אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועדת הכספים תדון בשבוע הבא בהעלאת מס שווי השימוש על רכב צמוד מכונית היברידית יונדאי איוניק

ועדת הכספים תדון בשבוע הבא בהעלאת מס שווי השימוש על רכב צמוד

הדיון היה אמור להתקיים היום, אבל נדחה תטובת אישור העברות תקציב דחופות יותר. הכנסת תתבקש לאשר תקנה שיותר מ-100 אלף ישראלים ירגישו בכיסם: הפחתת ההנחה בשווי השימוש להיברידיות רגילות ונטענות ב-100 שקל לחודש

30.12.2021, 10:19 | אודי עציון

הדיון לאישור תקנות שווי השימוש שהיה אמור להתקיים היום בוועדת הכספים בוטל ברגע האחרון לטובת אישור העברות כספים דחופות ויתקיים בשבוע הבא. התקנה תאושר רטרואקטיבית מה-1 בינואר. ועדת הכספים אמורה לדון בבקשת האוצר להעלות את מס שווי השימוש על מכוניות היברידיות, שאותה ירגישו בכיסם החל ממשכורת ינואר יותר מ-100 אלף ישראלים שמקבלים רכב כזה מהמעסיק.

קראו עוד בכלכליסט:

כיום זוכות היברידיות, כמו טויוטה קורולה ויונדאי איוניק להנחה של 500 שקל בחודש במס על רכב צמוד. מינואר מבקש האוצר להקטין את ההנחה ל-400 שקל. במקביל תקטן ההנחה על מכוניות היברידיות נטענות (פלאג אין), כמו קיה נירו ו-MG EHS, מ-1,000 שקל ל-900 שקל. 

טויוטה קורולה היברידית, צילום: יצרן טויוטה קורולה היברידית | צילום: יצרן טויוטה קורולה היברידית, צילום: יצרן

הסוכריה היא העלאת ההנחה החודשית למקבלי רכב חשמלי 100% מהמעסיק ב-200 שקל ל-1,200 שקל. אולם מספרם של הנהנים מההטבה זו יהיה מצומצם בהרבה: השנה נמכרו בארץ 10,500 חשמליות, כאשר מאות בודדות מתוכן נרכשו כרכב צמוד שבגינו משולם שווי שימוש. ב-2022 צפויות מכירות החשמליות לזנק ל-30 אלף מכוניות, אך מספרן של אלה שישמשו כרכב צמוד לא צפוי לעלות עדיין על אלפים בודדים. 

כמו בפעמים קודמות שבהן עודכנה תקנת שווי השימוש, גם הפעם מבקש האוצר להותירה בתוקף למשך שנתיים, בשנים 2022-2023, כך שבעוד 24 חודשים יוכל לבקש לעדכנה שוב. 



תגיות