אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת ניו יורק

"התוכנה אוכלת את עולם הטלוויזיה"

כך לדברי טל חלוזין, מייסד משותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות של Innovid בוועידת כלכליסט בניו יורק. לדבריו, התעשייה היום היא הרבה יותר מ"מלחמת סטרימינג", "בארה"ב יש יותר בתים שצורכים טלוויזיה דרך האינטרנט מאשר מכשירים שמחוברים באופן המסורתי"

17.11.2021, 12:40 | ויקי אוסלנדר

"התוכנה אוכלת את העולם של טלוויזיה", אמר טל חלוזין, מייסד משותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות של Innovid בוועידת Mind the Tech NY 2021 של כלכליסט ובנק לאומי. "היום כולם מדברים על שינויים בעולם הטלוויזיה, ומשיקים שורה של שירותים", הסביר וציטט את מנכ"ל נטפליקס ריד הופמן שאמר כי 'הרגע שבו אנו חיים היום זה השינוי הגדול ביותר בעולם הטלוויזיה, מאז כניסת הצבע'.

קראו עוד בכלכליסט:

אינוביד, שמפתחת מערכת פרסום בווידאו, צפויה בעוד כשבועיים להשלים את המיזוג שלה עם חברת ספאק של קרן ION ולהתחיל להיסחר בנאסד"ק בעוד כשבועיים בעסקה שמשקפת לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר. 

טל חלוזין מייסד ו-CTO באינוביד , צילום: אוראל כהן טל חלוזין מייסד ו-CTO באינוביד | צילום: אוראל כהן טל חלוזין מייסד ו-CTO באינוביד , צילום: אוראל כהן

חלוזין הסביר כיצד התעשייה היום היא הרבה יותר ממה שאוהבים לכנות "מלחמת סטרימינג", ולמעשה זו מלחמת תוכנה שהדבר שהניע מראשיתו את התהליך היה כניסתן של מכשירים מחוברים מגוונים לבתים, מטלוויזיות חכמות ועד קונוסולות משחקים. "היום יש יותר בתים בארה"ב שצורכים טלוויזיה דרך האינטרנט מאשר מכשירים שמחוברים באופן המסורתי, אמר, "מי שמנצח בשינויים גדולים אלו הן החברות שמייצרות את התוכנה, כמו למשל מיקרוסופט שניצחה במלחמה על ה-PC, אפל וגוגל במכשירים סלולריים. עליהם נלחמות האפליקציות, כמו נטפליקס, אמזון פריים או פיקוק. גם האנשים ביוטיוב מדברים על טלוויזיה שם הצמיחה הגדולה ביותר שלהם".

חלוזין הסביר כי עומק השינוי ניכר לא רק בנוכחות העצומה של המכשירים המחוברים, אלא שאירועים טלוויזיוניים ענקיים צפויים בקרוב להיות זמינים רק בסטרימינג. "מה שקרה פעם קורה שוב היום, והמאבק הוא בזירת הפצת התוכן, כך ש-HBO נלחמת מול אמזון כדי להיות מעל אמזון, או שרוקו מאבדת את יוטיוב בשל המלחמה שלה מול גוגל".

השינוי אף ניכר בעלייה העקבית של הכנסות מפרסום בטלוויזיות מחוברות. "שנים טלוויזיה מומנה על ידי מודעות, זו תעשייה שהייתה סטטית למדי לאורך השנים, זה לא ממש משנה אינפלציה, שיעור צופים, התעשייה משכה כ-70 מיליארד דולר בשנה", אמר חלוזין, "עם זאת העולם של מודעות של טלוויזיות מחוברות הולך וגובר. כל מי שמתבונן על התעשייה רואה כי אנו ברגע מהותי עם העלייה הגוברת של עולמות הסטרימינג. 

"טלוויזיה חווה רגע של אייפון", סיכם, "זה מכשיר שיגדיר מחדש כל מה שיקרה בעתיד".


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות