אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צריכת הדלק ב-2021 עוד לא חזרה לרמה של לפני הקורונה בנזין בתחנת דלק | צילום: רויטרס

צריכת הדלק ב-2021 עוד לא חזרה לרמה של לפני הקורונה

לפי דוח משרד האנרגיה צריכת הבנזין ב-2021 הסתכמה ב-3.3 מיליון טונה- עלייה של 13% לעומת 2020

08.02.2022, 11:26 | ענת רואה

למרות התחושה הכללית שהפקקים הולכים ומתארכים, מנתונים שפרסם היום (ג') משרד האנרגיה עולה כי ישראל עדיין לא חזרה לרמת צריכת הדלקים לתחבורה כפי שהיתה בשנת 2019, טרום משבר הקורונה. 

קראו עוד בכלכליסט:

לפי הדוח, צריכת הבנזין לרכב (מסוג 95 או 98) ב-2021 הסתכמה ב-3.3 מיליון טונה- עלייה של 13% לעומת 2020. יחד עם זאת יש לזכור כי 2020 היתה שנת סגרים שהושפעה מאוד ממשבר הקורונה וצמצום הנסיעה בכבישים.

בשנת 2019 עמדה הצריכה על 3.3 מיליון טונה כלומר כ-50 אלף טונה דלק יותר מאשר ב-2021. בשנים שקדמו ל-2019 נרשמה בדרך כלל עלייה שנתית של כ-2% בצריכת הדלקים לתחבורה.

תדלוק רכב, שאטרסטוק תדלוק רכב | שאטרסטוק תדלוק רכב, שאטרסטוק

בנוסף, עולה מהנתונים כי נרשמה עלייה של 17% בצריכת הקרוסין (דלק סילוני), המשמש לתעופה האזרחית בישראל, ביחס לשנת 2020. למרות העלייה, עדיין ניכרת השפעת משבר הקורונה על ענף התעופה וכמויות הדלק הסילוני שנצרכו ב-2021, הן קצת יותר ממחצית מהכמות שנצרכה בשנת 2019, לפני משבר הקורונה. הירידה הגדולה ביותר בצריכה לשנת 2020 נרשמה בדלק הסילוני, כאשר בעקבות הגבלות על טיסות נוסעים לתקופה לא קצרה, צנחה צריכתו בכ-55% ביחס לשנת 2019.

ירידה קלה של 2% נרשמה גם בצריכת הגפ"מ (גז פחמימני מעובה), בו מרבים להשתמש ענפי המזון והמלונאות, והיא ממשיכה את הירידה משנת 2020, שעמדה על כ-3% ביחס ל-2019.

במשרד האנרגיה מציינים כי העליות הקלות, בהשוואה לשנה הקודמת, מציגות התאוששות קלה של השוק ממשבר הקורונה. בשנת 2020 צנחה צריכת הדלקים במשק בהשוואה לשנת 2019, לאור הגבלת התנועה במרחב הציבורי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והסגרים שהיו בארץ. בממוצע, צריכת מוצרי הנפט בישראל ב-2021 עלתה בכ-5%, ביחס לשנה שעברה (2020), וזאת לאחר שבשנה זו ירדה בכ- 14% לעומת שנת 2019


תגיות