אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כנס E-commerce 360

"אין יותר עולם איקומרס ועולם פיזי, זה עולם אחד עם חיבור מושלם ביניהם"

כך אמר מיכאל גבאי, מייסד משותף ומנכ"ל טריגו, בכנס E-commerce 360 של כלכליסט בשיתוף הפניקס. לדבריו, חנויות אוטונומיות מאפשרות הגדלת הקניות תוך הוזלת עלויות התפעול. "אנחנו מאפשרים ללקוח להיכנס לסופר, להעמיס על העגלהה ולצאת", סיפר

12.07.2021, 10:43 | עומר כביר

"חנויות אוטונומיות הן מהפכה שתאפשר לחנויות להגדיל את היקף הקניות של לקוחות תוך הקטנת עלויות התפעול שלהן" – כך אמר מיכאל גבאי, מייסד משותף ומנכ"ל טריגו (Trigo), בכנס E-commerce 360 של כלכליסט בשיתוף הפניקס.

טריגו מפתחת מערכת שמאפשרת להסב חנויות רגילות לחנויות אוטונומיות ברוח אמזון גו של ענקית הטכנולוגיה. "אנחנו מאפשרים ללקוח להיכנס לסופר, להעמיס על העגלה מוצרים ולצאת. הקונה לא צריך לעשות דבר, הקמעונאי לא צריך לעשות דבר. רק נכנסים ויוצאים", אמר גבאי.

לדברי גבאי, טריגו היא החברה היחידה בעולם שמפתחת את טכנולוגיה להסבה של חנויות קיימות לחנויות אוטונומיות. "אמזון בונה את החנויות שלה מאפס, אנחנו מאפשרים להטמיע את הטכנולוגיה בחנויות קיימות. אנחנו עובדים כבר עם 5 מ-10 קמעונאיות המזון הגדולות בעולם, ובארץ עם שופרסל. הפוטנציאל שלנו עצום, כי אנחנו נטמיע את הטכנולוגיה בחנויות קיימות ולכל אחת מהקמעונאיות האלו, ויש אלפי ועשרות אלפי חנויות. גייסנו 104 מיליון דולר, יש לנו 120 עובדים ועד סוף השנה נגיע ל-200 עובדים בישראל, ארה"ב, הולנד, גרמניה ובקרוב בעוד מדינות. אנחנו בדרך לפתוח עשרות חנויות בשנה הבאה ואחרי זה מאות חנויות", אמר גבאי.

מיכאל גבאי, מייסד משותף ומנכ"ל טריגו , צילום: עמית שעל מיכאל גבאי, מייסד משותף ומנכ"ל טריגו | צילום: עמית שעל מיכאל גבאי, מייסד משותף ומנכ"ל טריגו , צילום: עמית שעל

המערכת של טריגו עושה שימוש בטכנולוגיות כמו מצלמות וחיישנים שונים שעובדים בשילוב עם אפליקציית מובייל, ולדברי גבאי היא תביא למהפכה במגוון תחומים. "מבחינת הקונה, חנות אוטונומית עונה על הכאבים הגדולים ביותר, ובהם עמידה בתורים ומחסור במוצרים על המדף. מבחינה תפעולית יש לחנות יתרונות עצומים. המערכת משנה את היחידה העסקית שנקראת חנות מבחינת ייעול תפעול העובדים וייעול ניהול המלאי, כך שאפשר לדעת בדיוק כמה מוצרים יש על המדף. חוויה יותר טובה של קונים שמביאה לעלייה בהיקף הקניות. חוסכים גם את שטח הקופות שמהווה 20% משטח החנות.

"זה שינוי פרדיגמה לרשתות שאנחנו עובדים אתן. יש יתרון תחרותי משמעותי על פני חנויות אחרות. למערכת שלנו שלוש שכבות: הראשונה היא יכולת מערב בתלת ממד, השכבה השנייה זו הפלטפורמה, ומעל זה אפליקציות שונות. 

"האפליקציה הראשונה היא היכולת להיכנס ולצאת מחנות בלי לעבור בקופה. בהמשך נאפשר בקרת מלאי, אנליטיקות מהחנות, יכולות תקשור ושיווק ישירות ללקוחות ועוד. כל אפליקציה היא סוג של מהפכה ואין משהו דומה היום בשוק. אין יותר עולם איקומרס ועולם פיזי. זה עולם אחד ויש חיבור מושלם בין השני העולמות האלו. הלקוח יקבל הצעות על בסיס מה שהוא עשה בחנות, והצעות תוך כדי שהוא בחנות עצמה על סמך הרגלי קנייה מקוונים שלו", סיכם גבאי.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות