אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת לונדון

מייסד Moonbug: "ילדים מתחת לגיל 5 צורכים את אותו התוכן בכל העולם"

כך אמר רנה רכטמן מייסד ומנכ"ל Moonbug Entertainment בוועידת Mind The Tech London 2024 של כלכליסט ובנק לאומי. "הטכנולוגיה איפשרה לפלטפורמות כמו יוטיוב ונטפליקס לשלוט בזמן הצפייה, כך שהרבה מהתכנים הוותיקים נשארו מאחור"

17.09.2024, 16:16 | שי סלינס

רנה רכטמן מייסד ומנכ"ל Moonbug Entertainment דיבר עם סופי שולמן מכלכליסט בוועידת Mind The Tech London 2024 של כלכליסט ולאומי, וחשף חלק מהסודות שהביאו את החברה שבבעלותו להצלחה גלובלית בתחום התוכן לגיל הרך.

מונבאג היא אחת מחברות התוכן הגדולות ביותר לילדים. איך אתם מצליחים לשמור על הרלוונטיות שלכם?

״אנחנו מייצרים תוכן חדש באופן קבוע. יש לנו צוותי יצירה שעובדים על מה שרלוונטי לילדים ומשפחות. אנחנו משיקים פרק בשבוע על 150 פלטפורמות ברחבי העולם - כל פלטפורמות הסטרימינג הגדולות, המקומיות, וכמובן גם פלטפורמות מוזיקה".

כמה עובדים יש לכם כדי לעמוד בקצב הייצור הגבוה הזה?

"יש לנו בערך 500 עובדים, אבל אנחנו עובדים עם 32 אולפני אנימציה שונים ברחבי העולם. בנוסף, לכל הפקה גדולה מגיעים הרבה פרילנסרים".

איך אתם מצליחים לעבוד על כל כך הרבה פלטפורמות במקביל?

"הפלטפורמות הגלובליות נטפליקס ויוטיוב הן המפתח להצלחה שלנו. במקביל הפלטפורמות האלו מכסות יותר מ-90% מהמשפחות עם ילדים מתחת לגיל 5 בעולם. אנחנו מנסים ליצור תכנים רלוונטיים המבוססים על נתונים ויצירתיות, עם ערכים חזקים כמו תשוקה, אמפתיה וחוסן. אלה ערכים גלובליים, והם משתקפים בכל פרק, בסיפור, בנרטיב ובמוזיקה".

איך השתנה התוכן לילדים לאורך השנים?

"בעבר, הרבה מהתוכניות היו מאחורי חומות תשלום ובפורמטים שונים ממה שילדים צורכים היום. כשהטכנולוגיה אפשרה לפלטפורמות כמו יוטיוב ונטפליקס לשלוט בזמן הצפייה, הרבה מהתכנים הוותיקים נשארו מאחור. אנחנו מנסים לעקוב אחרי הנתונים, הטכנולוגיה והקהל כל הזמן".

איך אתם רואים את האיום או ההזדמנות ב-AI ליצירת תוכן?

"ה-AI מאפשר ליצור יותר תוכן. אני מאמין חזק שמותגים ופרנצ'ייזים הם אלה שיצליחו לבלוט. הורים וילדים יחפשו מותגים ותכנים מוכרים".

מה התוכניות העתידיות שלכם להתרחבות?

"אנחנו מתרחבים לתחומים חדשים כמו משחקים. לפני חמש-שש שנים, כמעט ולא היו ילדים בני 3-4 ששיחקו. היום הם משחקים משחקי למידה פשוטים. אנחנו גם מתרחבים לקבוצות גיל חדשות - מ-6 עד 8 ומ-8 עד 12. בנוסף, אנחנו מרחיבים את פעילות המוזיקה שלנו".

מה הסוד? איך אתם יודעים מה יעבוד?

"אין ממש סוד, זה הכל עניין של נתונים. אם אתה עוקב אחרי הנתונים, אחרי הקהל, ומשלב את זה עם יצירת ערכים, יש לך סיכוי טוב יותר להצליח".

רכטמן הדגיש כי המפתח להצלחה בעולם התוכן לילדים טמון בשילוב של נתונים, יצירתיות וערכים גלובליים. בעידן הדיגיטלי, היכולת להגיע לקהל עולמי דרך פלטפורמות מקוונות היא קריטית, אך לא פחות חשוב הוא ליצור תוכן איכותי ורלוונטי שיבלוט בים התכנים ההולך וגדל".


תגיות