אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טוטנגו הישראלית מגייסת 100 מיליון דולר בהשתתפות קרן פיטנגו צילום: Andrew Weeks Photography

טוטנגו הישראלית מגייסת 100 מיליון דולר בהשתתפות קרן פיטנגו

ל"כלכליסט" נודע כי הגיוס בסבב D של החברה, המתמחה בשיפור הממשק הדיגיטלי חברה-לקוח, כלל גם רכישת אחזקות של משקיעים קיימים; היא מתכוונת לגייס עובדים נוספים בשני המרכזים שלה - בישראל ובאוקראינה

29.09.2021, 13:00 | הגר רבט

חברת טוטנגו (Totango) הישראלית, הודיעה היום (ד׳) על גיוס של 100 מיליון דולר בסבב D בהובלת קרן הצמיחה האמריקאית Great Hill Partners. לסיבוב ההשקעה הצטרפו גם משקיעים קיימים, ובהם קרן פיטנגו ביחד עם BGV ו-Canvas האמריקאיות. טרם הגיוס הנוכחי גייסה החברה 50 מיליון דולר. בטוטנגו סירבו להתייחס לנושא, אבל ל"כלכליסט" נודע כי הסבב הנוכחי כלל גם רכיב של סקנדרי (רכישת אחזקות של משקיעים קיימים).

קראו עוד בכלכליסט:

טוטנגו הוקמה ב-2010 על ידי גיא נירפז ועומר גוטליב, כאחת החברות הראשונות בתחום ה-Customer Success, ענף ששם את הדגש על שיפור הממשק הדיגיטלי בין חברה ולקוחות. 

"החברה הוקמה ב-2010, ומהרגע הראשון הדגש שלנו היה טכנולוגי", אמר ל"כלכליסט" גיא נירפז, מייסד ומנכ"ל טוטנגו.  "ב2016 היה לנו מומנטום גדול מאוד עם הצטרפות לקוחות כמו גוגל וזום, לצד כמה פריצות דרך טכנולוגיות. המרכזית שבהן היתה ב-2018, ובה הבנו שחייבים לפשט את מוצר, ובנינו מוצר מודולרי שהחברות יוכלו להטמיע בהדרגה. השקנו מוצר חינמי בשנה שעברה, ומאז הצמיחה הרקיעה שחקים. המוצר שלנו הוא הקל ביותר לשימוש בשוק".

מימין: עומר גוטליב וגיא נירפז מייסדי Totango, צילום: Ginger Tree Photography מימין: עומר גוטליב וגיא נירפז מייסדי Totango | צילום: Ginger Tree Photography מימין: עומר גוטליב וגיא נירפז מייסדי Totango, צילום: Ginger Tree Photography

טוטנגו מדווחת על צמיחה של 300% בשנה האחרונה, בעקבות המעבר למודל freemium, שמאפשר שימוש ראשוני במוצר בחינם וביצוע רכישות בהתאם לצורך. החברה פיתחה טכנולוגיה מודולרית וויזואלית, המאפשרת לחברות גדולות וקטנות לעצב, לייעל ולהפעיל כל היבט ב״מסע הלקוח״ בניהול עצמי אוטומטי, ובעלות תחזוקה נמוכה. 

"עם ההאצה של המעבר לענן ושירותי התוכנה, התחום הזה חווה צמיחה מהירה וחוצת שווקים", הוסיף נירפז. "ביחסים בין חברה ללקוח החברות צריכות לעבור שינוי קונספטואלי, ולהבין שאי אפשר להשקיע רק בסוף התהליך, לקראת חידוש המנוי, אלא לכל אורך חיי הלקוח. צריך להתייחס לזה כמו לטיפול בצמחייה - את הפירות מקבלים בסוף אבל משקיעים הכל לאורך מחזור החיים".

אתם חברה ותיקה יחסית, אבל תמיד גייסתם סכומים קטנים מאוד, ועכשיו מדובר בסבב גדול באופן משמעותי. מדוע השינוי הזה?

"בגלל שתמיד היינו מכווני מוצר, החברה יעילה מאוד, ויש לנו הכנסות של עשרות מיליונים בשנה. החברה עבדה תמיד במודל מאוד יעיל, אבל הבנו שהשוק מתפתח, ועכשיו זה הפריים טיים של התחום הזה. הקצב שבו מתווספים לנו לקוחות ברמה היומיומית נמצא בעלייה כבר 28 חודשים רצופים. יצאנו לגיוס כדי למצות את ההזדמנות. ההון ישמש בראש ובראשונה להשקעה במוצר, ויש לנו מפת דרכים שאנחנו רוצים להאיץ משמעותית. בנוסף, עשינו רכישה אחת ב-2018 והצטרף אלינו צוות אוקראיני, ואנחנו פתוחים לרכישות של צוותים ושל פתרונות משלימים".

טוטנגו מעסיקה 110 עובדים, מתוכם 60 בישראל. יש לה מרכז פיתוח באוקראינה, והיא מתכוונת לגייס בשני המוקדים הללו. נירפז מתגאה גם בעובדה שהחברה שהקים יש רוב נשי של 55% והנהלה עם שוויון מגדרי. ״אני מגייס רק בגלל כישרון, ואני פשוט מכיר הרבה מאוד נשים מוכשרות״ הוא אומר. ״המיקס הבינלאומי והרב-תרבותי הוא חשוב, ומייצר לנו רובד של שיחה שלא קיים בחברות חד-ממדיות. בכלל, למשל Customer Success זה מקצוע שיש בו הרבה מאוד נשים, ולכן מוצר שיש בו התייחסות לממד הזה הוא טוב יותר״.



שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות