הגבלת שעות וניהול אספקת החשמל: המדינה עושה סדר בעמדות הטעינה בבניינים ממשלתיים
משרד האוצר הפיץ מסמך לקבל מידע בנושאים שקשורים לפריסת עמדות טעינה והקצאת חשמל, זאת לקראת שילוב רכבים חשמליים בצי הממשלתי
משרד האוצר עושה סדר בסוגיית טעינת הרכבים החשמליים במבנים ממשלתיים, זאת כחלק מהמגמה לשלב רכבים חשמליים בצי הממשלתי. כך עולה מבקשה לקבלת מידע (RFI) שפרסם מינהל הרכב הממשלתי בנושא מערכות לניהול טעינת רכב חשמלי במגרשי חניה של בניינים ממשלתיים.
הפצת המסמך של האוצר אינה מפתיעה, זאת לאחר שרשות החשמל כבר פרסמה דו"ח מקיף בנושא תרחישים בהם מכוניות חשמליות יצטרכו לחלוק עמדות טעינה בבתים משותפים.
לפי המסמך, "מעסיקים ממשלתיים המציעים מקומות חניה במקום העבודה נדרשים לתכנן את פריסת עמדות הטעינה ולאזן את הקצאת החשמל בין צרכי הבניין לצרכי הטעינה". בין היתר כולל המסמך התייחסות למספר מצבים שעלולים להתרחש בשל ריבוי רכבים חשמליים בבניינים ממשלתיים. כמו למשל אמצעים למניעת חניית רכבים שהסוללה שלהם טעונה במלואה, דרכים למנוע חניית רכבי בנזין וגם מתקנים ש"יכווינו את הנהגים לתחנת הטעינה שהוקצתה להם, ידריכו אותם מתי לצאת מהתחנה, יפקחו על השימוש בתחנה וינהלו את אספקת החשמל בין הבניין לתחנת הטעינה ובין התחנות עצמן".
בין היתר מתייחס הקול הקורא גם לתחנת טעינה ניידת, כלומר תחנת טעינה שתוכל "להפוך" מקום חניה רגיל לעמדת טעינה לרכב חשמלי בשעת הצורך.