אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אולי הפעם? מיקרוסופט שוב מנסה לדחוף לנו פרסומות בווינדוז מטה מיקרוסופט אוריג'ינל | צילום: microsoftproductreviews.com

אולי הפעם? מיקרוסופט שוב מנסה לדחוף לנו פרסומות בווינדוז

נסיינים של תוכנות ומערכות החברה נוכחו לגלות מודעות שהוחדרו מתחת לשורת הכתובת של סייר הקבצים בגרסת בטא של ווינדווז 11. כעת, עדיין לא ברור אם מדובר בבלון ניסוי או בדבר האמיתי. נקווה שאפשרות א' נכונה

16.03.2022, 14:24 | רפאל קאהאן

זה לא סוד שמיקרוסופט מפלרטטת עם עולם הפרסום המקוון כבר שנים, אבל עד כה היא נמנעה מלדחוף פרסומות ללקוחות המשלמים שלה באפלקיציות שהיא מוכרת להם. כעת, בכל אופן, נראה שהחלו לבדוק שם אפשרות להוסיף הודעות פרסומיות בסייר הקבצים של ווינדוס 11 - או כך לפחות נוכח לגלות משתמש ווינדוס החבר בתכנית הנסיינים של מיקרוסופט (אינסיידר MVP). בציוץ שהעלה לטוויטר הוא מדגים מודעה שהוחדרה מתחת לשורת הכתובת של סייר הקבצים בגרסת בטא של ווינדוס 11.

קראו עוד בכלכליסט:

לא ברור אם מדובר בבלון ניסוי שאמור לבדוק גם את הנכונות של המשתמשים לבלוע את הצפרדע או באמת בפיצ'ר שיוטמע בקרוב בגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה. עוד בווינדוס 10 מיקרוסופט ניסתה להכניס מערכת ניהול זהות פרסומית מובנית בסגנון זו של גוגל או פייסבוק, אבל התגובה הציבורית השלילית מאוד הרחיקה אותה מהרעיון - עד כה.

בינתיים, נראה שהפרסומות מיועדות בעיקר לקדם מוצרים של מיקרוסופט או לקבל מידע חדש עליהם, אבל אין סיבה שהחברה תנצל את המיקום הפרסומי כדי להחדיר בו מסרים של שותפים שלה. המעבר למודל ענן אומר שלקוחות כנראה ישלמו לה פחות על רישיונות תוכנה כגון כאלה של ווינדוס או אופיס והוספה של נדל''ן פרסומי תאפשר לה להעניק את האפליקציות במחיר מוזל או אולי אפילו בחינם - כלומר, בתמורה למידע פרטי שישמש למיקוד פרסומות למשתמשים.

מטה מיקרוסופט אוריג מטה מיקרוסופט אוריג'ינל | צילום: microsoftproductreviews.com מטה מיקרוסופט אוריג

כאמור, בפעם הקודמת שמיקרוסופט ניסתה להציג פרסומות בווינדוס, ב-2016, היא ירדה מהר מאוד מהעץ. היא גם ניסתה להכניס פרסומות לאפלקיציות אופיס החינמיות (365) באינטרנט בכתבן (Wordpad) של מערכת ההפעלה ויש גם פרסומת לדפדפן אדג' שמופיעה בכל פעם שמשתמשים מחפשים דפדפן מתחרה באינטרנט.

במיקרוסופט אמרו בתגובה לפרסום כי מדובר בבאנר ניסיוני שלא היה אמור להופיע למשתמשים חיצוניים וכובה מיד. המסקנה מהתגובה היא שמדובר בפיצ'ר שהחברה עובדת עליו. האם היא תוסיף אותו בצורה פעילה בקרוב? לא ברור. נראה שהתגובה השלילית של מי שחווה אותו, כמו גם השתלשלות העניינים עשויה לחסום את החברה מלהמשיך. זאת אומרת, אם ברדמונד אכן יתחשבו בדעתם של לקוחותיהם.


תגיות