אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכירות נטו אחזקות צמחו בשנת הקורונה ב-13.6% - יותר מהממוצע בשוק המזון צילום: נועם מושקוביץ'

מכירות נטו אחזקות צמחו בשנת הקורונה ב-13.6% - יותר מהממוצע בשוק המזון

קבוצת המזון החמישית בגודלה בישראל סיכמה את השנה עם מכירות של 3.23 מיליארד שקל, הרווח הנקי זינק ב-76% ל-222 מיליון שקל, כשברקע המגפה הובילה את הצרכנים להסתער על שוק המזון הביתי

22.03.2021, 11:43 | נורית קדוש

משבר הקורונה שהגדיל את רכישות המזון לצריכה ביתית, סייע לנטו אחזקות שבשליטת משפחת עזרא לרשום עלייה של 13.6% במכירות וזינוק של 76% ברווח הנקי שהסתכם ב-222 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

במקביל לפרסום הדוחות הבוקר (ב'), הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד בגובה 180 מיליון שקל.

עמי גולדין, מנכ"ל נטו אחזקות, צילום פרטי עמי גולדין, מנכ"ל נטו אחזקות | צילום פרטי עמי גולדין, מנכ"ל נטו אחזקות, צילום פרטי

מכירות חברת המזון החמישית בגודלה בישראל, צמחו ב-2020 בשיעור חד יותר מזה של שוק קמעונאות המזון (9.2%) והסתכמו ב-3.23 מיליארד שקל.

הצמיחה במכירות הושגה מרכישת פעילות ר. שוחט ומעלייה במכירת עופות בעקבות הסכם הפצה שחתמה במחצית השניה של 2019, לצד עלייה בפעילות ייבוא הבשר של החברה.

העלייה במכירות באה לידי ביטוי בשיעור חד יותר של 20.9% ברווח הגולמי שצמח ל-480 מיליון שקל, כך שהרווחיות הגולמית שופרה ל-14.8% לעומת 14% ב- 2019. הצמיחה נרשמה למרות הירידה במכירות לשוק המוסדי, על רקע סגירת וצמצום פעילות המסעדות, בתי המלון והקייטרינג בשל מגבלות הקורונה, שהובילה את החברה להגדיל את ההפרשה לחובות מסופקים ל-3.5 מיליון שקל לעומת 1.4 מיליון שקל ב- 2019.

שמירה על היקף ההוצאת וירידה בשיעורן מהמכירות, אפשרו לרווח התפעולי לזנק ב-55% ל-217 מיליון שקל, מה ששיפר את הרווחיות התפעולית ל-6.7% מהמכירות לעומת 4.8%.

הכנסות מימון מריבית מחייבים מסחריים ומרווחים מניירות ערך, הכפילו את הכנסות המימון של החברה ל-16 מיליון שקל. הוצאות המימון עלו ב-33% ל-8 מיליון שקל, בשל עלייה באשראי הבנקאי במהלך השנה.

מכירת חלקה (50%) בביכורי שדה דרום לביכורי שדה שבשליטת אילן וששי שבע, אפשרה לנטו לרשום רווח הון בגובה 65 מיליון שקל והזניקה את המסים ששילמה החברה ב-19 מיליון שקל.

נטו בניהולו של עמי גולדין, פועלת בארבעה מגזרים. הראשון שבהם הוא מפעלי הקבוצה, שכוללים את מפעלי ריץ', שלושת האופים, דלידג, ויליגר וטיבון ויל. מגזר הפעילות השני הוא יבוא ושיווק בשר קפוא וטרי, עגלים חיים, דגים קפואים וטריים, גבינות ועוד. עוד עוסקת החברה בפעילות שיווק והפצת עוף ובשר טרי בכשרויות מהודרות, וכן בייצור, יבוא ושיווק של כלים חד פעמיים, מגבונים ונרות.

מכירות מפעלי הקבוצה צמחו ב-10.9% ל-752 מיליון שקל ומכירות פעילות הייבוא צמחו ב-21.6% ל-1.2 מיליארד שקל.

פעילות השוק המקומי צמחה ב-10.5% בזכות ההסכמים להפצת עופות והוספת פעילות חברת ר. שוחט, ומכירות מוצרי הנון פוד (מגבונים וכלים חד פעמיים), עמדו על 212 מיליון שקל, בדומה לשנה שעברה.

עלות שכרם של חמשת בכירי החברה הסתכמה ב-2020 ב-7.9 מיליון שקל. עלות שכרו של דודי עזרא, נשיא ויו"ר החברה שבשליטת משפחתו, הסתכמה ב-2.9 מיליון שקל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות