אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האתר של H&M פותח חזית מול אסוס ואמזון אופנה חנות H_altM | צילום: AP

האתר של H&M פותח חזית מול אסוס ואמזון

חברת האופנה השוודית החלה החודש למכור דרך האתר שלה גם מותגים חיצוניים, ותתחרה ישירות מול אתרים מקוונים. בקרוב גם בקולומביה ופרו

26.03.2022, 18:52 | ליטל סמט

רשת האופנה השוודית H&M החלה החודש למכור דרך האתר שלה גם מותגים חיצוניים. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי המהלך יצא לדרך בתחילת החודש ראשית בגרמניה ובשוודיה, והכוונה היא להוסיף עוד מותגים ועוד שווקים. הצעד הזה מגביר את התחרות הישירה מצד H&M נגד אתרי מכירות מקוונים כמו אסוס ואמזון. "הלקוחות יכולים עכשיו לקנות עוד מותגים ממשפחת H&M וכן מותגים ממבחר של מותגי אופנה אחרים, ובהם לי, רנגלרס ו־Kangol", מסר דובר של החברה. "השקנו את הקונספט במרץ בגרמניה, ונמשיך להוסיף מותגים ככל שנתקדם ונרחיב את הקונספט לשווקים נוספים".

קראו עוד בכלכליסט:

בסך הכל מדובר ב־13 מותגים לנשים ו־15 מותגים לגברים, הכוללים גם את פילה, סופרדריי, קרוקס, הודיני ובופאלו. עד כה הציעו ב־H&M רק מוצרי קוסמטיקה של מותגים חיצוניים.

ההחלטה לחזק את המערך המקוון התקבלה לאחר שאפילו לפני פרוץ הקורונה התקשו ברשת להתמודד עם הירידה במספר הקונים בחנויות הפיזיות, זאת על רקע התחרות הגוברת בעיקר מצד פלטפורמות מקוונות. הרשת השיקה לאחרונה גם אפשרות לרכישת פריטים יד שנייה באתר השוודי.

סניף H&M בבייג סניף H&M בבייג'ינג. "נמשיך להוסיף מותגים" | שאטרסטוק סניף H&M בבייג

הבחירה להשיק את השירות החדש בגרמניה ובשוודיה לא היתה מקרית. לפי הודעת החברה, מדובר בשניים מהשווקים המקוונים הוותיקים ביותר של החברה. בשוודיה הקימו חנות מקוונת כבר ב־1998, ובגרמניה היא פועלת 15 שנים. "זו הסיבה שהחלטנו להשיק את הבדיקה שלנו בשני השווקים הללו, ובהדרגה נוסיף עוד שווקים מקוונים", מסרו בחברה לאתר Fashion Network.

החנות המקוונת של H&M פעילה כבר ב־54 מדינות, והשנה הכוונה היא לפתוח בשווקים נוספים, כולל קולומביה, קזחסטן ופרו. במסגרת התוכניות לשנה הנוכחית, מתכוונים בחברה להיכנס לשישה שווקים חדשים, ובהם אקוודור, קוסובו ומקדוניה הצפונית.

עבור השנה הפיסקאלית 2021 שהסתיימה בנובמבר ייצגו המכירות המקוונות 32% ממכירות הקבוצה, לאחר שעלו ב־30% לעומת השנה הקודמת. כלל ההכנסות של החברה בשנה הפיסקאלית עלו ב־6% לסכום של 18.9 מיליארד יורו (21.1 מיליארד דולר). עם זאת, בסין נפגעו המכירות של החברה לאחר שהביעו התנגדות ליחס של הסינים למיעוט האויגורי. המכירות במדינה נפלו בעקבות זאת ב־40%.

השנה ההערכה היא כי המכירות הכוללות יושפעו מהפסקת הפעילות ברוסיה, שגררה סגירה של 168 סניפים במדינה, זאת בתגובה לפלישה הרוסית לאוקראינה. במקביל נסגרו גם הסניפים באוקראינה בשל הלחימה. "ב־H&M דואגים לכל העובדים ומצטרפים לכל החברות ברחבי העולם שקוראות לשלום. בגדים ומוצרים חיוניים אחרים נתרמים על ידי החברה", נמסר בתחילת החודש.



תגיות