אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קודם ניקח את יוון, ואז את שאר העולם צילום מסך מתוך טרמינל X | צילום מסך אתר טרמינל אי''ס

קודם ניקח את יוון, ואז את שאר העולם

בהמשך, יוקם אתר מותאם לשוק היווני, ייחתמו הסכמי הפצה עם חברות מקומיות וייבנו קמפיינים באמצעות משפיענים יוונים

13.07.2021, 08:19 | אורנה יפת

אף שבשנים האחרונות ניכרת מגמת צמיחה חדה במכירות ובנתח השוק של ענף המסחר הקמעונאי המקוון, שיעור החדירה של התחום בישראל נמוך משמעותית לעומת שיעור החדירה במדינות הדומות לה. בנוסף, לטרמינל איקס יש תחרות קשה מול אתרי סחר בינלאומיים שהצרכנים הישראלים רוכשים מהם, אך העובדה שהוא משתייך לקבוצת פוקס, מקנה לו יתרון מול אתרי סחר ישראלים שכן בטרמינל אפשר לרכוש מותגים בינלאומיים שפוקס מייבאת באופן בלעדי, בהם אמריקן איגל ומנגו.

קראו עוד בכלכליסט:

היעדים של טרמינל איקס הם לשכפל את מודל הפעילות לערים מרכזיות במדינות שונות ולהיכנס בכל שנה החל מ־2022, לעיר נוספת. ביוני 2021 אישר דירקטוריון החברה התחלת היערכות לפעילות ביוון, עם השקעה מוערכת של 30 מיליון שקל. הכנות הכניסה ליוון יתחילו במחצית השנייה של השנה, והכניסה אליה צפויה ב־2022, אחרי שהחברה תתכנן תשתית טכנולוגית שתותאם לשוק היווני ותשתית לוגיסטית כוללת את שרשרת האספקה לרבות מחסן לוגיסטי. 

צילום מסך מתוך טרמינל איקס, צילום מסך אתר טרמינל אי צילום מסך מתוך טרמינל איקס | צילום מסך אתר טרמינל אי''ס צילום מסך מתוך טרמינל איקס, צילום מסך אתר טרמינל אי

בנוסף, היא תעסיק צוות ייעודי שינהל את הפעילות ביוון, ובראשו מנהל מקומי. בהמשך תורחב התשתית הטכנולוגית ויוקם אתר שמותאם לשוק המקומי, ויחתמו הסכמי הפצה עם חברות מקומיות. כמו כן ייבנו קמפיינים באמצעות משפיענים לקהל היווני. בטרמינל איקס מעריכים כי הפעילות של שני השלבים תארך חצי שנה.

לפי המצגת שפרסמה טרמינל איקס, במרץ 2021 ביקרו באתר 1.5 מיליון מבקרים, בפער גדול מעל מספר המבקרים באתרי קסטרו שאחריו, פקטורי 54, רנואר, דלתא, עדיקה ו־ONE פרוג'קט. טרמינל איקס אף משווה את סל הקנייה בו לאתרי סחר בינלאומיים, ולפי המצגת, בינואר־מאי 2021 סל הקניות בטרמינל איקס עמד על 314 שקל, ולעומת 270 שקל באתר SHEIN, אסוס 217 שקל, ואתר בגדי הילדים next עם 202 שקל באותה תקופה.

ללא ללא ללא

לפי טרמינל איקס, ב־2015 תפס המסחר המקוון בישראל 8% ממכירות שוק האופנה וב־2020 הוא זינק ל־18% ממחזור המכירות בתחום שגלגל 14 מיליארד שקל כאשר 2.5 מיליארד שקל מהקניות בוצעו אונליין; בתחומי המוצרים לבית שמגלגל 9.7 מיליארד שקל ומוצרי הטיפוח שמגלגל 6.5 מיליארד שקל, 12% מהמכירות נעשו באינטרנט. להערכת טרמינל איקס היא אחד מ־4 אתרי הסחר המובילים בישראל, יחד עם אסוס, נקסט ו־Shein הבינלאומיות. עוד היא מעריכה כי ב־2020 נתח השוק שלה במכירות אונליין בענף האופנה בישראל עמד על 9.2%. 

משרדי טרמינל איקס ממוקמים כיום בבני ברק עם הסכם שכירות שיסתיים במרץ 2022. החברה חושבת בתשקיף כי לאור התרחבות הפעילות שלה היא מחפשת מיקום חדש למשרדים.


תגיות