אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר ישראייר: "מוכנים להגעת החיסונים ולפתיחת השמים" צילום: דני שדה

יו"ר ישראייר: "מוכנים להגעת החיסונים ולפתיחת השמים"

עם רווח תפעולי תזרימי של 1.5 מיליון דולר ברבעון למרות משבר הקורונה, יו"ר ישראייר גיורא ענבר אופטימי: "החברה הכי דומה לסיירת גולני"

25.11.2020, 16:59 | גולן חזני

"ישראייר מוכנה להגעת החיסונים ופתיחת השמים ותחילת התיירות בעולם, ועם הרבה הפתעות", אמר לכלכליסט אתמול גיורא ענבר, יו"ר חברת התעופה ישראייר, שפרסמה את התוצאות לרבעון השלישי של 2020.

ישראייר סיימה את הרבעון בהפסד של 3.2 מיליון דולר. ההפסד הצטמצם משמעותית לעומת הרבעון השני, שהיה בעייתי בשל משבר הקורונה, שבו הפסידה החברה 9.5 מיליון דולר.

 

קראו עוד בכלכליסט

למרות המשבר, הצליחה ישראייר, המנוהלת בידי אורי סירקיס, לשמור על פעילות סדירה ותזרים מזומנים שמציב אותה בעמדה טובה לקראת החזרה לשגרה. ישראייר הגדילה את הכנסותיה מ־11.2 מיליון דולר ברבעון השני ל־19.1 מיליון דולר ברבעון השלישי. ישראייר מצויה בידי נושיה של אי.די.בי ולמעשה נתונה בידי המפרק מטעם בית המשפט, אופיר נאור, שמנסה למכור אותה בהליך מכרזי, שבו מובילים קרן פורטיסימו, מוטי בן־משה ורמי לוי.  

חיטוי מטוס של ישראייר, צילום: ישראייר חיטוי מטוס של ישראייר | צילום: ישראייר חיטוי מטוס של ישראייר, צילום: ישראייר

"לסיים את הרבעון השלישי ברווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של כמעט 1.5 מיליון דולר, זו דרמה, בעיקר כשעולם התעופה נמצא בקריסה", אומר ענבר. לדבריו, "זה קרה בזכות ניהול פנומנלי של אורי סירקיס והטייסים והעובדים, שמובילים את החברה מתחילת הקורונה בצורה חריגה. הפכנו למוביל מספר 1 בנתב"ג. החברה המציאה עצמה מחדש לפעילויות שמעולם לא עסקה בהן, כמו הטסת מטען, הבאת עולים, הפיכת מטוסים לאמבולנס".

מיעטתם להוציא עובדים לחל"ת.

"ההנהלה, הטייסים והעובדים התנדבו להוריד שכר בצורה שאין בשום חברה. זה איפשר להחזיק את רוב העובדים ולהפעיל את החברה תזרימית. הפעלנו את המטוסים לאילת כרגיל. היתה טיסה מאילת עם נוסעת בודדה, שטסה להקרנות בתל השומר.

יתרונכם ייעלם כשכולם יחזרו לטוס.

"החברה הכינה עצמה לעתיד בצורה שנותנת סיכוי יותר מכל חברה אחרת. אנחנו מוכנים עם הרבה הפתעות. הטייסים שלנו לא שבתו לרגע ולא הוצאנו אף אחד מהם לחל"ת, ולכן הם לא זקוקים למבחן סימולטור של שלושה שבועות כדי לחזור לטוס.

"רוב המוקדים שלנו הפכו להיות דיגיטליים. הכנסנו יעדים חדשים באפריקה ובמדינות המפרץ. אנחנו החברה היחידה בארץ שיש לה אישור לטוס בין אבו דאבי ובחריין, כך שנוכל לסדר חבילות של שבוע לאנשים שאחרי 4-3 ימים יתחילו להשתעמם בדובאי. החברה מצוידת היטב מבחינת מזומנים, וברגע שהשמים ייפתחו, נהיה מאורגנים לרכישת מלונות וחלקים ממלונות באזורים שמאוד התחזקנו בהם, כמו קפריסין, יוון, בולגריה, מונטנגרו ובאקו. תושבי אילת ששמרנו להם אמונים מצביעים ברגליים ויש לנו מטוסים מלאים מאילת היום. אנו גם היחידים שטסים מחיפה. הספקים שלנו מוכנים עם הסכמים ארוכי טווח לרגע שהכל ייפתח".

החברה על סף מכירה. יש לזה משמעות.

"יש מספיק מועמדים ראויים. ככל שהרכישה לא תצא לפועל במועד המתוכנן, לחברה יש הרבה אורך רוח לפעול בעצמאות, ולבחור בהנפקה או המתנה. יש לי מעט ניסיון בתעופה, אבל לא מעט ניסיון באנשים ובצבא. הדבר הכי דומה לסיירת גולני, שהיא אחת היחידות המיוחדות ביותר שפיקדתי עליהן, זה ישראייר".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות