אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
במסגרת ההיערכות למזג האוויר הסוער: הרכבת תתגבר את הנסיעות בקו לירושלים צילום: אוהד צויגנברג

במסגרת ההיערכות למזג האוויר הסוער: הרכבת תתגבר את הנסיעות בקו לירושלים

בשל ההיתכנות לשלג בהרים שעלול להביא לחסימת צירי תנועה, הוחלט לתגבר את תנועת הרכבות מחר; חברת נתיבי ישראל נערכת במקביל לתת מענה למפגעים צפויים

16.02.2021, 17:42 | ענת רואה

היערכות למזג האוויר הסוער: משרד התחבורה ורכבת ישראל נערכים לסערה ומתגברים את תנועת הרכבות בקו המהיר לירושלים. בשל מזג האוויר הסוער הצפוי וההיתכנות לשלג בהרים שעלול להביא לחסימות צירי התנועה המרכזיים אל עיר הבירה, ובהנחיית שרת התחבורה מירי רגב, תתגבר רכבת ישראל את תנועת הרכבות בקו ירושלים יצחק נבון-הרצליה מחר (ד') ותאריך את שעות פעילות הקו.

קראו עוד בכלכליסט

בנוסף לרכבות הסדירות הפועלות בתדירות של רכבת אחת מדי חצי שעה לכל כיוון, יפעלו עוד ארבע רכבות מיוחדות:

רכבת שתצא בשעה 21:30 מתחנת הרצליה, תעבור בכל תחנות תל אביב, ותסיים נסיעתה בשעה 22:25 בתחנת ירושלים יצחק נבון.

רכבת שתצא בשעה 22:00 מתחנת הרצליה, תעבור בכל תחנות תל אביב, ותסיים נסיעתה בשעה 22:55 בתחנת ירושלים יצחק נבון.

רכבת שתצא בשעה 22:02 מתחנת ירושלים יצחק נבון, תעבור בכל תחנות תל אביב, ותסיים נסיעתה בשעה 22:57 בתחנת הרצליה.

רכבת שתצא בשעה 22:32 מתחנת ירושלים יצחק נבון, תעבור בכל תחנות תל אביב, ותסיים נסיעתה בשעה 23:27 בתחנת הרצליה.

ברכבת מדגישים כי הגבלת כמות הנוסעים לכ-400 בכל רכבת, ובסך הכל 800 נוסעים מידי שעה לכל כיוון כחלק מהנחיות הקורונה, תישמר בקפדנות, וכי כל נסיעה מחויבת בהזמנה מראש של שובר נסיעה. כמו כן נוסעים מחויבים בעטיית מסיכה ושמירת ריחוק חברתי. בשל הגבלות הקורונה, ממליצים ברכבת להשתמש בשירותיה במקרים חיוניים בלבד. עוד ממליצים ברכבת להקדים משמעותית את זמן ההגעה לתחנות.

רכבת בקו ירושלים-הרצליה, צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל רכבת בקו ירושלים-הרצליה | צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל רכבת בקו ירושלים-הרצליה, צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל

כחלק מההיערכות לסערה, ביצעה הרכבת את הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח תנועת רכבות תקינה ובטוחה גם בתנאי מזג אוויר סוער. בין הפעולות שנעשו: גיזום של עצים למניעת קריסתם על מסילת הרכבת; התקנת גופי חימום על מפלגי המסילות למניעת פגיעות קור בהם; ניקוי ופינוי תעלות ניקוז – בסביבת תחנות ומתחמים; שיקום של דרכי שירות לאורך המסילות; בדיקה והכנה של משאבות ניקוז במתחמי הרכבת ובתחנות; שתילת צמחייה במדרונות תלולים למניעת מפולות בוץ; הכנת ציוד מכני הנדסי לתנאי חורף ועוד.

במהלך היום, הגבירה רכבת ישראל את סיורי צוותי המסילה על מנת לוודא כי רשת המסילות תקינה, וכן תוגברו צוותי התחנות והרכבות על מנת לעזור לנוסעים אשר נתקלים במזג אוויר סוער.

כמו כן, משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל ערוכים אף הם לספק מענה למפגעים הצפויים כתוצאה ממזג האוויר הסוער. מחברת נתיבי ישראל נמסר כי החברה השלימה הערכות מלאה בהכנת רשת הכבישים הבינעירוניים וכי 360 כלים הנדסיים פרוסים בעשרות נקודות הזנקה בכל הארץ, 680 אנשי מקצוע פרוסים בשטח, 220 טון חומר למניעת החלקת רכב פוזרו והכל על פני 8,500 ק"מ כבישים, 120 מחלפים ו-1200 גשרים.

גם חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), המקימה את הרכבת הקלה נערכת לסערה המתקרבת על מנת להמשיך בשגרת העבודה ולמנוע תקלות. כחלק מההכנות בוצעו סיורים על מנת לוודא כי באתרי העבודה אין ציוד העלול להיפגע או לפגוע כתוצאה מהסערה, ונערכה בדיקה של פתחי הניקוז. בתחנות נבדק כי המשאבות זמינות ועובדות, כוסו זמנית פתחי האוורור, נוקו קולטני הגשם והותקנה הגנה על כניסות שנמצאות בהליכי בנייה ועדיין פתוחות. כמו כן, לנת"ע צוותי כוננות שיהיו זמינים בכל שעה ביום.

תגיות