אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אאודי משיקה רכב מנהלים חשמלי צילום: יצרן

אאודי משיקה רכב מנהלים חשמלי

היצרנית הגרמנית מציגה את ה-ETRON GT שמסוגלת לזנק ל-100 קמ"ש בתוך 4 שניות. הרכב החדש הושק בשתי גרסאות - GT שמפיק 470 כוחות סוס, וה-RS שמצויד במנוע המפיק 590 כוחות סוס. הרכב מיועד להגיע לישראל במהלך השנה

10.02.2021, 08:51 | תומר הדר

אאודי הגרמנית חושפת את מכונית המנהלים החשמלית הראשונה של היצרן: ה-ETRON GT. עד כה ייצרה אאודי רק רכבי כביש שטח חשמליים, אך כעת מציגה היצרנית מכונית מנהלים ספורטיבית ראשונה שממוצבת מול טסלה מודל S וגם מול בת הדודה הרחוקה פורשה טייקאן.

ה- ETRON GT הושקה בשתי גרסאות: ה-GT קוואטרו אשר מצוידת במנוע חשמלי שמפיק 470 כוחות סוס וה-RS הבכירה שמצוידת במנוע המפיק 590 כוחות סוס. כנהוג באאודי, שתי הגרסאות הן כלומר בעלות הנעה כפולה. מחירה של ה-ETRON GT בגרמניה מתחיל ב-99,800 יורו (מחיר טסלה מודל S בגרמניה מתחיל בכ-82 אלף יורו).

אאודי etron gt, צילום: יצרן אאודי etron gt | צילום: יצרן אאודי etron gt, צילום: יצרן

ה-ETRON GT הבסיסית מסוגלת לזנק ל-100 קמ"ש תוך 4.1 שניות ולהגיע עד 245 קמ"ש ואילו הגרסה הבכירה מסוגלת להשלים את הזינוק ל-100 קמ"ש תוך 3.3 שניות ולהגיע למהירות מרבית שמרנית של 250 קמ"ש.

המפרט הטכני של ה-ETRON GT, אשר חולק פלטפורמה עם הפורשה טייקאן, כולל סוללה שמאפשרת טווח נסיעה של עד 480 ק"מ בגרסת הבסיס. משך הטעינה בעמדה מהירה מאפשר טעינה של כ-80% מהסוללה תוך פחות מ-25 דקות. עוד עולה מנתוני אאודי שה-ETRON GT היא מכונית גדולה למדי: אורכה הוא 4.99 מטר ורוחבה - 1.96 מטר. גובהה צנוע למדי: 1.41 מטר.

פנים הרכב, צילום: יצרן פנים הרכב | צילום: יצרן פנים הרכב, צילום: יצרן

אחד הדגשים שמעסיקים את יצרני הרכב הגרמנים, במיוחד בפלחי השוק הגבוהים, מתייחסים להתנהגות הכביש. בעוד שייצור רכב חשמלי שמזנק במהירות ל- 100 קמ"ש נחשב קל יחסית, ייצור של רכב חשמלי שגם מתנהג באופן ראוי הוא אתגר הרבה יותר קשה, בין היתר בגלל נושא חלוקת המשקל והסוללה - והאאודי אינה שונה: רשימת האופציות של ה- ETRON GT כוללת מתלי אוויר אדפטיביים והיגוי אחורי, כלומר יכולת להפנות את הגלגלים האחוריים בזווית מזערית כדי לאפשר פנייה הדוקה יותר במהירות גבוהה.

לצד ההשקעה הניכרת בהנדסת השלדה, אאודי אינה נסחפת לטרנד הנוכחי של השתלת מסכים גדולים ככל האפשר ברכב: לפי אאודי תא הנוסעים שמיוצר מחומרים ידידותיים לסביבה מצויד באותה מערכת מסכים אשר קיימת כבר כיום במספר דגמים של היצרן וכוללת את מסך הקוקפיט הוירטואלי המוכר של היצרנית ולצידו מסך נוסף, צנוע יחסית, בקוטר 10.1אינץ'. ה- ETRON GT מיועדת להגיע גם לישראל במהלך השנה.

תגיות