אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קחו דוגמה: Demostack, שפיתחה מערכת ליצירת דמו, גייסה 34 מיליון דולר צילום: אייל טואג

קחו דוגמה: Demostack, שפיתחה מערכת ליצירת דמו, גייסה 34 מיליון דולר

הפלטפורמה הייחודית של החברה הישראלית שנוסדה באמצע 2021 מאפשרת יצירה מהירה של דמו מותאם לקוח עבור כל שיחת מכירה של מוצרי תוכנה. עד כה היא גייסה 51.5 מיליון דולר. "אנחנו מוכרים להרבה לקוחות חדשים ומקווים להגיע למיליוני דולרים במכירות כבר בשנה הקרובה"

19.04.2022, 14:00 | מאיר אורבך

חברת דמוסטאק (Demostack) הישראלית שפיתחה פלטפורמה ליצירת דמו (Demo) עבור צוותי מכירות של חברות ענן גייסה 34 מיליון דולר בסבב B. הגיוס כלל רכיב סקנדרי שאת היקפו החברה לא חשפה. לפני כשנה השלימה החברה סבב גיוס A בהיקף של 13.5 מיליון דולר ובסוף שנת 2020 ביצעה גיוס סיד של ארבעה מיליון דולר. בסך הכל גייסה דמוסטאק 51.5 מיליון דולר במהלך שנה וחצי. המתחרה העיקרית של דמוסטאק היא וולנאט הישראלית של יואב וילנר, שגם היא גייסה יותר מ-50 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט:

"כל גיוס שעשינו השווי גדל פי שלוש", אומר ל"כלכליסט" גלעד אבידן, אחד ממייסדי החברה (לצד יהונתן פרידמן ואהרון בר חכים) ומנהל המוצר הראשי (CPO). "השווי הנוכחי הוא מאוד יפה וחשוב לנו להקפיד לגייס לא בשווי גבוה מדי".

המערכת שפיתחה דמוסטאק מאפשרת ליצור במהירות דמו מותאם לקוח לכל שיחת מכירה של מוצרי תוכנה. "למעשה, אנחנו לוקחים את סביבת הדמו של החברה ומחליפים אותה", אומר אבידן. "אנשי תוכנה לא צריכים לעשות דמו. הרבה זמן משוקע בדמו ופחות בפתרונות ללקוחות. אנחנו נמצאים בשוק מיוני 2021, גדלים בטירוף, מוכרים להרבה לקוחות חדשים ומקווים להגיע למיליוני דולרים במכירות כבר בשנה הקרובה".

החברה פועלת מסן פרנסיסקו, מתל אביב ומנובי סאד שבסרביה. היא מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס בין השאר כדי להרחיב את מרכז הפיתוח שלה בתל אביב ולגייס כ–50 עובדים חדשים עוד ב-2022.

מימין:  גלעד אבידן, יהונתן פרידמן, אהרון בר חכים, מייסדי דמוסטאק, צילום: אייל טואג מימין: גלעד אבידן, יהונתן פרידמן, אהרון בר חכים, מייסדי דמוסטאק | צילום: אייל טואג מימין:  גלעד אבידן, יהונתן פרידמן, אהרון בר חכים, מייסדי דמוסטאק, צילום: אייל טואג

את סבב הגיוס הנוכחי הובילה Tiger Global Management, בהשתתפות של Bessemer Venture Partners, Amiti Ventures ו-Operator Collective. בין המשקיעים והאנג'לים שהשקיעו בחברה בסבבים קודמים והשתתפו גם בסבב הגיוס הנוכחי ניתן למצוא את: לילה סקה, מנכ״לית Ironclad; דן עדיקה, מנכ״ל ומייסד WalkMe; עמית בן-דב, מנכ״ל ומייסד שותף של Gong, ואילון רשף, מייסד שותף ומנהל מוצר ראשי (CPO) של Gong; תומר לונדון, מייסד שותף ומנהל תהליך ראשי של Gusto; ריץ׳ ליאו, מנהל סיכונים ראשי (CRO) של Everlaw; רוני זהבי, מייסד שותף ומנכ״ל של Hibob; קלארק וולברג, מנכ״ל InVision; דס טריינור, מייסד שותף של Intercom; דניס לינדרס, מנהל תהליך ראשי ב-Procore Technologies; לארס נילסון, סמנכ״ל פיתוח מכירות גלובליות ב-Snowflake; אמין מקהני, סמנכ״ל בכיר לאסטרטגיית צמיחה ב-Bento Box; וזאק לוריק, סמנכ״ל הנדסת פתרונות ב–Slack.

החברה שתופסת מעתיקנים

בנוסף לדמוסטאק, חברת קופיליקס (Copyleaks) מקרית שמונה, המפתחת מוצר לזיהוי דמיון והבנת משמעות של תכנים טקסטואליים, גייסה 6 מיליון דולר בסבב A. החברה הוקמה ב-2015 על ידי אלון ימין ויהונתן ביטון, בוגרי 8200, וגייסה את גיוס הסיד ב-2018 וכעת מכריזה על סבב A לאחר שלדברי החברה הבשילה התקופה שלה לפרוץ. "היתה לנו צמיחה אורגנית יפה והיינו רווחיים", אומר ימין "יש לאחרונה תופעה נרחבת של זיופים ושל תכנים מועתקים. אנחנו מוצאים את זה בצורה מאוד רחבה במקומות שלא ציפינו".

המוצר שפיתחה החברה מזהה את מקוריות הטקסט הנבדק באמצעות בינה מלאכותית. בין השאר הוא מזהה האם השתמשו בטקסט כלשהו בעבר במקום אחר, גם במקרים שבהם הטקסט עבר עיבוד ואף ניסוח מחדש. השירות מוצע ללקוחות מוסדיים ופרטיים ביותר מ-100 שפות ועושים בו שימוש ארגונים כמו הוצאת הספרים Macmillan, בתי ספר ואוניברסיטאות כמו סטנפורד (Standford) ואוקלנד (Oakland), וגופי תוכן מרכזיים כמו ה-BBC ו-Medium. בנוסף, משתמשים בו תאגידים כמו כמו Cisco ו-Accenture המבקשים לוודא שזכויות היוצרים שלהם נשמרות.

יהונתן ביטון ואלון ימין, מייסדי קופיליקס, צילום: רותם גולן יהונתן ביטון ואלון ימין, מייסדי קופיליקס | צילום: רותם גולן יהונתן ביטון ואלון ימין, מייסדי קופיליקס, צילום: רותם גולן

בשונה מרוב חברות ההייטק המקומיות בחרה קופיליקס להקים את משרדיה המרכזיי בקרית שמונה. "היינו 10-12 עובדים עד הגיוס, אבל עכשיו אנחנו גדלים בצורה מהירה ונהיה 35 עד סוף השנה", אומר ימין. יש לנו משרדים בקרית שמונה כי השותף שלי במקור מהצפון והחלטנו לפתוח שם כי מאוד קשה למצא עבודה בצפון הרחוק והמטרה היתה לפתח את האזור ולהציע אלטרנטיבה. הבנו שיש לנו גישה לכוח אדם איכותי שפחות מגיעים אליו".



שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות