אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תנובה רוצה לעשות סלט בשוק של שטראוס: במו”מ עם "חסלט" אילוסטרציה | צילום: עמית שעל

בלעדי

תנובה רוצה לעשות סלט בשוק של שטראוס: במו”מ עם "חסלט"

חסלט, יצרנית ירקות ארוזים ומצוננים, תייצר לתנובה מוצרים תחת המותג סנפרוסט. הקטגוריה מאפשרת לגבות פרמיית מחיר והיא נחשבת רווחית

14.12.2021, 06:00 | נורית קדוש

תנובה ממשיכה לפעול להרחבת פעילותה לקטגוריות מזון נוספות. לכלכליסט נודע כי החברה בוחנת כניסה לתחום הירקות המצוננים והארוזים, הנשלט על ידי שטראוס. החברה מנהלת מו"מ עם "חסלט", יצרנית ירקות ארוזים ומצוננים, הכוללים מגוון עשבי תיבול, סוגים שונים של חסה, ירקות מגורדים או קצוצים, לקטים לסלט ועוד, מתוך כוונה שתייצר עבורה סל מוצרים אותם תשווק תחת מותג סנפרוסט. אם תושלם העסקה, צפוי להיות בה מרכיב שיאפשר לתנובה לרכוש נתח בחברה בהמשך.

קראו עוד בכלכליסט:


מדובר בצעד משלים לכניסה הצפויה של תנובה לקטגוריית תפוחי האדמה וירקות שורש נוספים מצוננים, בעקבות הסכם שיתוף הפעולה עליו חתמה באוגוסט החולף עם קיבוץ עלומים, שמגדל בשיתוף עם סנפרוסט תפוחי אדמה ממגוון זנים. המוצרים ישווקו קלופים וחתוכים בצורות שונות, כסדרת ארוחות מצוננות להכנה במחבת. 

קטגוריית העלים והירקות הארוזים זוכה לתפיסה צרכנית חיובית והם מזוהים כחלק אינטגרלי מסל המזון הבריא. מבחינת תנובה, הכניסה לתחום תאפשר לה להרחיב את סל המוצרים הבריאים באמצעות מותג מוביל בתחום הירקות הקפואים, שהורחב בשנים האחרונות גם לתחום הפירות הקפואים והצמיח אותו. 

קטגוריית הירקות הארוזים נותנת מענה מהיר ונוח ולכן מאפשרת גביית פרמיית מחיר עליו מהלקוח. על רקע זה, הפעילות נחשבת לרווחית ולכן מתאימה לאסטרטגיה של תנובה, שחלק ניכר מפעילותה בשוק החלב מצויה תחת פיקוח מחירים, לאתר פעילויות בקטגוריות הפרימיום. יחד עם זאת, מדובר בקטגוריה מאתגרת בשל חיי המדף הקצרים של עלי הירק, המחייבים פרק זמן של עד יממה מהקטיף ועד ההגעה למדף.  

על פי נתוני סטורנקסט, מכירות קטגוריית הירקות הארוזים צמחו ב־10 החודשים הראשונה השנה ב־6.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו ב־200 מיליון שקל. מובילת השוק היא כאמור שטראוס שנכנסה לתחום לפני שני עשורים ואוחזת בנתח שוק של 35.9% מהמכירות. אחריה המותגים הפרטיים של הרשתות, ובראשן שופרסל ורמי לוי, עם 30.2% מהשוק. חסלט עצמה אוחזת ב־8.3% מהמכירות ואת יתרת המכירות חולקות מספר חברות קטנות.

אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

לפני כחצי שנה החלה תנובה, חברת המזון הגדולה בישראל, לנהל מו"מ לרכישת השליטה ביצרנית המיצים פריניב מתוך כוונה להיכנס לתחומים חדשים. המגעים בין הצדדים התקדמו בחודשים האחרונים והם נוגעים לרכישה של 51% ממניות פריניב לפי שווי של כ־100 מיליון שקל. בנוסף, בפברואר רכשה תנובה בכ־10 מיליון שקל את “א.י.ן תעשיות”, יצרנית טופו ישראלית, כחלק מהרחבת פעילותה בתחום תחליפי החלב.

המהלכים של תנובה להתרחבות באמצעות כניסה לתחומי פעילות קרובים נדרשים על רקע היערכותה לקראת הנפקה. כפי שנחשף בכלכליסט, משרד עורכי הדין מיתר נבחר להוביל את תשקיף החברה להנפקה, מתוך כוונה לבצע את ההנפקה בתל אביב לקראת המחצית השנייה של השנה הבאה, על בסיס הדו"חות השנתיים של 2021. השווי שאליו מכוונת החברה הוא 10 מיליארד שקל, והוא מתבסס על מכפילים של חברות מזון בסדר הגודל של תנובה בארץ ובעולם. המהלך יוצא לדרך למרות הסכסוך העסקי בין ברייט פוד לארגוני הקיבוצים השותפים (23%) בתנובה. 

תנובה מתמודדת עם אובדן נתח שוק וירידה של 4.7% במכירות ב־10 החודשים הראשונים של 2021. חלק מהירידה במכירות ניתן לייחס לזינוק החד של כ־9% שרשמה היצרנית בשנה שעברה, על רקע השהיה הממושכת בבתים שהובילה לירידה בצריכה בבתי קפה ומסעדות, לטובת המוצרים לשימוש ביתי.  

מתנובה לא נמסרה תגובה.

תגיות