מובילאיי תמכור מערכות נהיגה אוטונומיות במאות מיליונים לחברת משלוחים בארה"ב
מערכת הנהיגה האוטונומית תשמש להפעלת רכבים אוטונומיים לשינוע סחורות (טרנספורטרים) של חברת Udelv. שתי החברות מתכננות לייצר יותר מ-35 אלף יחידות של ה"טרנספורטר" עד שנת 2028
12.04.2021, 16:20 | רפאל קאהאן
מובילאיי, מקבוצת אינטל, ו-Udelv, סטארט-אפ אמריקאי בתחום המשלוחים האוטונומיים הודיעו היום (ב') על עסקה במסגרתה מובילאיי תמכור לחברה האמריקאית את מערכת הנהיגה העצמית - הנקראת Mobileye Drive, שתשמש להפעלת הרכבים האוטונומיים לשינוע סחורות (ADV) של Udelv, המכונים "טרנספורטר".
לעמוד כלכליסט-טק
לחצו כאן
קראו עוד בכלכליסט
Donlen, אחת החברות הגדולות בארה"ב לניהול ציים של רכב מסחרי, ביצעה היום את ההזמנה המקדימה הראשונה ל-1,000 יחידות של ה"טרנספורטר". על פי פרופ' שעשוע בראיון לתקשורת הישראלית לאחרונה, מחירה של יחידת מובילאיי דרייב הינו כ-20 אלף דולר לתוכנה, ועוד כמה עשרות אלפי דולרים לחומרה הנלווית.
לפי תחשיב זה, היקפה הראשוני של העסקה מגיע לכ-2 מיליון דולר, כאשר תושלם היא יכולה להגיע ליותר מ-700 מיליון דולר אם ייוצרו כל 35 אלף יחידות הטרנספורטר. היקף זה אינו כולל את עלויות התחזוקה והעדכונים שעשויים להגדיל את ההיקף למיליארד דולר. רכבי ה"טרנספורטר" יופעלו על ידי מערכות מובילאיי ויוכלו לבצע נהיגה אוטונומית מלאה מנקודה לנקודה (דרגה אוטונומית 4). מערכת התפעול של Udelv תאפשר תמרון של כלי הרכב באזורי הקצה של המשימה, בחניונים, באזורי העמסה, מתחמי דירות ובכבישים פרטיים. Udelv, ביצעה את השינוע האוטונומי הראשון בתחילת 2018, ומאז ביצעה גם ניסויי פריסה נרחבים עם לקוחות בתחומים שונים. במקביל, מובילאיי מתכננת לפרוס מערך הסעות אוטונומיות יחד עם Transdev ATS ו-Lohr Group, תחילה באירופה. מובילאיי גם מתכננת להתחיל להפעיל שירות הסעות אוטונומי בישראל בתחילת 2022.