אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המתכון של סוגת מבוסס על תוכן עדכני, רלוונטי ומותאם לאוהבי בישול ואפייה סוגת, מתחילים בהכי איכותי | באדיבות סוגת

המתכון של סוגת מבוסס על תוכן עדכני, רלוונטי ומותאם לאוהבי בישול ואפייה

סוגת ממצבת את עצמה כמותג מוביל בקטגוריית מוצרי האורז, הקטניות, הדגנים והאפייה באמצעות חדשנות מוצרית, שיתופי פעולה עם תוכניות בישול והפקת תכנים איכותיים בתחום הבישול והאפייה הביתיים במגוון פלטפורמות

17.07.2023, 12:50 | בשיתוף Superbrands

סוגת תעשיות הוקמה ב-1957 בדרום הארץ, כמיזם שנועד לעודד הגירה ופריסה מאוזנת יותר של תושבים באזור הפריפריה. השם "סוגת" הורכב מצירוף המילים "סוכר" ו"גת" - האזור בו ממוקמת החברה. בתחילה פעלה סוגת כמפעל לייצור סוכר, שהתבסס על גידול סלק בשדות הדרום. ואולם בעקבות מחסור במים והוזלה משמעותית של סוכר מיובא מאירופה, הוחלט להפסיק את הייצור המקומי ולהפוך את סוגת לחברת אריזה ושיווק של סוכר לבן.

בשנים האחרונות התרחבה פעילותה של החברה, והיא הפכה ליצרנית ומשווקת מובילה של אורז, קטניות, דגנים, קמח, פתיתים וקוסקוס, לצד מוצרים משלימים נוספים בתחומי הבישול והאפייה.

סוגת- חדשנות מוצרית, באדיבות סוגת סוגת- חדשנות מוצרית | באדיבות סוגת סוגת- חדשנות מוצרית, באדיבות סוגת

האתגרים השיווקיים

בשנים האחרונות נותנת סוגת מענה לשתי מגמות צרכניות – עליית מודעות הצרכנים לחשיבותה של תזונה בריאה, והעליה בביקוש למוצרי מזון להכנה מהירה וקלה. סוגת, הפועלת בתחום מוצרי המזון הבסיסיים, שוקדת על חדשנות מוצרית במטרה להיענות למגמות אלה. האתגר המרכזי של החברה הוא פיתוח מוצרים חדשים תוך מענה לדרישות הצרכנים, ויצירת ערך מוסף שיבדל אותה בשוק ושיתרום למיצובה כמובילה בתחום.

הפתרונות היצירתיים

בבסיס הפתרונות היצירתיים של סוגת עומדות חדשנות מוצרית והפקת תכנים איכותיים – באופן עצמאי או באמצעות שת"פים עם פלטפורמות תוכן קיימות – התומכות במיצוב המותג כמוביל בקטגוריה.

חדשנות מוצרית. קטגוריית האפייה עברה מהפך בשנים האחרונות, והביקוש לקמחים מיוחדים, לצד תערובות איכותיות להכנה מהירה, צובר תאוצה. על מנת לתת מענה לדרישות הצרכנים, יצרה סוגת בשנים האחרונות שיתוף פעולה עם יצרנית הקמח שטיבל, במטרה לפתח מוצרים חדשים בתחום הקמח והאפייה. סדרת "קמחי הקסם" שלה כוללת קמחי תפיחה מהירה לאפייה קלה ונוחה ללא צורך בניפוי או בתוספות. הסדרה כוללת קמחים ייעודיים להתאמה מיטבית של סוג הקמח למאפה – לאפיה מקצוענית גם בבית.

על מנת לתת מענה לדרישת הצרכנים, המחפשים קמחים עם ערכים תזונתיים גבוהים יותר, השיקה סוגת קמח כוסמין עדין ואוורירי בתוספת חומרי התפחה. הקמח החדש מהווה פתרון להכנה מהירה ונוחה של מאפים עם קמח, שמכיל חומרי התפחה ולראשונה גם את יתרונות הכוסמין. קמח כוסמין מתאים לאפיית לחמניות, לחמים בתבנית, פיתות, עוגיות ובצקי פאי והוא מעניק למאפים טעם עדין, עם גוון אגוזי קל. קמח השמרים-כוסמין מצטרף לסדרת קמחי הקסם, הכוללים: קמח שמרים פיצה, קמח שמרים חלה וקמח שמרים רב תכליתי.

שיתוף פעולה עם תוכניות בישול בטלוויזיה. בשנים האחרונות הייתה סוגת אחת מנותנות החסות המרכזיות לתוכניות הבישול המשודרות בערוצי הטלוויזיה המסחריים. השנה ממשיכה סוגת בשיתוף הפעולה עם "משחקי השף" והיא נותנת חסות ראשית לתוכנית. במסגרת החסות שולבו מוצרי סוגת במשימות ומילאו את המזווה המשמש גם כתפאורה לאולפן הצילומים.

בשנה שעברה נתנה החברה חסות לשתי תוכניות הבישול המובילות בישראל: "מאסטר שף" של קשת ו"משחקי השף" של רשת 13. מעבר לחסות הכוללת על עונת השידורים, כל עונה של כל אחת מהתוכניות כללה גם שני פרקים ייעודיים שהתרכזו במוצרים של סוגת - אחד בנושא קטניות ודגנים והשני באפייה.

השקת ערוץ מתכונים בטיקטוק. בעשור האחרון תוכן איכותי הוא אחד מערוצי השיווק המרכזיים של סוגת לקהל הרחב. התוכן, המוגש במגוון פלטפורמות, כולל בלוג מתכונים מושקע, שיתופי פעולה נרחבים עם משפיעני רשת ועוד. במרכז אסטרטגיית התוכן של סוגת עומד הרצון לתת ערך אמיתי לצרכנים ולהנגיש עבורם מתכונים מעניינים שיגרמו להם להתנסות במוצריה בכל הנכסים הדיגיטליים שבבעלות החברה.

בשנה שעברה השיקה סוגת את ערוץ המתכונים הישראלי הראשון בטיקטוק. הערוץ כולל מגוון גדול של מתכונים מצולמים בסרטונים קצרים, ותכניו מבוססים על המתכונים הנצפים ביותר באתר החברה. על מנת להתאים את סרטוני המתכונים לפורמט הייחודי של טיקטוק, שיתפה החברה פעולה בין היתר עם יוצרי תוכן מובילים בפלטפורמה. הסרטונים זכו לחשיפה מצטברת של מיליוני צפיות.

שיתופי פעולה בתחום התוכן. השנה, לקראת החגים, השיק המותג שיתוף פעולה ייחודי עם אתר המתכונים הפופולרי Foody. במסגרת שיתוף הפעולה, פותח כלי מקוון לתכנון ארוחת החג. הרציונל עליו מתבסס הכלי הוא כי צרכנים רבים מחפשים הדרכה וליווי בכל הקשור לתכנון ולהכנת ארוחת החג. למשל - מתי להתחיל בתכנון הארוחה, מתי לבצע את הקניות, איך לתזמן את ההכנות וכו'. התוצאה היא מנוע המלצות חכם, המאפשר לצרכנים להכניס מספר פרמטרים לשאלון מקוון ולקבל המלצות מסודרות לתכנון ולביצוע מושלם של ארוחת החג, כולל מגוון תפריטים, מתכונים, ניהול זמן והוראות להכנת הארוחה.

שיתוף פעולה נוסף שיזמה סוגת השנה היה עם אתר "למטייל" תחת הכותרת "יוצאים לשטח עם השף אודי ברקן". במסגרת שיתוף הפעולה, הקימה סוגת מתחם ייעודי באתר "למטייל", הכולל מתכונים המשלבים את מגוון מוצרי החברה להכנה קלה של ארוחות בשטח בזמן קמפינג או טיול.

