אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"צריך לחבר את המוצר לתכל'ס ולספר את הסיפור מהזווית של הלקוח" גיא בלוך (מימין) ואייל בן שלום | צילום: יריב כץ

"צריך לחבר את המוצר לתכל'ס ולספר את הסיפור מהזווית של הלקוח"

במסגרת פרויקט המנטורינג של כלכליסט ופועלים טק נפגשו גיא בלוך מ־Bringg ואייל בן שלום מ־Adge.ai ודיברו על איך צולחים משברים תוך שימת דגש על נקודת המבט של הלקוח 

19.06.2024, 06:00 | מעין מנלה

גיא בלוך, מנכ"ל Bringg, פלטפורמה לניהול משלוחים המפשטת משלוחים מורכבים, נפגש עם אייל בן שלום, מנכ"ל Adge.ai, פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לשיפור ואופטימיזציה של קמפיינים פרסומיים דיגיטליים. השיחה נערכה במסגרת פרויקט Growth+ של כלכליסט ופועלים טק לטובת חיזוק החוסן של תעשיית ההייטק בישראל - סדרת מפגשי 1:1 בין יזמים מנוסים לחברות סטארט־אפ בתחילת דרכן, שמטרתם לייעץ, לתמוך ולספק ידע על יזמות ויצירתיות, ניהול סטארט־אפים ובניית חברות לצמיחה.


גיא, ספר על משבר שנתקלת בו בתחילת הדרך ומה למדת ממנו שיכול לעזור ליזמים צעירים.

"אני הצטרפתי לחברה קיימת ושמתי הכל בצד, אחרי 20 שנה בארה"ב חזרתי לארץ כי אני מאמין בה. היו משברים כמו הקורונה שהיינו צריכים לדעת להתמודד איתו, וההאטה הגלובלית שבה כל שוק הריטייל נפגע. אני תמיד מחלק את הדברים לחשוב־דחוף, חשוב־לא דחוף ולא חשוב בכלל - וכל זה מנקודת המבט של הלקוח. כלקוח אתה רוצה להיות חשוב־דחוף, ואם הלקוח כרגע במשבר, זה משפיע על כל התעשייה שמשרתת אותו. כולם עוברים משבר. הצריכה היא בעיקר של מוצרים מתכלים וזה אומר ששולי הרווח נמוכים יותר וזה משפיע על הרווח ועל ההוצאות. היום השוק רוצה פרויקטים של 4-3 חודשים ורווח מיידי. אתה כמנכ"ל צריך להתאים את עצמך, איך אתה לא שוגה באשליות לגבי המציאות".

עצת הזהב של גיא בלוך: להבין שזה מסע ולא ספרינט וזה הולך להיות ארוך. אל תהיה לבד. תקיף את עצמך באנשים שמאמינים בחזון שלך ורוצים שתנצח


אייל, מה הקושי הכי גדול שנתקלת בו בשנה האחרונה?

"עברנו טרגדיה במשפחה. אנחנו אחים מייסדים, ה־CTO הוא האח הגדול שלי ופתאום שנינו חווינו אותה טרגדיה. איבדנו את אבא שלנו בנובמבר, ממש אחרי שהמלחמה פרצה. לאבד את אבא בגיל 69, אחרי שבתוך חצי שנה עבר את כל השלבים של דמנציה, זה פתאום גורם לך לשאול שאלות. ויחד עם זה לקום, לשנות כיוון, כי השוק הישראלי קרס וצריך היה למצוא את הלקוחות שיאמינו בנו וככה להגיע למקום שבו אנחנו היום, אחרי 5-4 חודשים סופר־אינטנסיביים של הרבה מזל, שבהם הגענו למטריקות פסיכיות בזמן מאוד קצר".

גיא, מה ייעצת בנושא הזה?

"צריך הרבה נחישות וחוסן לא להישבר. לדעת לעמוד בכל האתגרים. להסתכל על זה מהזווית של לחבר לתכל'ס, לספר את הסיפור מהזווית של מה יוצא ללקוח מזה".

מה למדתם אחד מהשני? האם יש משהו שתיקחו איתכם הלאה?

אייל: "גיא הביא פרספקטיבה שתמיד מדברים עליה בספרים אבל הסביר למעשה איך עושים אותה. העובדה שהוא מקיף את עצמו באנשים והיועצים הנכונים, איך הוא מוצא את האנשים הנכונים שמקיפים אותו ונותן להם את התמריץ שיגרום להם לעזור לו לנצח, ולא רק לדבר. למדתי איך הוא רותם את בעלי העניין מסביבו כדי שהעבודה תתבצע".

גיא: "למדתי על אייל שהוא מתחיל מאפס וכשאתה מתחיל מאפס אתה לא יודע לאן זה ייקח אותך, יש לך רק את הפאשן. אז קיבלתי הרבה אנרגיות מהשיחה. איזה יופי לאן שהעולם שלנו הולך מבחינת טכנולוגיה. אני פוגש את עולם הריטייל במורד הזרם, בשלב הקנייה, ודואג איך ליצור חוויית הלקוח הכי טובה - והוא צריך לדאוג שמי שהגיע יקנה את המוצר".

ספרו על משהו מעניין או מפתיע שגיליתם היום אחד על השני.

אייל: "אח שלי ואני גיימרים כל החיים ומצאתי פה עם גיא בונדינג שקורה רק בין גיימרים. אני חושב שיש יתרונות רבים לגיימינג — למשל בכל הנוגע לקבלת החלטות מהירה שהיא קריטית ליזמות, וגם מקום להוציא אגרסיות. זה עזר לי בחיים ברמה שאני לא יכול אפילו לתאר".

גיא: "הקליק בינינו סביב הגיימינג היה מרגש. זה תחום עניין משותף כל כך חשוב".

מיכל קיסוס הרצוג, מנכ"לית פועלים טק, שמובילה את הפרויקט, סיכמה:

כיזם הרבה פעמים יש תחושה ברורה של האתגר מולו אתה עומד אבל הרבה פעמים מגלים שהאתגר האמיתי מסתתר מאחורי הדברים. כל חברה עומדת מול אתגרים משותפים וייחודיים. אחת הדרכים לזהות את האתגר הייחודי שהחברה עומדת בפניו היא לשמוע כמה שיותר סיפורים של חברות אחרות וכיצד הן התמודדו עם אתגרים, בשביל זה יצרנו את הפרויקט הזה. המטרה היא לקבל השראה, לעורר חשיבה ואולי יותר מכל לעורר את האלמנט הקסום שכל יזם מאחל לו והוא אינטואיציה. האינטואיציה מגיעה אחרי ששמענו, עיבדנו ועיכלנו אינספור סיפורים והתנסויות של אחרים ושלנו.


תגיות