אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אייל רביד שסירב לעסקה עם קרפור: "צרפת יותר יקרה מישראל, הם לא יורידו את יוקר המחיה"

אייל רביד שסירב לעסקה עם קרפור: "צרפת יותר יקרה מישראל, הם לא יורידו את יוקר המחיה"

בעל השליטה בויקטורי שניהל ב-2016 מגעים על עסקה עם קרפור, שלא הבשילו להסכם: "זה לא יעשה כלום ולא יוריד כלום. לקבוצה הצרפתית אין מחירון - באלקטרה צריכה יצטרכו להתווכח עם שסטוביץ על ברילה ועם קוקה קולה על המשקאות ועם נסטלה על במבה"

07.03.2022, 09:55 | גולן חזני

אייל רביד, בעל השליטה ברשת הקמעונאות ויקטורי, מצנן את מסע יחסי הציבור של אלקטרה צריכה סביב הבאת המותג קרפור לישראל.

קראו עוד בכלכליסט:

רביד ניהל ב-2016 מגעים עם קרפור להשקעה ברשת בשליטתו - החברה אף דיווחה בשעתו לבורסה על המגעים שהסתיימו בסופו של דבר בלי עסקה. הוא חושף לראשונה את הרקע לכך ואת דעתו על ההסכם עם אלקטרה צריכה.

כשנשאל אם לדעתו אכן כניסתה של הרשת לישראל באמצעת אלקטרה צריכה תוריד את רמת המחירים בארץ, אמר רביד: "זה לא יעשה כלום ולא יוריד כלום. רק היבוא המקביל יוכל להוריד מחירים".

אייל רביד בעל השליטה בוויקטורי , עמית שעל אייל רביד בעל השליטה בוויקטורי | עמית שעל אייל רביד בעל השליטה בוויקטורי , עמית שעל

רביד מגלה כי המגעים היו לרכישה של 30% מויקטורי ע"י הרשת הצרפתית. "יש כמה סיבות שלא עשיתי אז את העסקה עם קרפור. הסיבה המרכזית היא שאני רציתי להיות כפוף לקרפור פולין או קרפור רומניה, בגלל שהמחירים שם הרבה יותר זולים מקרפור צרפת. הם התעקשו שזה יהיה מול צרפת. הבעיה שקרפור צרפת ברוב המחירון דומה לישראל או יקרה מישראל.

"הסיבה השנייה היא שהם רצו את המותג הפרטי שלהם עוד לפני העבודה המשותפת, מה שאלקטרה בדיוק דיווחה למשקיעים, אבל אני רציתי להכניס את המותג רק אחרי פתיחת החנויות שלהם כאן. "סיבה שלישית והבעיה הכי גדולה עם קרפור: אין לה מונח שנקרא מחירון עולמי. קארפור לא מנהלת מחירון - כל זכיין שלה מנהל מחירון בתוך המדינה שלו:.

בעניין זה הדגיש רביד: "זה אומר שבישראל צביקה (שווימר – ג"ח) והצוות שלו יצטרכו להתווכח עם שסטוביץ על ברילה ועם קוקה קולה על המשקאות ועם נסטלה על במבה. זה לא אומר שהם מקבלים מחירון מצרפת.

"קרפור צרפת אומרים תשמעו אנחנו קונים בקבוק קולה ביורו אחד? לכו עם זה לחברה המרכזית בישראל ותסגרו על אותו מחיר מול אטלנטה. הם גם אמרו 'אנחנו לא מאשרים בכל מקרה יבוא מקביל, לא עושים את זה לספקים שלנו, לא עושים יבוא מקביל ממדינה למדינה'. הם אישרו יבוא מקביל רק מצרפת וגם מזה לא התלהבו, אלא רצו שאני אסתדר עם הספקים.

"הם נכנסים לישראל כי הם מחפשים שווקים חדשים. מה שמעניין אותם זה קופון על המחזור, וממה שאני מבין אלקטרה תעביר להם 1.4% מההכנסות, וזה לא מעט. מה שמעניין אותם זה למכור את המותג הפרטי שלהם כי הרווח עליו מבחינתם הוא כפול".

סניף קרפור בפריז, בלומברג סניף קרפור בפריז | בלומברג סניף קרפור בפריז, בלומברג


שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות