אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צעד גדול למאסק: טסלה תיכנס למדד S&P 500 צילום: גטי

צעד גדול למאסק: טסלה תיכנס למדד S&P 500

יצרנית הרכב החשמלי שייסד אלון מאסק תחל להיסחר כחלק מהמדד ב-21 בדצמבר, כשברקע היא צפויה לרשום שנה רווחית לראשונה מאז הקמתה לפני 17 שנה; זהות החברה שתצא מהמדד ותפנה את מקומה לטסלה תיחשף רק קרוב יותר למועד התחלת המסחר

17.11.2020, 09:00 | ליטל סמט

טסלה עשתה צעד נוסף בדרך למיינסטרים: מפעילת המדדים S&P דאו ג'ונס הודיעה אתמול (ב') כי יצרנית המכוניות החשמליות שהקים אלון מאסק תיכנס למדד S&P 500 ב-21 בדצמבר השנה.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בצעד משמעותי עבור החברה שהוקמה לפני 17 שנה ובתקופה הזו התמודדה עם בעיות בתזרים המזומנים וגישה סקפטית כללית מהמשקיעים בוול סטריט ותעשיית הרכב. אחרי ההודעה, זינקה אתמול טסלה ב-13.2% במסחר המאוחר בנאסד"ק.

רכב של טסלה רכב של טסלה רכב של טסלה

"זה הדובדבן שעל הקצפת בשנה מאד מוצלחת עבור מאסק", אמר לוול סטריט ג'ורנל טוני סאקונהי אנליסט בחברת המחקר ברנסטין. "זה כנראה האישור הסמלי האולטימטיבי עבור אלון מאסק, שזוכה להכרה על ידי המדד הפיננסי המשמעותי הזה".

זהות החברה שתצא מהמדד ותפנה את מקומה לטסלה תיחשף רק קרוב יותר למועד התחלת המסחר. ברבעון השני של 2020 רשמה טסלה רבעון רווחי רביעי ברציפות, ובכך השלימה את הדרישות כדי להיכלל במדד.

כעת הגיעה ההודעה כשברקע טסלה דיווחה על רווחיות בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, וזו צפויה להיות השנה הראשונה שבה החברה תדווח על רווחיות, זאת על אף שבעקבות התפרצות הקורונה הרשויות בקליפורניה הורו לחברה לסגור באופן זמני את המפעל היחיד שלה בארה"ב.

עבור הרבעון השלישי דיווחה החברה על רווח שיא של 331 מיליון דולר, הודות למפעל בשנגחאי שם טסלה נהנית מכוח עבודה זול יותר וביקוש גבוה למכונית מודל 3. החברה סיפקה ברבעון גם מספר שיא של כ-140 אלף מכוניות ללקוחות וצפויה לעמוד ביעד של אספקת 500 אלף מכוניות בשנה כולה.

אלון מאסק, צילום: AFP אלון מאסק | צילום: AFP אלון מאסק, צילום: AFP

עוד לפני ההכרה הפיננסית הזו בכוחה של טסלה, החברה עזרה לחולל מהפיכה בתעשיית הרכב ולהאיץ את המעבר למכוניות חשמליות. כיום מרבית החברות הגדולות כבר השיקו גרסאות חשמליות משל עצמן.

מאז תחילת השנה שווי המניות של טסלה זינק פי ארבעה, והיא הפכה ליצרנית הרכב הגדולה ביותר במונחים של שווי שוק, זאת על אף שייצרה הרבה פחות מכוניות מהיריבות הגדולות, טויוטה ופולקסווגן.

בדרך כלל הוספה של מניה למדד S&P 500 מובילה לראלי במניות החברה, אך העליות לא בהכרח נמשכות זמן רב. הביצועים של המניות שנוספו למדד בין השנים 1973 ל-2018 היו נמוכים משל המדד עצמו בשנה לאחר ההוספה, כך לפי הנתונים שאספו בחברת נד דיוויס ריסץ'.

עם זאת, יש שטוענים כי המהלך יסכן את המדד כולו. כך למשל, דיוויד טריינר מנכ"ל חברת המחקר בהשקעות New Constructs מציין כי טסלה מתמודדת מול תחרות עזה באירופה ובסין. "ב-S&P עושים טעות גדולה ומוסיפים סיכונים רבים למדד על ידי הוספת טסלה", אמר. "אני חושב שהוספת טסלה למדד עלולה להיות הזרז שיגרום למשקיעים גדולים רבים למכור את המניות ולהרוויח".

בתוך כך, בשבוע שעבר חשף מאסק כי נדבק בקורונה. אתמול (ב') כתב בחשבונו בטוויטר כי בימים האחרונים אינו חווה סימפטומים אך הוא תשוש.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות