בלעדי לכלכליסט
"איך אני נוהג?", בקרוב זה לא יהיה חשוב
במשרד התחבורה בוחנים את ביטול נוהל 6, שזכה גם לכינוי "המלשינון" - מדבקה על הפגוש האחורי של רכב חברה שבו מספר טלפון לדיווח על נהיגה בלתי ראויה של הנהג
לאחר שנים רבות שבמהלכן נדרשו נהגים בציי הרכב הגדולים לנסוע במכוניות שעל הפגוש האחורי מודבקת מדבקת "איך אני נוהג", במשרד התחבורה בוחנים את ביטול הנוהל. כך נודע לכלכליסט.
נוהל 6, שזכה גם לכינוי "המלשינון" בפי נהגים בציי הרכב, נהגה עוד בשנת 2005 במטרה לנסות ולרסן את נהיגתם הפרועה כביכול של נהגים אשר מחזיקים ברכבי חברה - ועבר עדכון בשנת 2012.
במסגרת הנוהל נדרשות כל החברות בישראל שמחזיקות בצי רכב שמונה מעל 40 רכבים להדביק את המדבקה שמאפשרת להתקשר למוקד מיוחד על מנת להתלונן על הנהיגה הפרועה.
התלונות מועברות לקציני הרכב של החברה ומשם, לפחות ברמת העיקרון, לטיפול על ידי הנהלת החברה. בפועל בשנים האחרונות מעטות היו החברות שבאמת טרחו להפעיל סנקציות על נהגים ומעטים עוד יותר היו הדיווחים, כך מדגישים גורמים בחברות הייטק.
בשנים האחרונות בכל מקרה חלה "התרופפות משמעת" בקרב חברות רבות שלא טרחו כלל להדביק את המדבקות, שחלקן בכל מקרה לא עמדו בתנאי הגודל והצבע שקבע משרד התחבורה.
ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה בוחן בימים אלה את סוגיית 'נוהל 6'. טרם התקבלה החלטה בנושא. הבחינה היא במסגרת המדיניות הממשלתית לביטול רגולציה ובירוקרטיה מיותרת מבלי לפגוע בהיבטי הבטיחות. ההחלטה מחייבת שינוי חקיקה על כל היבטיה".