אמזון היכתה את תחזיות הרווח וההכנסות ברבעון השלישי
ענקית המסחר המקוון הציגה עלייה של 11% בהכנסות ל-159 מיליארד דולר; הרווח הנקי - 15.3 מיליארד דולר; גם התחזית לעונת החגים אופטימית; המניה עולה ב-4% במסחר המאוחר
אמזון דיווחה הלילה (ה')על תוצאות הרבעון השלישי של 2024 והציגה עלייה של 11% בהכנסות ל-158.9 מיליארד דולר, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זאת הרבה מעל תחזיות האנליסטים שהסתכמו ב-157.20 מיליארד דולר. בעקבות כך המניה עולה ב-4% במסחר המאוחר.
הרווח הנקי עלה ל-15.3 מיליארד דולר ברבעון השלישי, או 1.43 דולר למניה, לעומת 9.9 מיליארד דולר, או 0.94 דולר למניה ברבעון השלישי של 2023. זאת בהשוואה לציפיות האנליסטים של 1.14 דולר למניה.
במקביל, אמזון סיפקה לצד דו"חות הרבעון גם תחזית אופטימית לגבי הרבעון הרביעי, החופף את עונת הקניות לחג המולד. החברה הצופה רבעון חזק בו גם ההכנסות וגם הרווח יהיו טובים מן התחזיות המוקדמות.
מכירות חטיבת הענן AWS הציגו ברבעון השלישי צמיחה חזקה של 19% לעומת 2023, ל-27.5 מיליארד דולר. עם זאת צמיחה זו היתה קטנה מזו של שתי המתחרות העיקריות שלה בסגמנט זה - מיקרוסופט שדיווחה השבוע על זינוק של 33% במכירות אזורה, בעוד שאלפבית דיווחה על זינוק של 35% בהכנסות הענן שלה. "כשאנחנו נכנסים לעונת החגים, אנחנו נרגשים ממה שיש לנו להציע ללקוחות", אמר נשיא ומנכ"ל אמזון אנדי ג'סי במכתב לבעלי המניות עם פרסום הדו"חות.
חטיבת הענן מייצרת את הרווח התפעולי הגבוה ביותר של ענקית הטכנולוגיה שהסתכם ברבעון האחרון ב-10.5 מיליארד דולר, זינוק של כמעט 50% לעומת הרבעון השלישי ב-2023. הרווח התפעולי מעסקי הקמעונאות המקוונת של החברה הסתכם ברבעון השלישי השנה בכ-7 מיליארד דולר. פלח הפעילות בצפון אמריקה היה אחראי למרבית הרווח ועמד על כ-5.6 מיליארד דולר. הפעילות בשאר חלקי העולם הסתכמה ב-1.3 מיליארד דולר ברווח תפעולי.
גם עסקי המודעות של אמזון הציגו עלייה מרשימה של 19% ברבעון החולף לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסכתמו בהכנסות של 14.3 מיליארד דולר. בקטגוריית החנויות הפיזיות, שכוללת בין היתר את האחזקה ברשת הסופרים Whole Foods רשמה אמזון הכנסות של 5.2 מיליארד דולר, עלייה של 5% לעומת הרבעון המקביל ב-2023.
בשנה האחרונה מניית אמזון זינקה ב-38% והחברה נסחרת היום לפי שווי של 1.95 טריליון דולר.