אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תאגיד השידור נגד ועדת המידרוג: יצא במכרז למדידת רייטינג עצמאית צילום: גטי

תאגיד השידור נגד ועדת המידרוג: יצא במכרז למדידת רייטינג עצמאית

כאן הפסיקו את החברות בוועדת המידרוג לפני כשנתיים בטענה שהיא לא משקפת נאמנה את המציאות שכן היא אינה מודדת את הצפייה בדיגיטל. פונה כעת לחברות שיציעו פתרון שיאפשר מדידה אחודה של הרייטינג בכל הפלטפורמות

09.08.2021, 13:14 | רועי ברגמן

תאגיד השידור הישראלי כאן פותח חזית חדשה מול ועדת המידרוג, הוועדה היחידה שמודדת כיום את הרייטינג של השידורים בישראל, אחרי שיצא במכרז למדידת צפייה אחודה בדיגיטל, ברדיו ובטלוויזיה. כאן פרש לפני כשנתיים מוועדת המידרוג, שמודדת את הצפייה במכשירי הטלוויזיה בלבד, בטענה שהיא אינה משקפת נכונה את המציאות בשטח. בתאגיד השידור, תחת ניהולו של אלדד קובלנץ, שמו דגש עם ההקמה על הזרוע הדיגיטלית ורואים בה ערוץ מרכזי לא פחות מהשידור בפלטפורמה המסורתית, אך היא אינה נמדדת על ידי ועדת המידרוג. 

קראו עוד בכלכליסט:


אחרי שנים שבהן פיגר כאן מול המתחרות המסחריות במדידות הרייטינג, קשת ורשת, בתאגיד החליטו להפסיק את החברות בוועדת המידרוג, לוותר על המדידה ולחדול מתשלומים לוועדה. אחת הטענות שהועלו לאורך השנים היא שהוועדה משרתת בעיקר את חברת קשת המשדרת בערוץ 12 ונחשבת לשחקנית הגדולה ביותר בשוק הטלוויזיה המקומי. 

אלדד קובלנץ מנכ"ל כאן 11, צילום: דנה קופל אלדד קובלנץ מנכ"ל כאן 11 | צילום: דנה קופל אלדד קובלנץ מנכ"ל כאן 11, צילום: דנה קופל

במכרז החדש מבקש התאגיד לקבל הצעות לפתרון טכנולוגי וסטטיסטי שימדוד את הצפייה בתכנים שלו בטלוויזיה ובדיגיטל – באתר האינטרנט, באפליקציות, ביוטיוב ובפייסבוק – וכן בהאזנה לשידורי הרדיו של תחנות כאן. בכאן הדגישו כי "מרבית הצפייה בתכני כאן היא בדיגיטל ומדידה משולבת תספק את נתוני החשיפה הרלוונטים ביותר עבור התאגיד".

בתאגיד הוסיפו כי המדידה תתאפשר לכל גוף מדיה שיבקש להצטרף אליה. על פי תנאי המכרז אחרי ההתקשרות עם הגוף הזוכה תחל תקופת פיילוט בת 60 יום שלאחריה ייחתם חוזה בין הצדדים ל-34 חודשים ובסך הכל שלוש שנות התקשרות, עם אופציה להארכה ב-6 שנים נוספות.

נכון להיום מבוצעת מדידת הרייטינג כאמור על ידי ועדת המידרוג, לפי שיטת הפיפל-מיטר. בשיטה זו מותקנים מכשירים למדידת רייטינג על מקלטי הטלוויזיה ב-700 משקי בית (כ-2,200 בני אדם), שמהווים מדגם מייצג. המדידה מתבצעת בזמן אמת וברציפות לאורך כל שעות היממה לכל אחד מבני הבית כפתור משלו בשלט מיוחד באמצעותו הוא מזדהה כאשר הוא מתחיל ומסיים לצפות. כך מאפשרת מערכת הפיפל מיטר לפלח את אוכלוסיית הצופים על פי פרמטרים דמוגרפיים שונים.

בוועדת המידרוג, המנוהלת על ידי רוני ארן, חברים כיום איגוד חברות הפרסום, איגוד השיווק הישראלי, קשת 12, רשת 13, ערוץ 9, ערוץ מוסיקה 24. התאגיד כאמור וגם ערוץ 20 ביטלו את חברותם בוועדה והפסיקו את מדידת הרייטינג על ידה. 


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות