אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פחות אופניים, הרבה יותר משלוחים: הרווח התפעולי של פרידנזון זינק ב-170% צילום: עמית שעל

פחות אופניים, הרבה יותר משלוחים: הרווח התפעולי של פרידנזון זינק ב-170%

הזינוק המטאורי במחירי ההובלה בים סידר לפעילות השילוח עלייה של 49% בהכנסות ב־2020, וכיסה על הירידה בתחומי הליבה — הובלה ולוגיסטיקה. פעילות האופניים של תל־אופן ספגה מכה קשה מהקורונה

02.03.2021, 13:05 | חזי שטרנליכט

עם הענפים שנהנו מהשינויים שיצרה מגפת הקורונה נמנה תחום הלוגיסטיקה, ובעיקר פעילות השילוח — שסידרה לחברת פרידנזון שנת 2020 מוצלחת למדי. מכירות החברה גדלו ב־27% לעומת 2019, והרווח התפעולי זינק ב־170%. פרידנזון סיכמה את השנה שעברה ברווח נקי של 8.5 מיליון שקל לעומת הפסד של 923 אלף שקל בשנה שקדמה לה. מניית החברה זינקה אתמול ב־7.1% במהלך המסחר בבורסה, ושווי השוק טיפס ל־89 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

עם הענפים שנהנו מהשינויים שיצרה מגפת הקורונה נמנה תחום הלוגיסטיקה, ובעיקר פעילות השילוח — שסידרה לחברת פרידנזון שנת 2020 מוצלחת למדי. מכירות החברה גדלו ב־27% לעומת 2019, והרווח התפעולי זינק ב־170%. פרידנזון סיכמה את השנה שעברה ברווח נקי של 8.5 מיליון שקל לעומת הפסד של 923 אלף שקל בשנה שקדמה לה. מניית החברה זינקה אתמול ב־7.1% במהלך המסחר בבורסה, ושווי השוק טיפס ל־89 מיליון שקל.

השילוח הבינלאומי רשם הכנסות של 237.8 מיליון שקל, עלייה של 49% בתוך שנה, שנבעה מהזינוק המטאורי במחירי התובלה הימית. פרידנזון, שמפעילה קווי אוניות בינלאומיים, רשמה עלייה חדה בהכנסות עקב כך. אף שמדובר בהכנסות דולריות, והדולר נשחק מול השקל, עדיין רשמה החברה עלייה ברווח התפעולי של פעילות זו ל־14.8 מיליון שקל.

בתחום האחסנה נרשמה עלייה מתונה של 5.3% בהכנסות ל־45.8 מיליון שקל, אך הרווחיות התפעולית מהפעילות זינקה ב־108% והסתכמה ב־3 מיליון שקל. יצוין כי בתחום הליבה של החברה — ההובלה והלוגיסטיקה — הכנסות פרידנזון דווקא הצטמצמו ב־2020 בשיעור של 3% והסתכמו ב־82.9 מיליון שקל. אך מחירי הסולר, שירדו בסוף השנה ב־14%, סייעו להפחתה בהוצאות הקבועות, והחברה רשמה עלייה של 54% ברווח התפעולי, שנבע מפעילות ההובלה והלוגיסטיקה, ל־3.5 מיליון שקל.

אולם, אחזקה אחת של פרידנזון רשמה ירידה חדה בפעילות. החברה מחזיקה עם שני שותפים ב־45% ממיזם תל־אופן של עיריית תל אביב. מיזם השכרת אופניים הסתיים באוקטובר האחרון, ופרידנזון חתמה על הסכם להארכתו עד 2026, והיא מסבה חצי מצי האופניים בעיר לחשמליים. בנוסף היא מקימה מערך אופניים חשמליים בירושלים, שצפוי לפעול מהחודש הבא.

ההכנסות מתחום התחבורה הירוקה נחתכו אשתקד ב־38.6% והסתכמו ב־8.5 מיליון שקל — זאת בעקבות תקופות הסגר והשבתת התיירות. הרווחיות התפעולית נחתכה ב־66% והסתכמה ב־1.12 מיליון שקל. "היו כמה חודשים שבהם לא כל כך עבדנו, וחלק מהלקוחות הפסיקו את הפעילות", הסביר בעל השליטה והמנכ"ל דוד פרידנזון, "וההתאוששות החלה ביוני".

פרידנזון מוסיף כי "בתחום הספנות חלה עליית מחירים ברמה לא הגיונית, שהובילה לעלייה חזקה במחזור וברווחיות. הדולר שנחלש מול השקל קיזז חלק מהרווחיות". פרידנזון מעריך כי הפעילות לא צפויה להיחלש: "אנחנו רואים יותר ויותר פעילות בנמלי אשדוד וחיפה, כשתור האוניות רק מתארך".

פרידנזון אמר כי בכוונת החברה להרחיב את קו האוניות לטורקיה. "יש לנו כרגע הסכם עם חברה טורקית, שמבצעת שמונה הפלגות בחודש. יש פעילות ענפה בקווים, לכן אנו מוסיפים שתי אוניות לקו, ומקווים לגדול בהמשך. אנחנו מתכננים להתרחב גם בשוק האמריקאי בהמשך השנה".

תל אופן, המיזם שבו יש לפרידנזון החזקה של 45%
תל אופן, המיזם שבו יש לפרידנזון החזקה של 45% צילום: תל אופן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות