אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התשובה של יונדאי לטסלה תגיע לישראל ביולי: איוניק 5 החדשה

התשובה של יונדאי לטסלה תגיע לישראל ביולי: איוניק 5 החדשה

ישראל תהיה אחד השווקים הראשונים בעולם שיקבל את האיוניק 5 החדשה, עם טווח של עד 480 ק"מ ובמחיר של כ-200 אלף שקל; במקביל תשיק היצרנית הקוריאנית בארץ גרסה חשמלית לקונה, עם טווח קצר יותר, אבל תג מחיר של פחות מ-140 אלף שקל

07.04.2021, 08:20 | אודי עציון

ישראל תהיה אחת המדינות הראשונות מחוץ לדרום קוריאה שבה תושק יונדאי איוניק 5 החדשה, התשובה של הקוריאנים לטסלה מודל 3.

קראו עוד בכלכליסט

כבר ביולי יושק בארץ רכב הקרוסאובר החשמלי החדש, עם טווח ארוך יחסית ומחיר שיתחיל בפחות מ-200 אלף שקל. במקביל תושק בארץ גרסה חשמלית ליונדאי קונה המוכרת, במחיר של כ-135 אלף שקל, שתמוצב מול החשמליות הסיניות הזולות.

יבואנית יונדאי כלמוביל מכרה עד היום רק כמה עשרות בודדות מהגרסה החשמלית של האיוניק המוכרת בכל שנה, תוצאה של מגבלות אספקה קשות לצד דגש על יבוא דגמים אחרים לאור חוסר הבשלות של השוק הישראלי לקבלת חשמליות.

 איוניק 5 החדשה איוניק 5 החדשה  איוניק 5 החדשה

אולם בחברה סימנו את 2021 כשנה שבה יתחיל זינוק במכירות רכב חשמלי בארץ, וישיקו בחודשים הקרובים שני דגמים שיתחרו בשוק החשמליות העממיות, בניסיון להפוך לשמר את מעמדה של יונדאי בשוק גם בתחום החשמלי.

איוניק 5 הוא דגם חדש לגמרי, שעל בסיסו תשיק קיה דגם מקביל שנקרא EV6, דומה בממדים לטוסון החדש, גבוה פחות ומרווח הרבה יותר, עם בסיס גלגלים גדול באורך 3 מטר, צמד מסכי 12 אינץ' בסביבת הנהג ותצוגה עילית. יונדאי מתכננים לייצר אותו בכמויות גדולות לאור המעבר העולמי להנעה חשמלית, ולהגיע כבר בקרוב לקצב של יותר מ-100 אלף מכוניות בשנה.

גרסת הבסיס מגיעה עם סוללת 58 קוט"ש, מנוע 168 כ"ס, ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות. גרסה עם 2 מנועים בהספק משולב של 232 כ"ס והנעה כפולה, מקצרת את התאוצה ל-6.1 שניות.

יש גם גרסה עם סוללת 73 קוט"ש, בהספק של  215-302 כ"ס, כשאחרונה מקצרת את זמן התאוצה הקלאסי ל-5.2 שניות. הטווח עם הסוללה הגדולה יגיע ל-480 ק"מ, זה של הסוללה הקטנה טרם הוכרז אך יעמוד לפי ההערכות על כ-350 ק"מ.

יונדאי קונה חשמלית יונדאי קונה חשמלית יונדאי קונה חשמלית

טווח הסוללה של קונה - 305 ק"מ

קונה כבר נמכר בארץ בגרסאות בנזין והיברידית. הוא מיוצר בשתי גרסאות חשמליות, עם סוללות 40 ו-64 קוט"ש, אבל לארץ בחרה כלמוביל להביא בינתיים את הראשונה, כדי להתחרות בחשמליות הסינית שנמכרות בכ-130 אלף שקל, כמו MG ZS EV, ה-GAC GE3 והסרס E3 שתושק בקרוב, ועולות כמו משפחתיות או

ג'יפוני בנזין עממיים.

עם הסוללה הקטנה משיג הקונה EV טווח רשמי של 305 ק"מ בין טעינות, ארוך בכ-40 ק"מ מה-MG, החשמלית הנמכרת בארץ. גם את הקונה וגם את האיוניק 5 אפשר יהיה לטעון בעמדות טעינה מהירות, כאשר את האחרונה בכאלה בעוצמה של עד 350 קוט"ש.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות