אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אף אחד לא רוצה לקנות את ה-NFT של יוביסופט Ubisoft Quartz NFT | Ubisoft

גיימריסט

אף אחד לא רוצה לקנות את ה-NFT של יוביסופט

החברה השיקה פלטפורמה בה שחקנים יכולים לסחור בפריטי משחק דיגיטליים, אך מרבית השחקנים לא הביעו בה עניין. עם זאת, מנכ"ל החברה הבטיח לעובדים כי זו רק ההתחלה וכי יוביסופט תוסיף להטמיע NFT במשחקים נוספים. העובדים, מצדם, מוחים על תנאי העסקתם ופתחו בגל עזיבה המכונה בפיהם "יציאת מצרים"

21.12.2021, 17:09 | עירד עצמון שמאייר

לפני כשבועיים, יוביסופט (Ubisoft) עשתה היסטוריה כשהפכה ליצרנית המשחקים הגדולה ביותר - בינתיים - שנכנסה לתחום ה-NFT. חברה השיקה פלטפורמה בשם קוורץ (Quartz) למסחר בפריטי NFT, אותם מכנה החברה "דיג'יטס" (Digits). החברה הטמיעה NFT במשחק היריות החינמי "Ghost Recon Breakpoint", בצורת אביזרים קוסמטיים, כמו קסדה, מגן רגליים ושכבת צבע ("סקין") לרובה. יוביסופט מאמינה כי בהמשך הדרך, הפלטפורמה תוטמע גם במשחקים נוספים.

קראו עוד בכלכליסט:

אלא שנראה שאף אחד לא מעוניין לסחור בפריטים הקוסמטיים האלה. הפריטים הוצעו בחינם לשחקנים ששיחקו במשחק מספר שעות מסוים או חצו רף דרגות מסוים. למשל, ה"סקין" לאקדח דרש משחקנים להגיע לרמה חמש בשביל לממש את ההטבה, והקסדה הוענקה רק לשחקנים שצברו למעלה מ-600 שעות משחק. לאחר מכן, שחקנים יכולים לסחור בפריטי האספנות באתרי סחר NFT המאושרים על ידי יוביסופט.

פריטי "Ghost Recon Breakpoint" המוצעים למכירה באתר Objkt, צילום מסך פריטי "Ghost Recon Breakpoint" המוצעים למכירה באתר Objkt | צילום מסך פריטי "Ghost Recon Breakpoint" המוצעים למכירה באתר Objkt, צילום מסך

NFT הם ראשי תיבות של Non-Fungible Token (אסימון חסר תחליף). אלה נכסים וירטואליים המציגים בעלות על יצירות דיגיטליות, כמו ציורים, תמונות, סרטונים - ואף אביזרים ודמויות במשחקי מחשב. אסימוני NFT מאוחסנים על הבלוקצ'יין, הטכנולוגיה עליה מבוססים המטבעות הקריפטוגרפיים. לפיכך, ניתן לסחור ב-NFT רק באמצעות מטבעות קריפטו. הפלטפורמה של יוביסופט פועלת על הבלוקצ'יין של המטבע הווירטואלי טזוס (Tezos).

אלפי שחקנים קיבלו את הפריטים הווירטואליים והציעו אותם למכירה. חלק מהסקינים והאביזרים מוצעים במחיר עשרות אלפי דולרים (טזוס אחד שווה ארבעה דולר, נכון לכתיבת שורות אלה), אולם מרביתם מוצעים למכירה ללא שום תג מחיר. נפח המכירות בשני האתרים, Rarible ו-Objkt, הסתכם מאות דולרים בלבד.

ישנן מספר סיבות שעשויות להסביר מדוע ה-NFT לא תפסו תאוצה. ראשית, "Ghost Recon Breakpoint" הוא לא משחק פופולרי כל כך. זהו משחק בן יותר משנתיים, שלא הצליח לשמר לעצמו עדת מעריצים נאמנה ולבדל את עצמו משאר משחקי היריות. שנית, אין חפיפה גדולה במיוחד בין גיימרים ובין חובבי NFT. כאשר הוכרזה יוזמת ה-NFT של יוביספוט, מרבית הצופים בסרטון ההכרזה כעסו על החברה שצללה לתחום זה, שנחשב שנוי במחלוקת.

הסרטון קיבל יותר מ-40 אלף דיסלייקים ורק 1.7 אלף לייקים. "דמיינו לו יוביסופט הייתה משקיעה מחשבה בפיתוח משחקים שאנשים אוהבים במקום לנסות להדפיס כסף שוב ושוב", כתב אחד הגולשים בתגובות - איתו הסכימו 2.6 אלף איש. בשל מבול התגובות השליליות, הסירה החברה את הסרטון מתוצאות החיפוש של יוטיוב - אך הוא עדיין זמין לצפייה דרך קישורים.

לבסוף, יוביסופט מאפשרת אך ורק לשחקני המשחק לרכוש את פריטי ה-NFT. כלומר, גם בשביל לרכוש את הקסדה באחד מאתרי המכירות המורשים, הקונה צריך גם הוא לצבור שעות משחק. ספק שישנם אספני NFT שיהיו מוכנים לשחק מאות שעות בשביל לקנות קסדה, כשהם יכולים לרכוש ציורי NFT (רובם די מכוערים) שנמכרים ברחבי האינטרנט כמו לחמניות חמות.

אבל כנראה שההשקה הפושרת - בלשון המעטה - של קוורץ לא צפויה לרפות את ידיו של איב גיימו (Yves Guillemot), מנכ"ל יוביסופט. ביום שישי, ערך גיימו אירוע שאלות ותשובות עם עובדי אולפן החברה בפריז, כדי להרגיע אותם. מפתחי המשחקים ביוביסופט פקפקו כוונות החברה כאשר השיקה את מיזם ה-NFT.

מקורות דיווחו לאתר "קוטאקו" (Kotaku) כי המנכ"ל לא סיפק פרטים על אפשרויות המשחק החדשות ש-NFT ובלוקצ'יין יפתחו. במקום זאת, הוא דיבר באריכות על רעיונות כמו ה"מטא-ורס" (Metaverse), שיאפשר לשחקנים לקחת חלק בתהליך יצירת המשחקים עצמם. גיימו התייחס לפלטפורמת המשחקים רובלוקס (Roblox), אך לא ברור כיצד פריטי NFT יכולים לעזור ליוביסופט להתחרות בהצלחה של רובלוקס.

"אני כאן כדי ליצור משחקים ולעודד כיף ובידור", אמר אחד המפתחים ל"קוטאקו". "אני לא רואה איך זה קורה. זו רק דרך נוספת לחלוב כסף". גיימו הבהיר כי ה-NFT של "Ghost Recon" הוא רק ההתחלה. יוביסופט מתכננת להטמיע טכנולוגיית בלוקצ'יין במשחקים נוספים בעתיד.

המפתחים ביוביסופט אינם מעודדים ממצבה הנוכחי של החברה. אתר "אקסיוס" דיווח כי שטף העובדים שעזבו את החברה ב-18 החודשים האחרונים כונה "יציאת מצרים" (The Great Exodus). לא דווחו מספרים מדויקים, אבל חמישה מתוך 25 העובדים הבכירים ביותר שעבדו על "Far Cry 6", המשחק הגדול ביותר של יוביסופט בשנה החולפת, עזבו את החברה.

בלינקדאין נרשמה עזיבה של 60 עובדים מאולפניה של יוביסופט במונטריאול ובטורונטו. עובדי החברה דיווחו ל"אקסיוס" כי גל העזיבות מעכב חלק מהמשחקים המתוכננים. הם סיפרו כי הם מתוסכלים משכר נמוך, מהכיוון האמנותי אליו פונה החברה ומהדרך שבה נהגה הנהלת יוביסופט בפרשת ההטרדות המיניות שהתפוצצה באמצע השנה שעברה.


תגיות