אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידת מחיר התאית הקפיצה פי 6 את הרווח התפעולי בייצור הנייר של סנו מגבות נייר של סנו סושי | צילום: צביקה טישלר

ירידת מחיר התאית הקפיצה פי 6 את הרווח התפעולי בייצור הנייר של סנו

יצרנית מוצרי הניקוי והצריכה רשמה ברבעון הראשון של 2024 רווח נקי של 71 מיליון שקל, וחילקה דיבידנד בגובה של 64 מיליון שקל נטו; ירידת מחיר התאית הזניקה את הרווח התפעולי בפעילות ייצור הנייר ל-9 מיליון שקל

28.05.2024, 16:08 | אורנה יפת

חברת חומרי הניקוי ומוצרי הצריכה סנו סיכמה את הרבעון הראשון של 2024 עם עלייה בהכנסות וברווח הנקי. בשורה התחתונה הציגה סנו עלייה של 30% ברווח הנקי ל-71 מיליון שקל וחילקה דיבידנד בגובה של 64 מיליון שקל נטו. הדיבידנד אושר בדוח השנתי לשנת 2023.

החברה הדגישה שהדיבידנד חולק מיתרת העודפים ולאחר שנבחנה יכולת הפירעון של החברה ופעילותה.

מחיר התאית, חומר הגלם העיקרי שמשמש לייצור נייר, נמצא בירידה מתמשכת שהשפיע לחיוב על הרווחיות של סנו בתחום מוצרי הנייר.

בשנת 2023 ירד מחיר התאית ביותר מ-9% והמגמה נמשכת גם אל תוך 2024, ובעקבות זאת הרווח התפעולי של סנו בתחום מוצרי הנייר זינק פי שישה ל-9 מיליון שקל ברבעון ראשון של השנה.

לסנו מפעל בקיבוץ שניר בצפון הארץ שבו מיוצרים מוצרי הנייר. בשלב זה המפעל לא נפגע מהמלחמה בחזית הצפונית אך אם המלחמה בצפון תימשך והמפעל יושבת, החברה תאלץ להעביר את פעילות הייצור למפעלים אחרים שבבעלותה בהוד השרון ונתניה או לחלופין לייבא מוצרים מוגמרים מחו"ל.

הכנסות סנו טיפסו ברבעון ב-8.2% ל-584 מיליון שקל, הודות לצמיחה במרבית מגזרי הפעילות של החברה: מוצרי ניקוי, מוצרי נייר ומוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה. מגזר הפעילות היחיד שבו לא הציגה סנו צמיחה במכירות הוא יבוא מוצרי הניקוי.

לצד הירידה במחיר התאית, החברה הגדילה את היקף המכירות של מוצרי הניקיון גם לקמעונאים בישראל וגם לקמעונאים בחו"ל, שם היא פועלת בעיקר ברומניה. המכירות של סנו בחו"ל צמחו ב-20.3% ל-80.6 מיליון שקל, כשעיקר העלייה נבע מעליה בהיקף הפעילות של החברה הבת ברומניה והתחזקות המטבע הרומני אל מול השקל.

העליה בהכנסות תרמה לשיפור של 23% ברווח הגולמי שעמד על 228.5 מיליון שקל, והירידה במחיר חומרי הגלם לצד שיפור הרווחיות בפעילות הבינלאומית, הגדילו את שיעור הרווח הגולמי ל-39.1% לעומת 34.4% בשנה שעברה.

הרווח התפעולי של סנו עלה ב-35.4% והסתכם ב-85 מיליון שקל, כתוצאה משיפור ברווחיות של מגזר מוצרי הניקיון בעיקר בחו"ל, שינוי תמהיל הלקוחות והמוצרים שמכרה החברה לקמעונאים ושיפור ברווחיות ממכירת מוצרי נייר. סנו משווקת גם מוצרי טואלטיקה וקוסמטיקה וגם בתחום זה רשמה עליה בהיקף המכירות.

מה שהעיב על שיפור הרווחים של סנו היה תשלום של 16.4 מיליון שקל שהיא נדרשה לשלם לרשות התחרות בחשד לעבירה על חוק התחרות שהגדיל את הוצאות התפעול שלה, בנוסף לעלייה של 6 מיליון שקל בהוצאות השכר ושל 4 מיליון שקל בהוצאות הפרסום.

סנו נהנתה מהכנסות מימון של 3.4 מיליון שקל בגין שערוך ניירות ערך.

תגיות