אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חדשנות באשראי

מנכ"ל Innoviz: "הערך שהרכב מספק קשור יותר ויותר לטכנולוגיה"

עומר כילף אמר בשבוע חדשנות וצמיחה בעולמות האשראי של כלכליסט כי החברה פיתחה סנסור לצורך נהיגה אוטונומית, שהוא "זול משמעותית מהטכנולוגיות הזמינות בשוק וביצועיו מיטביים" 

31.07.2024, 13:02 | תומר הדר

"עולם הרכב עובר שיבוש שבו אנחנו לוקחים חלק פעיל והופכים להיות שחקן משמעותי", אמר עומר כילף, מייסד משותף ומנכ"ל Innoviz, חברה שהוקמה לפני שמונה שנים ומפתחת טכנולוגיה שמשרתת את תעשיית הרכב: LiDAR, רדאר לייזר אופטי שסורק את הסביבה ובונה תמונה תלת־ממדית בטווח מרחק גדול, המאפשרת לרכב להבין את הסביבה בצורה מדויקת גם בתנאי מזג אוויר קשים כמו חושך או שמש ישירה. הדור הראשון של Innoviz משולב בימים אלה ברכבים של BMW על הכביש והם עובדים גם עם קבוצת פולקסווגן. את הדברים אמר כילף במסגרת שבוע חדשנות וצמיחה בעולמות האשראי של כלכליסט.

Innoviz מונה כיום 450 איש וממוקמת בישראל בראש העין, עם משרדים בגרמניה וארצות הברית, ועם עובדים ביפן, סין ומדינות שבהן תעשיית הרכב משמעותית.

על השיבוש שעוברת תעשיית הרכב אמר כילף: "הטכנולוגיה הופכת להיות חלק יותר משמעותי בתוך הערך שהרכב מספק לנהגים. אחת הטכנולוגיות המשמעותיות היא הנהיגה האוטונומית. אנחנו מספקים טכנולוגיה שמאפשרת את היכולת הזאת. אם עד לפני כמה שנים השיבוש המשמעותי ביותר היה הרכבים החשמליים, הצעד הבא הוא הרכב האוטונומי.

"היום אנחנו עובדים עם מוצר שנקרא Innoviz2, שזול משמעותית מהטכנולוגיות הזמינות בשוק, עם הרזולוציה והביצועים המיטביים, וידאו תלת־ממדי שמאפשר לרכב לראות את הסביבה בצורה הטובה".

"רוב האנשים שמדברים על רכב אוטונומי נזכרים בטסלה", אומר כילף. "טסלה מספקת רמת נהיגה 2, אבל היא לא רכב אוטונומי. ברמה 2 הרכב מבצע החלטות נהיגה, אבל הנהג נשאר בהשגחה, Hands off eyes on. על מנת לאפשר לנהג לנתק את ההשגחה, יש להוסיף טכנולוגיה שנותנת יתירות. ברמה 2 הנהג משמש כסנסור יתירות שמגיב במידה שהמערכת נכשלת. ברמה 3 הנהג לא בלופ, ולכן צריך להשתמש בטכנולוגיה נוספת שלא משתבשת ומאפשרת את אותה יכולת של מצלמה, וזה מה שInnoviz מספקת.

"כדי להגיע לרמה 3 על הסנסור להיות ברמת אמינות גבוהה. עד כה Innoviz היא חברת ה־LiDAR היחידה שהצליחה להגיע לייצור סדרתי עם ב.מ.וו לרמה 3, והמוצר כבר על הכביש עם טכנולוגיה, גם בסנסור וגם בתוכנה, שמספקת לנהג יכולת להתנתק, לראות סרט להסתכל בטלפון הנייד.

"השוק מתחלק בין רמה 3 לרמה 4. רמה 3 אלה רכבים פרטים שמשתמשים בסנסור אחד לנהיגה אוטונומית בכבישים מהירים. השוק השני אלה משאיות, רובוט טקסי ואוטובוסים שבהם נהיגה אוטונומית נדרשת גם בסביבות יותר מורכבות, ולכן נדרש מרחב גדול של סנסורים (12-9). בשוק הראשון מדובר בכ־100 מיליון רכבים שצריכים סנסור אחד, ובשני יש פחות רכבים אבל מספר הסנסורים גדול בכל רכב.

"בימים אלה אנחנו עובדים על פרויקטים ברמה 4, בשיתוף מובילאיי, של רכבי LiDAR עבור נהיגה אוטונומית, פרויקט שעתיד לצאת לדרך ב־2026 בארצות הברית ובאירופה. אנו עובדים גם על רכב Porsche, שמשתמש בדור החדש שלנו כדי לאפשר נהיגה אוטונומית ברמה 3”.

תגיות