אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בתוך עשור, בני דור ה-Z יהוו שליש מכוח העבודה צילום: שאטרסטוק

בתוך עשור, בני דור ה-Z יהוו שליש מכוח העבודה

הכישורים הדיגיטליים והיצירתיות של בני הדור הצעיר שגדל בעולם האפליקציות והרשתות החברתיות יהפכו אותם לעובדים מבוקשים, כך לפי דו"ח חדש שמתייחס לשוק האמריקאי

10.03.2021, 12:57 | מעין מנלה

מספר העובדים בני דור ה-Z בארה"ב צפוי לגדול פי שלושה בעשור הקרוב, מה שיביא לשוק התעסוקה פרץ של יצירתיות, כישורים ויכולות בעולם הדיגיטלי, כך לפי דו"ח שהוכן ביוזמת חברת המדיה הדיגיטלית Snap Inc. (סנאפ). המשמעות היא שילידי אמצע שנות ה-90 ועד 2010 יהוו שליש מכוח העבודה האמריקאי.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הדו"ח שחובר על ידי אוקספורד אקונומיקס יתווספו לאותם עובדים בני דור ה-Z עוד 51 מיליון אנשים עד שנת 2030 וההכנסה נטו הכוללת שלהם תסתכם ב-2 טריליון דולר.

חברת סנאפ, מפתחת אפליקציית סנאפצ'ט שווה 85 מיליארד דולר בין היתר בגלל ההנחה שקהל המשתמשים הצעיר באפליקציה יתבגר ויהפוך לאנשים עובדים עם הכנסה גבוהה וכוח צרכני. אם זה יקרה, מסבירים בבלומברג, מפרסמים ירצו לשלם יותר על מנת לפנות לקהל היעד הזה, לאותם צרכנים.

למרבית בני דור ה-Z יש ניסיון עם משימות יצירתיות בדיגיטל שכן הם גדלו לתוך עולם הרשתות החברתיות והאפליקציות. כשני שליש מבני דור ה-Z שנסקרו אמרו שהם 'יודעים כיצד ליצור משהו חדש' מתוכן מקוון. זאת בהשוואה ל-55% מהאנשים באוכלוסיה הכללית, כך לפי הדו"ח. בני דור ה-Z גם השיבו יותר מאשר בני הדורות האחרים שהם יודעים לייצר כסף מתוכן דיגיטלי, שהם השתמשו בצ'אט על מנת לפתוח בעיות ושהם השתתפו בקורסים אונליין "בשביל הכיף".

בני דור ה-Z, נולדו לעולם הדיגיטלי ויהיו מבוקשים בעולם העבודה, צילום: שאטרסטוק בני דור ה-Z, נולדו לעולם הדיגיטלי ויהיו מבוקשים בעולם העבודה | צילום: שאטרסטוק בני דור ה-Z, נולדו לעולם הדיגיטלי ויהיו מבוקשים בעולם העבודה, צילום: שאטרסטוק

הצמיחה של פלטפורמות אינטרנטיות תגביר את הדרישה לעובדים בעלי כישורים דיגיטליים כך שלבני דור ה-Z יהיה ייתרון בשוק התעסוקה, כך לפי הדו"ח שמכוון לשוק האמריקאי אך נכון גם לגבי השוק הישראלי במיוחד נוכח תעשיית ההייטק החזקה והצומחת בארץ.

"שוק העבודה בארה"ב צפוי לחוות גל של שינויים שבבסיסו ההתקדמות הטכנולוגיות בבינה מלאכותית", כתבו החוקרים. "ככל שהבינה המלאכותית והטכנולוגיות הנלוות יהיו רווחות יותר במקום העבודה, הן ישימו דגש רב יותר על ידע דיגיטלי ומיומנויות קוגנטיביות מתקדמות כמו יצירתיות ופתרון בעיות".

תגיות