האנשים מאחורי המותג

גיא פרופר, מנכ“ל, יח"צ גיא פרופר, מנכ“ל | יח"צ גיא פרופר, מנכ“ל, יח"צ

גיא מכהן כמנכ"ל קבוצת סוגת מנובמבר 2019 ומונה לתפקיד לאחר מיזוג סוגת עם מלח הארץ, אותה הוא מנהל ממאי 2019.

החל מ-2010 מילא פרופר שורה של תפקידי ניהול בכירים בקבוצת תנובה, בין היתר שימש כסמנכ"ל פיתוח עסקי וניהל את החטיבה הבינלאומית של הקבוצה.

בעשור שקדם לכך, מילא שורה של תפקידי ניהול וייעוץ בחברת Tefen Management Consulting ופעל במסגרתה בזירת העסקים הבינלאומית.

פרופר בעל תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון.

רועי וייזר, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי , יח"צ רועי וייזר, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי | יח"צ רועי וייזר, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי , יח"צ

רועי מכהן כסמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי של קבוצת סוגת ממרץ 2020. לפני כן, ניהל את אגף השיווק בקבוצת יינות ביתן-מגה, וקודם לכן מילא שורה של תפקידי ניהול בכירים בתחום האסטרטגיה והפיתוח העסקי בקבוצת ויסוצקי ובקבוצת תנובה.

ב-2010-2005 מילא שורה של תפקידי ניהול וייעוץ בחברת POC ולאחר מכן ב-Tefen Management Consulting. וייזר בעל תואר ראשון בהנדסת מחשבים ותואר שני כפול מהטכניון בהנדסת תעשיה וניהול עם התמחות באסטרטגיה ובמנהל עסקים.

יעל פודולסקי, מנהלת תקשורת שיווקית, יח"צ יעל פודולסקי, מנהלת תקשורת שיווקית | יח"צ יעל פודולסקי, מנהלת תקשורת שיווקית, יח"צ

יעל הצטרפה לסוגת לפני 13 שנים ומכהנת כמנהלת התקשורת השיווקית של קבוצת סוגת. אחראית על פעילות התוכן והדיגיטל של מותג סוגת והמותגים עץ הזית, מלח הארץ ואל ארז. במסגרת עבודתה בסוגת משלבת יעל בין שיווק, עיצוב ואוכל על מנת לייצר מהלכי שיווק יצירתיים, שתומכים במכירות ובמותג.

יעל היא בעלת תואר ראשון בעיצוב ואדריכלות פנים ואת תחילת דרכה בעולם השיווק עשתה כמנהלת בחברת שילוט החוצות "עבודי". לאחר מכן שימשה כמנהלת שיווק במרכז הגסטרונומי "על השולחן״.

אילנה גולן, מנהלת שיווק, יח"צ אילנה גולן, מנהלת שיווק | יח"צ אילנה גולן, מנהלת שיווק, יח"צ

אילנה מכהנת כמנהלת השיווק של קבוצת סוגת. אחראית על מותג סוגת וכמו כן על יתר מותגי הקבוצה: עץ הזית, מלח הארץ ואל ארז.

לפני כן, ליוותה חברות מובילות במשק כיועצת וקודם לכן כמנהלת שיווק בקבוצת ויסוצקי.

בעשור שקדם לכך, מילאה שורה של תפקידי ניהול ושיווק בשוק התקשורת בחברות הוט פלאפון וסלקום.

אילנה בעלת תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני MBA מאוניברסיטת בן גוריון.

דברים שאולי לא ידעת על סוגת

  1. סוגת מייבאת חומרי גלם מ-50 מדינות.
  2. השנה סומנו כ-30 מוצרי סוגת בסימון "התו הירוק" של משרד הבריאות.
  3. סוגת הייתה החברה הראשונה בישראל להשיק ערוץ מתכונים בטיקטוק.
  4. את מוצרי סוגת ניתן היה לראות השנה מככבים בתוכנית הבישול המובילה ״משחקי השף״.
  5. סוגת השיקה לאחרונה קמח המשלב כוסמין ושמרים, סדרת מוצרים מבוססת על קמח כוסמין, ואת סדרת "קמחי הקסם" להכנת מאפים בהתפחה קלה ומהירה.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>


תגיות