אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אכזבה: ה-G7 לא התחייבו למחוק מכוניות מזהמות מ-2030 צילום: שאטרסטוק

אכזבה: ה-G7 לא התחייבו למחוק מכוניות מזהמות מ-2030

במקום זאת הצהירו כי "אנו מכירים בעובדה שתידרש האטה דרמטית בקצב עליית הזיהום העולמית מתחבורה במהלך העשור. אנו מתחייבים להאיץ את המעבר ממכירות מכוניות דיזל ובנזין לרכבים נקיים"

16.06.2021, 14:34 | תומר הדר

ארגון המדינות המתועשות ה-G7 סירב להכריז כי יפעל למחיקת המכוניות המזהמות החל משנת 2030. 

קראו עוד בכלכליסט:

השבוע התקיימה פסגה מיוחדת של ה-G7 בבריטניה שבמסגרתה דנו נציגי שבע המדינות המתועשות בין השאר בנושא התחבורה הירוקה. נציגי ה-G7 היו אמורים להצהיר כי יפעלו להשגת מטרה משותפת שלפיה מכוניות מזהמות לא יימכרו כלל במדינות הארגון מ-2030, אבל במקום זאת התקבלה הצהרה מרוככת שלפיה "אנו מכירים בעובדה שתידרש האטה דרמטית בקצב עליית הזיהום העולמית מתחבורה במהלך העשור. אנו מתחייבים להאיץ את המעבר ממכירות מכוניות דיזל ובנזין לרכבים נקיים".

שרי האוצר של מדינות ה-G7 בלונדון, AP שרי האוצר של מדינות ה-G7 בלונדון | AP שרי האוצר של מדינות ה-G7 בלונדון, AP

ההצהרה אינה מפתיעה: מבין 7 המדינות, ארה"ב, גרמניה ויפן הן מדינות שמתמודדות עם לובי חזק מאוד של יצרני רכב, שחלקם לא ערוכים למעבר לייצור מלא של מכוניות חשמליות עד שנת 2030. טויוטה, מרצדס בנץ, פורד וקרייזלר מצהירות על תוכניות שאפתניות מאוד לייצור של רכב חשמלי, אבל בין התוכניות למציאות בפועל יש פער ניכר. 

שלא במפתיע, עיקר הביקורת על הצהרת ה-G7 הגיעה מכיוון יצרני הרכב שלהם חשוב להצהיר על כוונותיהם הירוקות ובראשם פולקסווגן הגרמנית, אבל זאת כניסיון להגן על מאמציהם של היצרנים להציג חזית ירוקה בפני בעלי המניות. 

לדוגמה, הרברט דיס, יו"ר קבוצת פולקסווגן שמשליכה לא מעט מיהבה על רכב חשמלי - הדגיש בהודעה מטעם החברה כי דווקא העובדה שב-G7 לא פועלים לחיסול תחנות הכוח הפחמיות עלולה ליצור מצב שבו המכוניות החשמליות שפולקסווגן מייצרת יצרכו אנרגיה שנוצרה בתהליך מזהם.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות