אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההתייעלות ומותג הפארם הקפיצו ב-62% את רווחי רמי לוי צילום: אוראל כהן

ההתייעלות ומותג הפארם הקפיצו ב-62% את רווחי רמי לוי

מול ירידה של 1.5% במכירות רשת המזון, ההכנסות מגוד פארם צמחו ב-25% ל-69 מיליון שקל; שיעור מכירות האונליין מהכנסות הקבוצה טיפס ל-11.4%, לעומת 7.6% ברבעון המקביל

31.05.2021, 10:39 | נורית קדוש

רמי לוי חתם את הרבעון הראשון עם עלייה של 62% ברווח הנקי, לצד שיפור הרווחיות הגולמית והתפעולית - על אף ירידה במכירות. החברה הכריזה על חלקות דיבידנד בגובה 40 מיליון שקל.


קראו עוד בכלכליסט:


אף שפתחה שתי חנויות חדשות ולמרות עיתוי חג הפסח שתרם למכירות, רמי לוי שיווק השקמה סיימה את הרבעון הראשון עם ירידה של 1% בהכנסות, שהסתכמו ב-1.61 מיליארד שקל. זאת בשל ירידה במכירות רשת המזון. מנגד, נרשמה עלייה בפעילות גוד פארם. 

מכירות רשת המזון ירדו ב-1.5% ל-1.473 מיליארד שקל. בנטרול תרומת החנויות החדשות, רשמו החנויות הזהות שפעלו גם ברבעון הראשון אשתקד ירידה של 2.9% במכירות. 

מכירות המותג הפרטי ירדו ברבעון ל-19.88% מהמכירות, לעומת 21.21% ברבעון המקביל בשנה שעברה. מנגד, הנתח של פעילות האונליין צמח ל-11.43%, לעומת 7.64% ברבעון הראשון אשתקד.

מכירות גוד פארם צמחו ב-25% לכ-69 מיליון שקל, לעומת כ-55 מיליון שקל אשתקד. מכירות קופיקס ירדו ב-10.3% ל-69 מיליון שקל. 

שיפור תנאי הסחר מול הספקים והתייעלות לוגיסטית, שנבעה מהמעבר למרכז הלוגיסטי החדש של החברה, אפשרו ללוי לרשום עלייה של 4% ברווח הגולמי, על אף הירידה האמורה בהכנסות, וזה הסתכם ב-367 מיליון שקל. בעקבות העלייה ברווח הגולמי, לצד ירידת המכירות, שיפרה החברה את הרווחיות הגולמית ל-22.7%, לעומת 21.67% אשתקד.

השדרוג האמור ברווח הגולמי, לצד צמצום בהוצאות, דחף את הרווח התפעולי ב-30.2% ל-68.8 מיליון שקל - ושיעורו מהמכירות עלה בחדות ל-4.27% לעומת 3.24% ברבעון המקביל. שורת הרווח, שכאמור קפצה ב-61.9% (גם בזכות סעיף מימון חיובי), עמדה על 46.9 מיליון שקל.


רמי לוי, צילום: עמית שעל רמי לוי | צילום: עמית שעל רמי לוי, צילום: עמית שעל


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות