג", אמר אתמול גורם בענף התחבורה הציבורית.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה, כי "אנחנו פועלים בימים אלה במלוא המרץ, במטרה לסיים את ההליך המכרזי במהירות האפשרית ולהכריז על הזוכים במכרזים של בית שמש והשומרון. חשוב לזכור כי מדובר בשלושה מכרזים גדולים ומורכבים, המחייבים בדיקה מקיפה ומעמיקה של 15 חברות וגופים שהגישו הצעות למכרזים אלה. המכרזים נסגרו סופית ב-16 באוגוסט 2020, לאחר מספר סבבים של שאלות והבהרות שהוגשו על ידי המתמודדים במכרזים. לאחר פתיחת המעטפות החלה בדיקת המכרזים והיא צפוייה להסתיים בימים הקרובים. מיד לאחר מכן, ועדת המכרזים תכריז על הזוכים". 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות