צילום: אינטל
אינטל לחוצה? יוצאת בקמפיין: "השבבים שלנו טובים מאלה של אפל"
הקמפיין התקשורתי של ענקית השבבים מבוסס על השוואת ביצועים בין מעבדי דור 11 שלה לבין שבבי ה-M1 של אפל. אלא שבבדיקה שערכו אתרי מומחים נמצא כי התוצאות של אינטל מוטות לטובתה
08.02.2021, 17:26 | רפאל קאהאן
אינטל השיקה השבוע קמפיין תקשורתי המשווה בין ביצועי מעבדי דור 11 שלה לבין שבבי ה-M1 של אפל, זאת לאחר שבאפל עברו לשימוש בשבבי ARM למחשבי המק שלהם כבר לפני מספר חודשים. לא מדובר אמנם במכה עבור שורת הרווח של אינטל, אך הקמפיין מעיד על הנזק התדמיתי שיצרנית השבבים מנסה לשקם. ייתכן שהקמפיין אינו הצעד הנכון לשם כך שכן בדיקה של מספר אתרי חומרה מובילים בתחום המחשבים הראתה שמתודולוגיית ההשוואה עליה התבססה אינטל מוטה כדי להציג את מעבדיה כיעילים יותר מהמתחרה.
לעמוד כלכליסט-טק
לחצו כאן
קראו עוד בכלכליסט
באתרים שונים טענו שכאשר הם ביצעו את אותם המבחנים בסיוע תוכנות בדיקה שונות, המספרים לא היו כל כך לטובתה של אינטל. אמנם לא מדובר בהבדלים עצומים, אך לפעמים התוצאות הראו בבירור שמעבדיה של אפל לא כל כך גרועים כפי שאינטל היתה רוצה שנחשוב.
מבחני ביצועים סינתטיים אינם ומעולם לא היו אובייקטיביים. זו גם הסיבה שאנחנו לא משתמשים בהם בסקירות המוצרים שלנו ב"כלכליסט". התוצאות שונות בהתאם למפרט החומרה והתוכנה. כמו כן זכותה המלאה של אינטל להשתמש במבחנים שמיטיבים עם המוצרים שלה. אך יש נקודה נוספת שמעידה על הדאגה בשורותיה של אינטל. העובדה שהיא החליטה לפרסם מבחנים השוואתיים למעבד, שבסך הכל לא מיועד להתחרות על ליבם של לקוחותיה של אינטל. כמו גם לדאוג שאלה ייראו לטובתה ככל שניתן עשויה להצביע על פאניקה קלה בדרג הגבוה של החברה. אינטל סבלה לא מעט בשנים האחרונות מטעויות אסטרטגיות שביצעו בכיריה בעשר השנים האחרונות. הפספוס של עולם המובייל לטובת ARM, האיחור בפיתוח שבבי 7 ננומטר ו-5 ננומטר כמו גם ההשקעות שלה בתחומים שרחוקים מליבת העסקים שלה; כל אלה הפכו אותה לפגיעה במיוחד, בעיקר בזירת התדמית הציבורית. אבל האם פרסום השוואות כאלה הוא הפתרון? לא בטוח.
15 תגובות לכתיבת תגובה