אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוקרה בירוק: כל רכבי בנטלי יהפכו לחשמליים עד 2030

יוקרה בירוק: כל רכבי בנטלי יהפכו לחשמליים עד 2030

היקף פליטת המזהמים של הרכבים שמייצר מותג היוקרה גבוה ביותר והופך להיות נטל על החברה-האם פולקסווגן בשל קנסות על זיהום והשקעה במיזמי איכות סביבה. בנטלי תציע עד שנת 2026 אפשרות למערכת פלאג אין הייבריד או הנעה חשמלית מלאה

06.11.2020, 09:33 | תומר הדר

בנטלי הבריטית תהפוך למותג כל-חשמלי עד שנת 2030, כך הודיעה היצרנית. בנטלי תציע עד שנת 2026 אפשרות למערכת פלאג אין הייבריד או הנעה חשמלית מלאה בכל דגמיה ואילו עד 2030 יהיו כל דגמי בנטלי חשמליים לחלוטין, כך הצהירה רשמית היצרנית.

קראו עוד בכלכליסט

בנטלי נמצאת בימים אלה בעיצומו של תהליך אשר מתרחש בחברה האם שלה - קונצרן פולקסווגן. במסגרת זו צפויה בנטלי להיות כפופה לאאודי. משמע בנטלי תוכל להשתמש בפלטפורמות ובמערכות הנעה של אאודי, מה שיקל על היצרנית לעבור להנעה חשמלית.

דגמים של בנטלי. מותג עצמאי בתוך קונצרן פולקסוואגן דגמים של בנטלי. מותג עצמאי בתוך קונצרן פולקסוואגן דגמים של בנטלי. מותג עצמאי בתוך קונצרן פולקסוואגן

בדומה לרולס רויס אשר נמצאת בבעלות קונצרן ב.מ.וו - גם בנטלי שומרת אומנם על עצמאות כמותג אשר מזוהה כבריטי, אך עצם היותה חלק מקונצרן גדול הופך אותה דווקא למשקולת על צוואר היצרנית השולטת בה.

זאת מכיוון שבדומה לרולס רויס, פרארי ואסטון מרטין גם בנטלי מתמחה בייצור מכוניות שהיקף פליטת המזהמים שלהן הוא גבוה ביותר. משמע החברה האם של בנטלי, במקרה זה קונצרן פולקסווגן, צריכה להיקנס בסוף כל שנה, החל מהשנה הנוכחית, על פליטת מזהמים. מה שדורש מפולקסווגן להשקיע הרבה יותר בתחום הרכב החשמלי.

כלומר לא זו בלבד שבנטלי מהווה נקודת הפסד עבור פולקסווגן, היא גם דורשת מהקונצרן להשקיע במיזמי איכות סביבה. במצב כזה, הפיכתה של בנטלי למותג חשמלי לפני שתהפוך לנטל כלכלי שיש להיפטר ממנו היא בגדר חובה.

לפי הצהרת בנטלי המעבר לייצור ירוק כולל גם הפיכה של מטה החברה בבריטניה למטה "נקי", כלומר מפעל בנטלי ומשרדי ההנהלה לא יפלטו מזהמים בתהליכי הייצור. בנוסף הודיעה בנטלי כי עד 2023 תוצע אפשרות היברידית בכל אחד מדגמי החברה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות