אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כנס האיקומרס

ליקי רוזנברג מיכאלי: "הדבר שהכי מחזיק אותי בימים האלה זה העסק"

בעלת מותג הכושר LIKY'S סיפרה בכנס האיקומרס של Google וכלכליסט על האתגרים של עסקים בזמן המלחמה: "אף אחד לא עוזר לנו ואנחנו נלחמים ודרוכים כל הזמן".  האמנית שירה ברזילי: "קרה דבר מדהים - על כל פרויקט שאיבדתי קיבלתי שניים חדשים"

02.07.2024, 13:20 | מאיה נחום שחל

בכנס האיקומרס של Google וכלכליסט שוחחה נטע-לי בינשטוק מכלכליסט עם ליקי רוזנברג מיכאלי בעלים של מותג הכושר LIKY'S, הילה וינברג בעלת מותג בגדי הים Biliblond ושירה ברזילי (קוקטית) אמנית דיגיטל שעובדת עם מותגי אופנה בינלאומיים. מעבר לקשיים שחווים עסקים בימי המלחמה, רוזנברג מיכאלי חוותה אובדן איש כשגיסה עמרי מיכאלי, לוחם דובדבן, נהרג ב-7 באוקטובר כשנסע להגן על קיבוץ כפר עזה.

איך ממשיכים ומרימים את העסק עם כל הקושי?

רוזנברג מיכאלי: "אנחנו משפחה חזקה ואנחנו מאמינים בחיים. אני לקחתי את זה למקום של הנצחה, הרמנו בעסק שוק עוטף באהבה שנמכרה בו תוצרת מהעוטף וערכנו פעילויות רבות. חשבתי כמו יזמית".

מתי חזרת לעבודה?

"חזרתי מיד לעבוד. הדבר שהכי מחזיק אותי זה העסק ואם אני לא אהיה שם אף אחד במדינה לא יעזור לי ולא בא לי לאבד את זה. גם ככה להרבה אנשים היה קשה להתחייב במלחמה. אף אחד לא עוזר לנו ואנחנו נלחמים ודרוכים כל הזמן. אנחנו נמצאים יותר ברשתות חברתיות, יותר בעסק. אני מתה על זה וגם אין ברירה".

הילה, יש לך עובדות שגויסו ואת הפכת את הלימון ללימונדה עם התרחבות והתקדמות של העסק. ספרי לנו על זה.

הילה וינברג: "בחודש הראשון החנות היתה סגורה ניגשתי למכרז בתקופת מלחמה והלכתי על זה רק כדי לראות את הכוס המלאה ולקום ולהילחם ולחשוב חיובי וקדימה. אצל בעל עסק הנחישות היה ברמה הכי גבוהה מכל מרכיבי האישיות. להסתכל רק חיובי ולחשוב על המהלך הבא ולקום וליפול. למדתי את זה גם כבקורונה שהחנות היתה סגורה והיינו צריכים לחזק את האונליין ובסוף יצאנו נשכרים מזה כי עשינו עבודה מטורפת באונליין. בקורונה ראיתי את הדרך לצאת מזה וגם פה אמרתי שזה יסתדר בסוף".

"הניתוק של הממשלה מהעסקים - זה מקומם", אמרה. "למה לא לקדם עסקים קטנים ולעזור להם, לא בכסף אלא ברגולציות שצריכות לעבור. אני מייצרת בארץ ואם אני אייבא את הבגדים מסין כבגד מוכן אני לא אשלם על זה מסים, אבל אם אני מייבאת את חומרי הגלם אני כן משלמת מיסים. אז בואו נבדוק איך אנחנו עוזרים וחושבים על עסקים בארץ שמעסיקים הרבה אנשים ותורמים לכלכלה הישראלית".

שירה, את אמנית דיגיטלית שעובדת עם זארה, h&m ועוד חברות בינלאומיות. איזה תגובות את מקבלת?

שירה ברזילי: "כמעט 100% מהעשייה שלי היא בחו"ל. הקהילה שלי היא דיגיטליתוהתפקיד שלי כאמנית זה לבטא אמת. ב-7 באוקטובר עולמי התהפך כי כל השיח שלי מול העוקבים השתנה. נהייתי לוחמת של הסברה בעל כורחי והקהל שלי נבהלץ עוקבים ברחו ומצאתי את עצמי רבה עם בוטים ושוקעת. הסוכנת שלי בלונדון נבהלה אבל אני הלכתי עם האמת שלי. איבדתי פרויקטים עם מותגים שלא רצו לעבוד עם ישראלית, בעיקר בגלל חשש מחרם, ובמיוחד במדינה כמו שוודיה. ההסברה שניהלתי וגיוס הכספים שעשיתי תפסו את תשומת הלב של יהודים בקהילות בעולם והתחלתי להרגיש חיבוק חם ותומך מהם. קרה דבר מדהים ויצא שעל כל פרויקט שאיבדתי קיבלתי שניים חדשים. זה שיעור לכולנו שאנחנו צריכים להישאר נאמנים לעצמנו ולהיות אנחנו. זה תמיד מנצח. ציירתי פרינט של מגן דוד ואת הרווחים תרמתי לארגונים ובזכות זה בחודש הבא אני משיקה אירוע בניו יורק עם מותג אופנה מאוד נחשב בבעלות יהודייה. אי אפשר לדעת לאן דברים ילכו".

את עדיין חווה דחיות?

"אני פחות רבה ומתעמתת. אני מאמינה שהאמנות והעשייה חזקות יותר מכל מחלוקת. אני יוצרת ועושה ואני מחזקת כל אדם שפניו לחו"ל. צריך להיות גאים בישראליות שלנו כי אנחנו מדהימים".

ליקי, העסק חזר לעצמו?

"לא. אבל אנחנו מתמודדים עם מה שיש . אני כל הזמן על היזמות וחושבת איך אני עושה עוד תכנים. אבל זה לא אותו דבר וזה גם לא יחזור לדעתי להיות אותו דבר. היום אני באמת מאמינה שמה שצריך לקרות יקרה וכך אני חיה. גם בדברים הכי נוראים אתה מבין איפה זה בא לחזק אותך. הבאתי לכאן ספר ילדים שכתבתי אחרי שעמרי נהרג. הספר 'לחיים' הודפס בדפוס בארי ומדבר על התמודדות עם אובדן אצל ילדים. הכל מתחיל ונגמר בלב שלך וברגע שאתה עושה דברים מהלהב הם יוצאים הכי טוב וכולם רוצים להיות חלק מהם".

הילה, האונליין הרים אתכם בקורונה ועכשיו. מבחינת הקמפיינים יש התאמות שעושים בעקבות המלחמה, אפילו ברמת הניסוחים?

"בתחילת המלחמה הורדנו את כל הקמפיינים ברשת כי הרגשנו שלא מתאים ולא נכון. סגרנו את החנות ונרתמנו לתרום למצב. ירדנו לים המלח ולנתניה למפונים וחילקנו דברים מהמחסנים שלנו. החלטנו שנתרום חלק מהמכירות לעמותות. בחרנו ארבע עמותות ותרמנו 20% מההכנסות".

שירה, איזה פרויקטים יש לך בקרוב?

"נכנסתי לעידן בריכות לבתי מלון במדינות שאני לא יכולה לבקר בהן. המטרה שלי היא לייצר כמה שיותר דברים שלא נגעתי בהם. ויש לי דבר חשוב להגיד לגבי הבינה המלאכותית. אני ממש בעד AI. אין גבול לרעיונות שאני יכולה לייצר ותמיד העוגן יהיה כתב היד שלי. כציירת, הנכס שלי זה הדמיון והוויז'ן, ומידג'רני הוא הכלי המושלם לפנטזיונרית כמוני".


תגיות