אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידה במכירות מוצרי הנייר ועלייה בהוצאות התפעול שחקו את רווחיות סנו ברבעון השני מנכ"ל סנו יובל לנדסברג | צילום: טל שחר

ירידה במכירות מוצרי הנייר ועלייה בהוצאות התפעול שחקו את רווחיות סנו ברבעון השני

הכנסותיה של יצרנית מוצרי הניקיון ממגזר מוצרי הנייר עמדו על 88.6 מיליון שקל לעומת 88.9 מיליון שקל ברבעון השני בשנה שעברה. עם זאת, כלל הכנסות היצרנית הסתכמו ב- 553 מיליון שקל – עלייה של 9.5% לעומת ההתקופה המקבילה אשתקד 

28.08.2024, 17:55 | אורנה יפת

ברבעון הראשון של השנה נהנתה יצרנית מוצרי הניקוי, חברת סנו, מעלייה ברווחיות של מוצרי הנייר, בשל ירידה במחיר התאית שמהווה את חומר הגלם העיקרי לייצור נייר. אך ברבעון השני של 2024 חוותה החברה ירידה של 300 אלף שקל במכירות מוצרי הנייר ושחיקה קלה ברווחיות כתוצאה מעלייה בהוצאות התפעול. כך הכנסותיה ממגזר מוצרי הנייר עמדו על 88.6 מיליון שקל לעומת 88.9 מיליון שקל ברבעון השני בשנה שעברה והרווח המגזרי ירד ל-3.7 מיליון שקל לעומת 4.1 מיליון ברבעון שני אשתקד.

לצד זאת, נרשמה עלייה במחיר חומרי הגלם של מוצרי הניקוי ועלייה בהוצאות הייצור שלהם אשר שחקה את הרווחיות הגולמית של הפעילות בישראל, אך עם זאת סנו הצליחה להציג עלייה ברווחיות הגולמית של המגזר כתוצאה מהגדלת הפעילות בחו"ל, ושינוי במוצרים שנמכרו בשווקים בישראל. הכנסות מגזר מוצרי הניקוי עמדו ברבעון על 300 מיליון שקל והרווח התפעולי של המגזר הסתכם ב-45 מיליון שקל לעומת 41 מיליון שקל ברבעון שני שנה שעברה. כך גם במגזר הטואלטיקה והקוסמטיקה עלו ההכנסות בכ-6% ועמדו על 110.5 מיליון שקל והרווח במגזר כמעט הכפיל את עצמו והסתכם ב-17 מיליון שקל. הפעילות במגזר זה התחזקה הודות לשינוי תמהיל הלקוחות ושינוי במגוון המוצרים שנמכרו ברשתות הקמעונאיות.

כלל הכנסות היצרנית הסתכמו ברבעון השני לשנת 2024 ב- 553 מיליון שקל – עלייה של 9.5% לעומת הרבעון השני בשנה שעברה. העלייה נבעה מהתחזקות המכירות בכל מגזרי הפעילות של סנו למעט ירידה קלה במכירות הנייר.

העלייה במכירות ושיפור הרווחיות במגזר הטואלטיקה והקוסמטיקה הגדילה את הרווח הגולמי ל-209 מיליון שקל לעומת 187 מיליון שקל ברבעון מקביל. למרות זאת, שיעורו מהמכירות עלה בפחות מאחוז ל-37.8% לעומת 37% ברבעון מקביל. הרווח התפעולי עלה בכ-13 מיליון שקל (כ-20%) ברבעון השני ועמד על 80 מיליון שקל.

ברבעון השני הגדילה החברה את הוצאות הפרסום ב-7.6 מיליון שקל ואת הוצאות השכר ב-3.6 מיליון שקל בשל העלייה בהיקף הפעילות וכתוצאה מכך עלו הוצאות המכירה והשיווק ב-12.6% והסתכמו ב-109 מיליון שקל.

בשורה תחתונה סיימה סנו את הרבעון השני עם עלייה של 14% ברווח הנקי לבעלי המניות שהסתכם בכ-68 מיליון שקל.


תגיות