אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגלל היעדרות של עובד אחד: משרד התחבורה אינו מאשר הזמנות של חלפים ביבוא אישי טיפול מוסך | צילום: טל שחר

בגלל היעדרות של עובד אחד: משרד התחבורה אינו מאשר הזמנות של חלפים ביבוא אישי

במשרד התחבורה הפסיקו לבדוק חלקי חילוף שהוזמנו מחו"ל כבר לפני שלושה שבועות, מה שיצר "פקק" של חלקים מיובאים שצפויים להשתחרר מבדיקות רק אחרי פסח. הסיבה: מפקח היבוא עבר תאונת דרכים, ואין לו מחליף

04.04.2022, 18:03 | תומר הדר

לתשומת לב הישראלים שמעוניינים לחסוך כסף ולייבא ארצה חלקי רכב מאמזון, איביי או חנויות אחרות בחו"ל: במשרד התחבורה אין מי שיבדוק את חלקי החילוף כבר שלושה שבועות, ולכן נוצר "פקק" של עשרות אלפי חלקי רכב אשר צפויים להשתחרר מבדיקות אחרי חג הפסח, אם בכלל.


קראו עוד בכלכליסט:


כיום כל ישראלי שמעוניין בכך יכול לרכוש עבור מכוניתו חלקי חילוף בחו"ל. בארצות הברית ובאירופה פועלות עשרות אלפי חנויות חלקי חילוף, חלקן מתמחות רק בחלפים וחלקן (כדוגמת אמזון ואיביי) מוכרות גם דברים אחרים. היקף היבוא של חלקי חילוף לרכב לישראל אינו ידוע, אבל נתונים שפרסמה איביי לפני מספר שנים הצביעו על יבוא בהיקף של מעל 500 אלף חלפים ואביזרים בשנה. איביי כמובן לא לבד, וגורמים בענף הרכב מעריכים שהיקף יבוא החלפים לישראל נאמד במעל מיליון פריטים שונים בשנה.

שליח של אמזון, צילום: רויטרס שליח של אמזון | צילום: רויטרס שליח של אמזון, צילום: רויטרס

משרד התחבורה אינו מאשר להכניס כל חלק לישראל, מכיוון שחלקי חילוף צריכים לעמוד בתקנים מסוימים, ועל כן הוא בודק כל חלק, ובכלל זה בולמי זעזועים, תושבות, פנסים ועוד, שמחיריהם בחלק מהמקרים נמוכים בארצות הברית ב-20%-50% כולל מכס ומשלוח. יש לציין כי תהליך היבוא של חלקי החילוף פתוח לכל ישראלי ואינו קשה: אמזון מבצעת עבור הקונה את תהליך הבדיקה מול משרד התחבורה, וחברות שילוח כגון פדקס, UPS ואחרות מבצעות גם הן את התהליך תמורת תשלום.

אולם במהלך השבועות האחרונים קיבלו אלפי ישראלים הודעות מחברות השילוח השונות לפיהן חברת השילוח אינה יכולה לבצע את תהליך הבדיקה של החלק מול משרד התחבורה, ולכן שחרור החלק יידחה למועד לא ידוע. כך בעלי מכוניות רבים שקיוו לחסוך כסף וציפו לקבל את החלקים בדואר בתוך שבועיים-שלושה נאלצו לרכוש את החלקים בישראל ביוקר, כדי להשלים את הטיפול במכוניתם.

אך מדוע במשרד התחבורה הפסיקו לתת את האישורים? ל"כלכליסט" נודע כי הסיבה היא עובד אחד של משרד התחבורה, מפקח היבוא, אשר עבר תאונת דרכים לפני שלושה שבועות. המפקח השני אשר אמון על התחום פרש לאחרונה, ומחליף עבורו נמצא עדיין בתהליכי קליטה. במשרד התחבורה יפעלו בעת הקרובה להחזרת מפקחים בפנסיה ולהכשרת מפקחים חדשים, אבל עד להכשרתם ייתכן שיעברו עוד מספר שבועות של השבתת הבדיקות.


תגיות