אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחסור בשבבים, עלויות שינוע גבוהות וקורונה: ליבואני האופנועים נגמרו החלפים שאול גולן

בלעדי

מחסור בשבבים, עלויות שינוע גבוהות וקורונה: ליבואני האופנועים נגמרו החלפים

לקוחות שהגיעו למוסכים נענו כי קיים מחסור בחלפים לתיקון פגיעות ולטיפולים שוטפים; יבואני הקטנועים והאופנועים מתקשים להתמודד בשוק השבבים מול יצרני מערכות האלקטרוניקה, ובשוק ההובלה הימית מול יצרני המכוניות

30.08.2021, 09:31 | תומר הדר

דווקא בימים בהם כבישי ישראל מתפקעים, יבואני הקטנועים והאופנועים נאלצים להתמודד עם בעיה אשר גורמת להשבתת עשרות כלים מדי שבוע: מחסור בחלפים, כך נודע ל"כלכליסט". 


קראו עוד בכלכליסט:


המחסור בחלקי חילוף אשר מורגש ברוב מוסכי יבואניות האופנועים והקטנועים הגדולות נובע משילוב של מחסור בשבבים, זינוק בעלויות השינוע, והשבתת מפעלים במזרח הרחוק אשר מייצרים חלקי חילוף.

כך, ל"כלכליסט" נודע שלקוחות אשר הביאו בשבועות האחרונים אופנועים וקטנועים של הונדה למוסכי היבואנית מאיר, נענו כי אין בנמצא חלפים לתיקונים של פגיעות ותאונות וגם לטיפולים שוטפים. בחברה סירבו להתייחס לדברים. 

גם לקוחות של עופר אבניר, יבואנית קימקו וסוזוקי, נענו כי ייאלצו לדחות את הטיפול באופנועים וקטנועים. בעופר אבניר אישרו כי קיים בימים אלה מחסור בחלקי חילוף. גם במטרו מוטור, יבואנית סאן יאנג וימאהה, קיים בימים אלה מחסור משמעותי בחלקי חילוף. החברה סירבה להתייחס לדברים.

כיום, קטנועים ואופנועים משמשים בין היתר כ"חולצי פקקים", וכן גורם מרכזי בחברות שליחויות - החל במזון וכלה בצרכי משרד. 


שאול גולן שאול גולן שאול גולן


המחסור בחלפים נובע כאמור מכמה סיבות. ראשית, המשבר בתעשיית השבבים העולמית. ברוב אופנועים והקטנועים אומנם אין מערכות מולטימדיה משוכללות או מערכות בטיחות מורכבות אשר דורשות מאות שבבים, אבל יש מערכות הצתה, מערכות למניעת גניבה ומערכות תאורה אשר דורשות שבבים. ובעידן בו יצרני הרכב הגדולים מנהלים מלחמת מחירים על כל שבב מול יצרני טלוויזיות וקונסולות משחק, יצרני האופנועים והקטנועים שמוכרים מוצר זול ונהנים ממתח רווחים נמוך- נותרים מאחור במרוץ להשגת השבבים. וגם כאשר השבבים נרכשים - הם מנותבים לקטנועים חדשים, כלומר שוק החלפים מתייבש. 

מעבר לכך, בחודשים האחרונים עלויות ההובלה הימית זינקו, והמשמעות עבור כל מי שמייבא חלקי חילוף זולים וקטנים אדירה: בעוד שיבואן המביא לארץ מכונית בשווי 30 אלף דולר יכול לספוג בקלות התייקרות של 10 דולרים ל-5 מ"ר באוניה, יבואן קטנועים המייבא מוצר בשווי של 1,500 דולר מתקשה מאוד לספוג התייקרות של 10 דולרים לאותו תא שטח באוניה - בעיקר על רקע העובדה שמחיריהם של חלפים לקטנועים מסתכמים לעתים בדולרים ספורים. 

לכל אלה נוסף משבר הקורונה, שהיא להשבתת חלק מהמפעלים לייצור חלפים במדינות כגון תאילנד, וייטנאם ומלזיה.


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות