אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טיפים לעובדים ומנהלים להתמודדות עם המשבר צילום: ג'וני קוניאק

טיפים לעובדים ומנהלים להתמודדות עם המשבר

הפרידו בין חרדה מוגזמת לפחד הגיוני, הבינו את המנהלים והיו אקטיביים - שתפו אחרים בקשיים

09.11.2020, 13:01 | ד"ר אורן טנא

טיפים לעובדים

1. חרדה נוטה להיות מוגזמת ולהעצים איומים. נסו להפריד בין חרדה מופרזת לבין פחד הגיוני מפני פיטורים -  הרבה מאוד עובדים אינם בסכנת פיטורים, למרות תחושתם, והעובדה שחבר איבד עבודתו לא אומר שאתם הבאים בתור.

 2. הבינו את המנהל שלכם – גם הוא באי ודאות ובחוויה של אובדן שליטה, ומשימת הניהול הפכה מאוד מורכבת עבורו. היו סלחנים אם אתם מזהים אצלו "מיקרומנג'מנט".

3. היו אקטיביים – עשו דברים שגורמים לכם לחוש שליטה בעידן של היעדר שליטה. תיזמו פרויקט, תציעו הצעות ייעול. זה הזמן להצטיין.

4. אל תהססו לשתף מנהל אם אתם חווים קושי - זה לא יסמן אתכם כ"עובדים חלשים" אלא כעובדים מחוברים לעצמם ולסביבתם. תופתעו לגלות כמה מנהלים מגויסים לעזור לעובדיהם.

5. גם בעבודה מהבית נסו להקפיד על סדר יום שכולל שעות עבודה אבל גם הפסקה ברורה, וזמן לבילוי עם קולגות (ארוחה משותפת גם מרחוק) - משרד הוא גם חברים ולא רק עבודה - אל תזניחו הפן החברתי.

טיפים למנהלים

1. יותר קשה בחודשים האחרונים לבקר ולפקח, אבל זה לא אומר שעובדיכם בהכרח פורקים כל עול. היזהרו מפיקוח יתר שנחווה כפולשני. סמכו על העובדים שלכם, ותנו להם להציע דרכים לפקח על עבודתם. לרוב זה משתלם.

2. גמישות, גמישות, גמישות וקצת יצירתיות – זה צו השעה. הימים של nine to five מאחורינו. תוכלו להעלות תפוקות של עובדיכם לא בהיצמדות נוקשה לכללי עבר, אלא בהתאמה גמישה לכללי העתיד.

3. בתוך הבלגן, נסו לייצר מסגרות עבודה – חלקו צוותים גדולים לצוותים קטנים למנוע "קקפוניית זום". נסו לעודד צוותים לייצר מסגרת וסדר יום משלהם – עבודת צוות מגייסת עובדים.

4. זהו עובדים במצוקה, והיו אקטיביים בפנייה אליהם ובהצעת פתרונות ועזרה. לעתים עזרה פשוטה (שינוי זמני באחוזי משרה, גמישות בשעות עבודה, השגת עזרה בבית) עושה שינוי גדול. עובדים אלה יזכרו לכם את עזרתכם בימים אפלים, ויהיו נאמנים לכם לעד.

5. נסו לגייס העובדים לפרויקט עזרה משותף לחבריהם שאיבדו עסק או עבודה – חווית שותפות אלטרואיסטית תסייע להפחתת "אשמת עבודה", ותייצר תחושת שייכות והזדהות עם החברה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות