אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסנאט: בואינג הדריכה "בצורה לא הולמת" טייסים של 737 מקס צילום: American Airlines

הסנאט: בואינג הדריכה "בצורה לא הולמת" טייסים של 737 מקס

הדו"ח מתייחס לאימונים לפני קבלת האישור לחזרתם לשימוש של המטוסים, לאחר שתי התרסקויות שגבו את חייהם של 346 איש

19.12.2020, 16:41 | שירות כלכליסט
בכירים בבואינג "הדריכו בצורה לא הולמת" את הטייסים שערכו את טיסות המבחן למטוסי מקס 737 לקראת קבלת האישור לחזרתם לשימוש לאחר שתי התרסקויות שגבו את חייהם של 346 אנשים, כך עולה מדו"ח ארוך שפרסמה ועדת המסחר של הסנאט, שבשליטת הרפובליקנים. לפי דיווח ברויטרס, הדו"ח מעלה שאלות לגבי הבדיקות של מערכת הבטיחות הנקראת MCAS שלפי הערכות הייתה הסיבה לשתי ההתרסקויות, בטענה שהבדיקות לא נצמדו לתקנות.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הוועדה, בכירים במנהל התעופה הפדראלי (FAA) ובבואינג "החליטו מראש על התוצאה כדי לאשש הנחה שמדובר בגורם אנושי שקשור לזמן התגובה של הטייסים... נראה שבמקרה הזה ה-FAA ובואינג ניסו להסתיר מידע חשוב שייתכן ותרם לטרגדיות של מטוסי מקס 737", נכתב בדו"ח.

הדו"ח מצטט חושף שחיתויות שטען שבכירים בבואינג עודדו את טייסי טיסות המבחן "לזכור להטות את המתג ימינה" לפני המבחן, תזכורת שהפחיתה את זמן התגובה של הטייסים ל-4 שניות, בעוד שטייס במבחן נפרד הגיב ב-16 שניות. הטיעון הזה התקבל במהלך ריאיון של עובדים ב-FAA, כך לפי הוועדה.

לפי בדיקות שנערכו לאחר ההתרסקויות, בבואינג לא שקלו בצורה נכונה את האופן שבו טייסים מגיבים למקרי חירום בעת פיתוח מטוסי מקס 737.

מטוסי 737 מקס, צילום: American Airlines מטוסי 737 מקס | צילום: American Airlines מטוסי 737 מקס, צילום: American Airlines

מבואינג נמסר כי הם מתייחסים "ברצינות לממצאים של הוועדה ונמשיך לעבור על הדו"ח המלא".

מה-FAA נמסר כי הם "עוברים בזהירות על המסמך, שהוועדה עצמה הודתה שכולל כמה האשמות חסרות בסיס". עוד הוסיפו כי הם בטוחים "שנושאי הבטיחות שהיה להם תפקיד בתאונות הטרגיות שבהן היו מעורבות טיסה 610 של ליון אייר וטיסה 302 של את'יופיאן אייר נפתרו באמצעות השינויים בעיצוב ואושרו באופן חיצוני על ידי ה-FAA והשותפות שלה".

יו"ר הוועדה, הסנטור רוג'ר וויקר אמר כי הדו"ח "מפרט מספר דוגמאות בולטות של בעיות בפיקוח על אבטחת התעופה ומנהיגות כושלת ב-FAA".

הדו"ח מתפרסם לאחר שבחודש שעבר אישרו ב-FAA את החזרת המטוסים לשימוש. עד כה חזרו מטוסי מקס 737 לשימוש בברזיל, כשהטיסה המסחרית הראשונה בארה"ב מתוכננת ל-29 בדצמבר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות