אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רגב מבקשת לשנות את תוואי המטרו כדי שיעבור בראש העין צילום:אלכס קולומויסקי , נתע

בלעדי לכלכליסט

רגב מבקשת לשנות את תוואי המטרו כדי שיעבור בראש העין

אחרי שתוכניות המטרו כבר הופקדו, מתערב משרד התחבורה באופן חריג בשלב ההשגות ומבקש לשנות את תוואי המסילה כך שתגיע עד ראש העין, בה מתגוררת השרה רגב. הארכת הקו כרוכה בעלויות גבוהות נוספות

27.05.2021, 06:57 | יובל שדה

משרד התחבורה מבקש  לשנות את התכנון של פרויקט המטרו ולהכליל בו את ראש העין, העיר שבה מתגוררת שרת התחבורה מירי רגב, אף שלפי התכנון המקורי הקו מסתיים בפתח תקווה.

מסמך שכתב מנכ"ל המשרד עופר מלכה תומך בחיבור ראש העין למטרו ומחזק את עמדתה של עיריית ראש העין שהגישה השגה לוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) בדרישה לחבר אותה למערכת הסעת ההמונים המתוכננת. 

קראו עוד בכלכליסט:

מדובר במסמך חריג, שכן כ־1,500 השגות על התוכנית הוגשו לוועדה, אך רק ראש העין זכתה לתמיכה משמעותית מצד מנכ"ל משרד התחבורה. הוועדה צפויה להתכנס ב־20 ביוני.

ראש העין סובלת מפקקי ענק מדי בוקר ובעירייה סבורים כי החיבור למטרו יקל על היציאה מהעיר. בעירייה "אופטימיים ומעודדים" שבעקבות התערבות משרד התחבורה המהלך ייצא לפועל. החיבור של ראש העין לפרויקט המטרו ירד בעבר מהפרק בעקבות תחשיבים שנעשו בנת"ע, האחראית על הפרויקט, ולפיהם צפויים ביקושים נמוכים לשירות שאינם מצדיקים את העלות הגבוהה. בנוסף, בתוואי לראש העין יש התנגשות תת־קרקעית עם אקוויפר החוף, מה שדורש עיקול בתוואי ומוסיף עלויות נכבדות לפרויקט.

הפור כבר נפל, אבל העיקר שהשכנים מפרגנים עלות המטרו מוערכת בכ־200 מיליארד שקל, ולאף אחד אין מושג מאיפה יגיע אותו סכום דמיוני; חפירה עד ראש העין, אזור שמרושת באינספור תשתיות, תגרע עוד כמה מיליארדים מהקופה הציבורית המרוקנת. וחשוב מכך: אחרי שנים של דיונים החליטו שהקו יסתיים בפתח תקווה. העניין סגור דרור מרמורלכתבה המלאה


"להסב לרכבת עילית"

המסמך שמלכה חתום עליו מבקש לחבר את ראש העין לקו M2 שמקשר  את "ערי הטבעת" למרכז גוש דן. במסמך מציין מלכה כי אכן חישובי העבר מראים שבראש העין יש ביקושים נמוכים למטרו, אולם לדבריו יש לעדכן את התחזיות ולהוסיף את הביקושים הצפויים מצד תושבי השומרון. כמו כן, מלכה מתייחס לחסמים הטופוגרפיים ומציע להתגבר עליהם באמצעות הסבת המטרו לראש העין לרכבת עילית.

מירי רגב והדמיית קו המטרו לפתח תקווה. גם ראש העין רוצה, צילום:אלכס קולומויסקי ,  נתע מירי רגב והדמיית קו המטרו לפתח תקווה. גם ראש העין רוצה | צילום:אלכס קולומויסקי , נתע מירי רגב והדמיית קו המטרו לפתח תקווה. גם ראש העין רוצה, צילום:אלכס קולומויסקי ,  נתע

השלב הבא בקידום התוכנית, לאחר שכל מקטעי המטרו יאושרו בוועדה הארצית לתכנון, יהיה אישור ממשלתי, הצפוי להתקיים בסוף ינואר. בנוסף, יהיה צורך בחקיקה של התוכנית בכנסת כדי להסדיר את מקורות המימון של הפרויקט היקר בתולדות המדינה. נכון לעכשיו, מקורות המימון אינם ברורים.

ממשרד התחבורה נמסר כי "לאחר פניות חוזרות ונשנות של ראשי רשויות מקומיות בבקשות לשינוי ההחלטות שהתקבלו לגבי תוואי המסילה בשטחם, נפגש איתן מנכ״ל המשרד יחד עם גורמי המקצוע. ההתנהלות מול ראשי הרשויות עניינית ומקצועית וכך גם בעניין ראש העין".

מעיריית ראש העין נמסר כי "העירייה פנתה למשרד התחבורה בכדי לבחון מה הסיבות לגריעת העיר מהתוכנית והתקיימו מספר פגישות בנושא. מנכ"ל משרד התחבורה סיכם בדיון כי עמדת המשרד היא שיש להשאיר את ראש העין בתכנון. ראש העיר נפגש עם שרת התחבורה שהתחייבה לבדוק את הנושא והנחתה את צוות משרדה בהתאם".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות