אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התקלה בסיבוס תוקנה לאחר שעות: חצי מיליון עובדים לא יכלו להשתמש בכרטיס סיבוס | צילום: Cibus

התקלה בסיבוס תוקנה לאחר שעות: חצי מיליון עובדים לא יכלו להשתמש בכרטיס

תקלה בחברה המספקת לסיבוס שירותים מנעה מהבוקר סליקה בכרטיס ההסעדה ובאפליקציות ההזמנות. בחברה שללו קשר לאירוע סייבר או לתקלה הבינלאומית במחשבים. לאחר שעות ארוכות תוקנה התקלה. עלות הנזק המשוער מהתקלה - 10 מיליון שקל

21.07.2024, 20:35 | אורנה יפת

אחת ההטבות המהותיות בענף ההייטק היא סבסוד ארוחת הצהריים על ידי המעביד באמצעות כרטיס הסעדה למסעדות. היום (א') בצהריים נאלצו חצי מיליון עובדים לשלם מכיסם הפרטי על הארוחה, לאחר שבחברת סיבוס התרחשה תקלה קשה מאז שעות הבוקר שמנעה סליקה של כרטיסי העובד.

לאחר שעות ארוכות, תוקנה התקלה. תחילה הצליחו בסיבוס להתגבר על קושי שמנע מעובדים לסלוק את הכרטיס שלהם במסעדות, ומאוחר יותר בערב הם הצליחו לתקן את התקלה שמנעה ביצוע הזמנות עם כרטיס סיבוס באפליקציות ההזמנות של סיבוס, וולט, יאנגו ואחרות.

התקלה בחברה המספקת כרטיסי הסעדה למקומות עבודה וארגונים, החלה היום בשעות הבוקר. סיבוס מספקת שירותים לכחצי מיליון עובדים, מכ-6,000 חברות שמזמינים ארוחות באמצעות הכרטיס שלה בקרוב ל-10,000 מסעדות.

על פי ההערכות, ההפסד הכספי המיוחס לסיבוס בשל התקלה עומד על מעל 10 מיליון שקל. הממוצע הכספי לארוחה מוערך בכ-35 שקל לעובד ובחברות ההייטק סבסוד של ארוחה לעובד יכול להגיע לסכומים גבוהים הרבה יותר.

התקלה לא הייתה בסיבוס אלא באחת החברות החיצוניות שמספקת לסיבוס שירותים. התעבורה לא הצליחה להגיע לסיבוס וכל הבקשות לסליקה וכל ההזמנות נחסמו ונתקעו והדאטה לא הגיעה לסיבוס. סיבוס ישראל עובדת עם חוות שרתים GNS של חברת בזק בינלאומי, עם חומת אש של SOPHOS, ועם מערכת טראפיק של FORTINET.

מוקדם יותר היום לא היה ברור במדויק באיזה מהחברות התרחשה התקלה שמנעה מהלקוחות לבצע הזמנות. לקוח שנכנס לאתר סיבוס או רוצה לשלם דרך וולט באמצעות סיבוס, נחסם ולא יכול לבצע את הפעולה.

סיבוס: "התקלה תוקנה, מתנצלים על אי הנוחות"

בסיבוס בדקו אם יש קשר לתקלה הבינלאומית שהתרחשה ביום שישי או לאירוע סייבר ושללו מוקדם יותר קשר לתקלת המחשבים שהתרחשה בסופשבוע וגם לא מצאו קשר לאירוע סייבר.

הערב נמסר מחברת סיבוס פלאקסי כי התקלה הסתיימה והחברה חוזרת לשגרה: "בשעות הבוקר ארעה תקלה תשתיתית מחוץ למערכות החברה, אשר גרמה להשבתת הסליקה ופלטפורמות ההזמנות השונות. מיד עם זיהוי התקלה, צוותי המחשוב פעלו מול הספקים החיצוניים על מנת לסיים את האירוע בהקדם האפשרי. אנו מתנצלים שוב על אי הנוחות הזמנית שנגרמה ללקוחותינו ומעדכנים כי התקלה תוקנה ופעילות הסליקה ופלטפורמות ההזמנות".

תגיות