אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: אמזון תקים חנויות כלבו בארה"ב, המתחרות דרוכות אמזון | רויטרס

דיווח: אמזון תקים חנויות כלבו בארה"ב, המתחרות דרוכות

על-פי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל", החנויות הראשונות יוקמו בקליפורניה ובאוהיו. המתחרות חוששות ובאמזון אומרים: "לא מגיבים לשמועות ולהערכות"

19.08.2021, 19:16 | רפאל קאהאן

אמזון מתכננת הקמה של חנויות כלבו דוגמת מייסיס וקוהל'ס. על-פי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל" היום (ה'), המיקומים הראשונים של החנויות יהיו בקליפורניה ובאוהיו. החנויות צפויות להתפרס על פני כ-10 אלף מ''ר, כשליש מגודלה של חנות כלבו טיפוסית בארה"ב כגון אלו של המותגים המובילים. 

קראו עוד בכלכליסט:

האם אמזון תטלטל את שוק חנויות הכלבו?, רויטרס האם אמזון תטלטל את שוק חנויות הכלבו? | רויטרס האם אמזון תטלטל את שוק חנויות הכלבו?, רויטרס

מדובר בניסוי שמצטרף לחנויות הספרים, הסופרמרקטים והחנויות ללא קופאים שלה. המהלך נחשף יומיים אחרי שהתברר שאמזון הפכה לקמעונאית הגדולה ביותר בעולם (ללא סין) לפני היריבה ההיסטורית וולמארט. 

אמזון לא אישרה את הידיעה, אך ציינה בתגובה לפרסום שהיא לא מגיבה לשמועות ולהערכות. החברה מחזיקה כבר כיום ברשת הסופרמרקטים Whole Foods, רשת צרכניות ממותגות תחת אמזון עצמה. כמו כן יש לה רשת חנויות ספרים פיזיות ורשת חנויות ללא קופאים. עבור אמזון מדובר במקומות שמאפשרים לה לשמור את המותג חי גם בקרב הציבור שלא נוהג להזמין אונליין. אבל מעבר לכך, המיקומים הללו מאפשרים ללקוחות האונליין להתרשם מהמוצרים - למדוד בגדים או לבדוק פריטים באופן בלתי אמצעי.

להערכת וול סטריט ג'ורנל, חנויות הכלבו יתמקדו בביגוד ובמוצרי טכנולוגיה כגון מחשבים או סמארטפונים. החברה כבר החלה בגישושים בקרב מותגי אופנה וביגוד ידועים כבר לפני שנתיים, אך השמות לא נחשפו. עם זאת, מה שבטוח הוא שאמזון תמכור שם את מותגי האופנה שלה כגון אמזון בייזיקס, essentials או סטארטר.

המתחרות ספגו מהלומות בימי הקורונה. סניף של מייסיס, צילום: איי אף פי המתחרות ספגו מהלומות בימי הקורונה. סניף של מייסיס | צילום: איי אף פי המתחרות ספגו מהלומות בימי הקורונה. סניף של מייסיס, צילום: איי אף פי

הכניסה של אמזון לתחום שכבר ספג מהלומות קשות בשנה וחצי האחרונות עשויה לקרב מותגים רבים לקיצם. ג'יי.סי פני וניימן מרקוס כבר הגישו בקשות לפשיטת רגל בשנה שעברה, ויתר המותגים הגדולים כגון נורדסטרום ומייסיס החלו להשקיע הרבה מאוד משאבים בפיתוח אתרי אונליין וחנויות קטנות יותר כדי למשוך לקוחות חדשים. את המכה הקשה ביותר סופגים בעלי קניונים ומרכזי קניות שעבורם כל שוכר שנעלם משמעו ירידה חדה בצפי ההכנסות. 

על פי גודלן הצפוי של החנויות החדשות, אמזון כנראה מתכננת להשיק אותן במרכזי קניות פתוחים ולא בקניונים מסורתיים. מרכזים מעין אלה המכונים בארה"ב - strip centers - מאוד פופולריים בעיקר מחוץ לערים המרכזיות. דוגמה למרכז קניות מעין זה ניתן למצוא גם בישראל במרכזי Big למשל או מתחם ביל''ו סנטר של עזריאלי. לא ברור כמה אמזון מתכננת להשקיע בפורמט החדש או האם תפרוס חנויות כאלה גם מחוץ לארה"ב. יכול מאוד להיות שאלה ישמשו אותה גם כמקפצה למיזמים אחרים בעתיד בתחום המסחר הפיזי או כמדגימי טכנולוגיות קמעונאות כפי שהיה עם רשת החנויות ללא קופאים שלה. 

תגיות