אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אובר הסינית" הגיעה לניו יורק; שווי דידי זינק ל-77 מיליארד דולר צילום: ChinaDaily/IC

"אובר הסינית" הגיעה לניו יורק; שווי דידי זינק ל-77 מיליארד דולר

חברת שיתוף הנסיעות מסין חוותה בכורה תנודתית אתמול עם זינוק של 20% במניה, עד למחיקת רוב העליות בנעילה, והיום קפצה ב-15%; החברה פועלת ב-15 מדינות באסיה, מלבד סין, ומתכננת עד 2022 לשרת 800 מיליון משתמשים; המתחרה אובר ויתרה לפני שנים על השוק הסיני לטובת דידי, במסגרת הסכם שהעניק לה 12% ממניותיה

01.07.2021, 18:40 | חדשות חוץ

המתחרה הסינית של אובר שוב מאיימת להגיע לשווי שלה, ביומה השני במסחר: מניית חברת שיתוף הנסיעות הסינית דידי גלובל Didi Global מזנקת היום (בדומה לאמש בבכורה) ב-15% למחיר מניה של 16 דולר ולשווי שוק של 77 מיליארד דולר. אתמול זינקה בעד 20% כשמחיר המניה התרומם עד ל-18 דולר במהלך המסחר, אך ננעלה בעלייה קלה של 1%.


קראו עוד בכלכליסט:


דידי הונפקה בניו יורק לפי שווי שוק של 68 מיליארד דולר, וסיימה את יום המסחר הראשון שלה במחיר של קצת יותר מ-14 דולר למניה – בדומה למחיר ההתחלתי שלה – לאחר ההנפקה הגדולה ביותר של חברה סינית מזה שבע שנים. החברה גייסה 4.4 מיליארד דולר בהנפקת 317 מיליון מניות החברה, 30 מיליון יותר ממה שתכננה.


מטה חברת הנסיעות השיתופיות דידי Didi Chuxing בבייג מטה חברת הנסיעות השיתופיות דידי Didi Chuxing בבייג'ינג | צילום: רויטרס מטה חברת הנסיעות השיתופיות דידי Didi Chuxing בבייג


לדידי יש כיום, לפי התשקיף, 377 מיליון משתמשים פעילים בסין לבדה, והיא פועלת ב-15 מדינות נוספות באסיה. החברה מתכננת עד 2022 לשרת 800 מיליון משתמשים ברחבי המדינות בהן היא פועלת.

המתחרה אובר ויתרה כבר לפני כמה שנים על השוק הסיני לטובת דידי, במסגרת הסכם שהעניק לה כ-12% ממניות דידי. אובר, שאולצה למעשה לצאת מהשוק הסיני לאחר שלא הצליחה להתחרות בנסיקה המטאורית של דידי, השקיעה בחברה ב-2016 כאשר מיזגה איתה את יחידתה הסינית.

שווי השוק של אובר אמנם גבוה יותר ועומד על 95 מיליארד דולר, אך הכנסותיה של דידי בשנה שעברה היו יותר מפי שניים לעומת המתחרה אובר.

ענקיות התוכנה האסייתיות סופטבנק, טנסנט ועליבאבא, נמנות על המשקיעות בדידי, ששמה הרשמי הוא Xiaoju Kuaizhi. 

שווי אובר אמנם גבוה ב-20 מיליארד דולר יותר מדידי, אך הסינית רשמה אשתקד הכנסות כפולות לעומת המתחרה האמריקאית

קרוב ל-30 חברות סיניות גייסו יותר מ-7.6 מיליארד דולר בהנפקות בארה"ב עד כה השנה - לעומת 12 מיליארד דולר במהלך כל 2020. מחקר מהזמן האחרון של קבוצת רודיום (Rhodium) הראה שהאחזקות בארה"ב של ביטחונות סיניים עמדו על מעט מתחת ל-1.2 טריליון דולר בסוף השנה שעברה, והיוו רכיב קריטי בגיוס הכספים התאגידי של המדינה. 

קבוצת שיתוף האופניים Hello, קבוצת מיחשוב הענן Qiniu, והפודקאסטר Ximalaya, כולן חברות סיניות, דחו את תכניות ההנפקה שלהן בוול סטריט מוקדם יותר השנה, אך עשויות לשנות את דעתן אם דידי תתברר כהצלחה. 


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות