אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ברגל ימין: דוק מרטינס בדרך להנפקה בבורסת לונדון צילום: שאטרסטוק

ברגל ימין: דוק מרטינס בדרך להנפקה בבורסת לונדון

חברת פרמירה שמחזיקה במותג הנעליים הבריטי הגישה מסמכים בנוגע לתוכניות ההנפקה שלה, 75 שנה אחרי שהחייל הגרמני ד"ר קלאוס מרטינס עיצב את הנעליים הראשונות של המותג, שהפך להיות סמל למרד נעורים

12.01.2021, 13:53 | חדשות חוץ

נעלי דוק מרטינס בדרך לבורסת לונדון, 75 שנה אחרי שנוסד המותג. פרמירה (Permira), החברה האם של מותג הנעליים הבריטי ד"ר מרטינס, מתכננת הנפקה בלונדון והגישה אתמול (ב') מסמכים רלוונטיים לרגולטורים.  

קראו עוד בכלכליסט

פרימרה מתכננת למכור לפחות 25% מהמותג, שהפך להיות סמן לתרבות מרד הנעורים, והמשיך לשגשג גם במהלך מגפת הקורונה. ד"ר מרטינס מוכרת מעל 11 מיליון זוגות נעליים בשנה ופועלים ביותר מ-60 מדינות.

חנות נעליים של ד"ר מרטינס, צילום: שאטרסטוק חנות נעליים של ד"ר מרטינס | צילום: שאטרסטוק חנות נעליים של ד"ר מרטינס, צילום: שאטרסטוק

המגפיים המזוהים עם המותג הפכו לאייקון אופנה כבר בשנות ה-60 של המאה הקודמת. הם נוצרו ב-1945 על ידי חייל גרמני לשעבר, ד"ר קלאוס מרטינס. הוא עיצב אבטיפוס שכלל סוליה מרופדת במטרה לסייע לכף רגלו השבורה. הייצור ההמוני החל שנתיים לאחר מכן, ובשל הנוחות המתוארת הנעליים זכו בתחילה להצלחה בקרב "נשים מבוגרות יותר", כך לפי אתר החברה.

ב-1960 רכשה יצרנית הנעליים הבריטית גריגס את זכויות הרישוי הבלעדיות לנעליים והחלו למכור אותן לדוורים ועובדי מפעלים. הנעליים החלו להפוך לסמן תרבותי כשפיט טאוסנד מלהקת The Who החל לנעול אותן כדרך להדגיש את גאוותו ממוצא מעמד הפועלים שלו. הנעליים המשיכו לזכות בהצלחה גם בעשורים הבאים, אך בתחילת שנות האלפיים נרשמה ירידה במכירות והחברה נאלצה לסגור מפעלים כדי להימנע מפשיטת רגל.

נעליים של ד"ר מרטינס, צילום: Dr Martens נעליים של ד"ר מרטינס | צילום: Dr Martens נעליים של ד"ר מרטינס, צילום: Dr Martens

ב-2014 רכשה פרמירה את המותג עבור 400 מיליון דולר, והיא מחזיקה ב-75% מהחברה. באותה השנה עמדו המכירות השנתיות על היקף של 220 מיליון דולר, וזינקו עד ליותר מ-900 מיליון דולר בשנה הפיסקלית שהסתיימה במרץ 2020.

"שם המותג תמיד היה גדול יותר מהעסק עצמו, אך בשנים האחרונות העלינו את העסק לרמה אחרת לגמרי", הגיב קני וילסון, מנכ"ל החברה בריאיון לפייננשל טיימס. עוד הוסיף כי החנות המקוונת צפויה להיות "המנוע העיקרי לצמיחה בשנים הקרובות", והיא ייצגה 20% מהמכירות בשנה האחרונה. הפעילות הדיגיטלית של המותג אף סייעה לו לצלוח בהצלחה את משבר הקוונה שגרם לסגירת החנויות הפיסיות. ד"ר מרטינס מכרו 700 אלף זוגות נעליים יותר בששת החודשים עד סוף ספטמבר מאשר בתקופה המקבילה שנה קודם לכן – עלייה של 14%, וההנכסה מהמכירות המקוונת זינקה באותה תקופה ב-74%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות