אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החברה הסינית שתפעיל את נמל המפרץ, רוצה להפעיל רציפי מטען בחיפה צילום: שרון צור

בלעדי לכלכליסט

החברה הסינית שתפעיל את נמל המפרץ, רוצה להפעיל רציפי מטען בחיפה

החברה הסינית SIPG, שאמורה להתחיל להפעיל את נמל המפרץ ב־1 בספטמבר, מעוניינת להפעיל גם שני רציפי מטען כללי בנמל חיפה. טוענת כי בכך תסייע לפתרון הפקק בנמלים. באוצר נוטים להיענות לבקשה, במשרד התחבורה מתלבטים

26.07.2021, 06:55 | יובל שדה

חברת SIPG הסינית שזכתה במכרז להפעלת נמל המפרץ בחיפה פנתה למנכ"ל האוצר רם בלינקוב ולמנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק בבקשה להשתמש ברציפים 7 ו־8 בנמל חיפה לטובת פריקה וטעינה של מטען כללי בכדי לסייע לפתרון הפקק בנמלים, כדברי החברה. במשרד האוצר תומכים בכך, ובמשרד התחבורה מתלבטים.

קראו עוד בכלכליסט:

נמל המפרץ בהפעלת SIPG אמור להתחיל את פעילותו המלאה ב־1 בספטמבר, כאשר נכון לעכשיו הנמל אמור לעסוק אך ורק בטעינה ופריקה של אוניות מכולה.

אוניות ממתינות בנמל חיפה, צילום: שרון צור אוניות ממתינות בנמל חיפה | צילום: שרון צור אוניות ממתינות בנמל חיפה, צילום: שרון צור

במכתב מציינת החברה הסינית כי היא מעוניינת להקל על העומס בנמלים על ידי שימוש ברציפים 7 ו־8 הריקים לצורך פריקה וטעינה של כלי רכב, מטען כללי ובפרט אוניות ברזל ועצים, באמצעות מנופי אונייה או מנופים ניידים. ב־SIPG טוענים כי ככל שידוע להם, ההקמה של רציפים 7 ו־8 הושלמה וניתן להכשירם לצורך פריקת מטענים "בזמן קצר".

בחברה אומרים כי הם מוכנים להיערך מבחינה תפעולית להפעלת הרציפים באופן מיידי, וכי יפעלו לעשות זאת "במתכונת שתיקבע בהסכמה עם חברת נמלי ישראל והרשויות המוסמכות".

בקשתה של החברה הסינית מגיעה על רקע העובדה שבנמל המפרץ החלו כבר לפני כשבוע וחצי לפנות מכולות ריקות ברציף 6 בחיפה לטובת פתרון "משבר הקונטיינרים" שהכביד על נמלי ישראל, על היצואנים ועל היבואנים. בעורף הלוגיסטי של נמל אשדוד ונמל חיפה הצטברו בחודשים האחרונים עשרות אלפי מכולות שהקשו על עבודת הנמל, והשפיעו גם על מחירי האחסון עקב מחסור בשטח פנוי.

במשרד האוצר תומכים בכך שחברת SIPG תסייע בפריקה וטעינה של מטען כללי, אך כפי שנודע ל"כלכליסט", במשרד התחבורה ובחברת נמלי ישראל טרם גיבשו דעה ברורה בעניין על אף שהתקיימו דיונים בנושא שבהם השתתפו מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק ונציגים מחברת נמלי ישראל ורשות הספנות. מי שצפויים להיפגע מהמהלך, אם יאושר, הם נמל אשדוד ונמל חיפה ואף נמל מספנות ישראל הפרטי, שיחוו תחרות מוקדם מן הצפוי ולא רק בתחום המכולות.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות